بلینکن با نماینده سازمان ملل در امور یمن تبادل نظر کرد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ملاقات با مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، مدعی شد که دولت جدید واشنگتن به دنبال تشدید کوشش های دیپلماتیک در راستای سرانجام دادن به جنگ یمن است.

بلینکن با نماینده سازمان ملل در امور یمن تبادل نظر کرد

در بیانیه ای که از سوی وزارت خارجه آمریکا ارائه شد؛ ادعا می گردد که واشنگتن از یمنی متحد و باثبات که عاری از نفوذ بیگانگان باشد حمایت می نماید و اینکه برای سرانجام دادن به بحران این کشور، راه چاره نظامی وجود ندارد.

بلینکن در حالی این ادعا را مطرح می نماید که تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما و با چراغ سبز دولت دموکرات او شروع شد که از قضا بلینکن هم عضوی از آن بود.

جالب آن است که اکنون دموکرات ها برای تبرئه خود از اتهام همدستی در این جنایت، مدعی هستند که مجبور به سوار شدن در ماشین جنگی سعودی بودند. چندی پیش رابرت اقتصادی که اکنون نماینده آمریکا در امور ایران است، در یادداشتی که در فارن افرز منتشر شد، در اظهارنظری که مصداق عذر بدتر از گناه است؛ مدعی شد: مجبور بودیم این کار را کنیم تا در فرصت مناسب، فرمان را از این راننده مست بگیریم!

منبع: خبرگزاری مهر

به "بلینکن با نماینده سازمان ملل در امور یمن تبادل نظر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن با نماینده سازمان ملل در امور یمن تبادل نظر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید