آمار جدید کرونا؛ 14 استان بدون فوتی، خوزستان در شرایط قرمز

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز 23 اردیبهشت 1399 و بر اساس معیار های قطعی تشخیصی 1481 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد.

آمار جدید کرونا؛ 14 استان بدون فوتی، خوزستان در شرایط قرمز

وی اضافه نمود: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 110767 نفر رسید.

جهانپور همچنین گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 48 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به 6733 نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون 88357 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ایران در فهرست پنج کشور اول دارای بالاترین بهبودیافتگان ناشی از این بیماری است.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه نمود: 2713 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون 615 هزار و 477 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

وی همچنین تاکید نمود که شرایط استان خوزستان کماکان نگران کننده است.

جهانپور همچنین گفت: در طول 24 ساعت گذشته در 14 استان، موارد فوتی نداشته ایم و در 5 استان نیز فقط یک مورد فوتی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 75 درصد موارد شناسایی شده جزو موارد سرپایی و موارد غیر بیمارستانی هستند، اضافه نمود: از بین موارد بستری تهران و خوزستان صدرنشین هستند و خوزستان کماکان در شرایط قرمز بیماری است. تمهیدات لازم به خصوص در مناطق بیشتر درگیر خوزستان انجام شده است و انتظار داریم در روز های آینده با کاهش تدریجی موارد در این استان روبرو شویم.

جهانپور با بیان اینکه موضوع فاصله گذاری هوشمند و فیزیکی همچنان در دستور کار ما در همه نقاط کشور است، گفت: با توجه اینکه سراسر جهان وارد فاز بازگشایی تدریجی شده اند، قاعدتا بازهم نکات حفاظت فردی و رعایت موازین بهداشتی فردی و عمومی بسیار اهمیت دارد.

منبع: فرارو

به "آمار جدید کرونا؛ 14 استان بدون فوتی، خوزستان در شرایط قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار جدید کرونا؛ 14 استان بدون فوتی، خوزستان در شرایط قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید