بیماری کرونا در زنجان فرایند افزایشی دارد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از هفته دوم خردادماه بیماری کرونا در این استان فرایند افزایشی به خود گرفته است و بر اساس آخرین آنالیز ها 41 درصد از افراد مبتلا به ویژه بیمارانی که در منزل ایزوله بودند، به دلیل تعاملات، دیگران را هم آلوده نموده اند.

بیماری کرونا در زنجان فرایند افزایشی دارد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی به نقل از ایرنا، دکتر پرویز قزلباش سه شنبه بیستم خرداد اضافه نمود: در زمان حاضر غربالگری سرپایی در استان زنجان همچنان ادامه دارد که در این راستا مراکز 16 ساعته در این استان فعال هستند و این فرایند به قوت خود باقی است.

وی یادآور شد: تا به امروز بیش از 20 هزار نفر در استان زنجان غربالگری شده اند که از این تعداد 15 هزار و 129 نفر را افراد مشکوک و سرپایی تشکیل می دهد که تست از آنان گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: در مجموع از افرادی که در استان زنجان تست گرفته شده آزمایش بیش از 2 هزارو 929 نفر مثبت بوده که این مهم از بیماریابی بهتر حکایت دارد.

قزلباش اضافه نمود: طی اواخر اسفند 98 و اوایل فروردین سال 99 شیوع بیماری کرونا در این استان فرایند افزایشی داشته است. مجموع افراد شناسایی شده در این استان در بیمارستان ها تحت درمان قرارگرفته یا در منازل مراقبت های لازم از آنها انجام می شود.

به گفته وی، آنالیز ها بیانگر آن است که بیش از 54 درصد از افراد مشکوک به کرونا در استان زنجان بدون علامت این بیماری هستند و بر این مبنا باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

قزلباش اضافه نمود: هرچند در هفته های گذشته ایجرود و سلطانیه به لحاظ بیماری کرونا در شرایط سفید قرار داشتند اما اکنون ایجرود به مرحله قرمز رسیده که این مهم به بی توجهی عموم به پروتکل های بهداشتی بازمی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: بخش عمده ای از کنترل بیماری کرونا به رفتار اجتماعی مردم بستگی دارد و از طرفی سیاست هایی که به لحاظ آزادسازی و بازگشت کسب وکارها به حالت عادی اجرا شد، اجرای پروتکل ها و ضمانت اجرایی آن کار بسیار دشواری است.

وی تاکید نمود: با توجه به خیزش مجدد بیماری در استان های مجاور، بازگشایی ها و عادی انگاری بیماری از سوی مردم می تواند مشکلاتی را در این استان نیز ایجاد کند که احتیاط های لازم و رعایت توصیه های بهداشتی امری مهم محسوب می شود.

قزلباش اعلام نمود: ممنوعیت برگزاری مجالس ختم و عدم چاپ اطلاعیه های مربوطه در این بخش از جمله مسائل مهمی است که باید به آن توجه کرد و از طرفی برگزاری مجالس در منازل و حتی باغ ها با توجه به تراکم جمعیتی می تواند مشکل آفرین باشد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 173 هزار و 832 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 70 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به 8351 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه 19 خرداد درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان نمود: از 18 تا 19 خرداد 99 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 43 بیمار جدید مبتلابه کوید19 در کشور شناسایی شد که 713 مورد بستری شدند. مجموع بیماران کوید19 در کشور به 173 هزار و 832 نفر رسید.

وی ادامه داد: در طول 24 ساعت گذشته، 70 بیمار کوید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 8351 نفر رسید.

جهانپور بیان نمود: تا به امروز 136 هزار و 360 نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 2619 نفر از بیماران مبتلابه کوید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

منبع: همشهری آنلاین

به "بیماری کرونا در زنجان فرایند افزایشی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری کرونا در زنجان فرایند افزایشی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید