بازگشایی پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همدانی با رودخانه وردآورد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، تهران (پانا) - پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همدانی با رودخانه وردآورد، صبح امروز پس از برطرف نواقص مربوط به سرقت بعضی از قطعات آن بازگشایی شد.

بازگشایی پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همدانی با رودخانه وردآورد

پل تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید همدانی با رودخانه وردآورد، پس از برطرف نواقصی که بر اثر سرقت بعضی قطعات آن ایجاد شده بود، صبح امروز -چهارشنبه 13 بهمن 1400- با حضور مسعود حق لطفی مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران و محمد صادق خیرخواه مدیر عامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران بازگشایی شد و هم اکنون تردد خودروها در آن جریان دارد.

مسعود حق لطفی در حاشیه بازگشایی پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همدانی با رودخانه وردآورد گفت: از یک سال گذشته گزارشاتی مبنی بر سرقت اتصالات پل های محور همدانی و دوگاز (رودخانه ورداورد) به شهرداری تهران ارجاع شده بود و طبق این گزارشات، در چند ماه گذشته این سرقت ها افزایش پیدا نموده بود.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران اضافه نمود: بر همین اساس مجموعه سازمان مهندسی و عمران به این مسأله ورود پیدا کرد و با توجه به سرقت زیادی که از قطعات جان و اتصالات بال این پل صورت گرفته بود، در 15 دی با توجه به حساسیت موضوع جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل و در آن جلسه بر اساس نوع خسارتی که به عرشه پل وارد شده بود، تصمیم بر آن شد که محور برای مدت سه هفته مسدود و عملیات برطرف مشکل پل انجام شود.

وی عنوان نمود: در این مدت در محل کارخانه شهید رجایی از مجموعه قرارگاه خاتم آغاز به ساخت 110 عدد ورقهای اتصال جان و 20 عدد ورقهای اتصال بال پل انجام شد و از 20 دی عملیات جک زنی و بلند کردن عرشه پل که حدود 7 سانتیمتر بر اثر باز کردن پیچ ها افت نموده بود، در حدود 15 روز به وسیله 22 عدد جک و پایه موقت انجام و پس از آن پیچ ها نصب و سفت شد و از دیشب این پل بازگشایی و تردد در محور شمالی و جنوبی این محدوده صورت می گیرد و تا ظهر امروز نیز رمپ و لوپ هایی که در جهت مسدود شده بود، به وسیله شهرداری منطقه بازگشایی و شرایط به حالت گذشته برمی شود.

حق لطفی اعلام کرد: برای کاهش این سرقت ها در قسمتی که در حوزه اجرا طراحی شده، روی پیچ ها را جوش دادیم و در همکاری با شهرداری منطقه 22 نیز مقرر شد که گشت حفاظت فیزیکی منطقه در محل حضور بیشتری داشته باشد؛ درحوزه سازمان مشاور نیز احداث یک دوربرگردان به صورت زیرگذر در دستور کار واقع شده است که در اولین دهانه این پل باید اجرا شود و پس از تکمیل این پروژه به علت تردد خودروها و برطرف خلوتی محدوده، امکان سرقت نیز کاهش پیدا می نماید.

محمدصادق خیرخواه نیز در حاشیه بازگشایی این پل گفت: با توجه به سرقت ها، خطر جابجایی تکیه گاه های پل و حرکت تیرهای فلزی وجود داشت که این موضوع آنالیز و در کمتر از سه هفته نسبت به اصلاح پل اقدام شد.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران اعلام کرد: احیای سامانه نگهداشت پل های شهر تهران که مورد تاکید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران است، در دستور کار واقع شده است و این سامانه موجب می شود که تمامی پل های تهران در منطقه ها 22 گانه تحت نظارت و آنالیز باشند و امیدواریم با این کار، دیگر شاهد سرقت هایی از این قبیل نباشیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بازگشایی پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همدانی با رودخانه وردآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همدانی با رودخانه وردآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید