توسعه کوسه رباتیک با قابلیت های منحصر به فرد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، محققان شرکت علوم و صنعت هوافضای چین، اولین کوسه نهنگ رباتیک دنیا را طراحی نموده و ساخته اند.

توسعه کوسه رباتیک با قابلیت های منحصر به فرد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی و به نقل از چاینادیلی، این کوسه رباتیک از ماه ژانویه در آکواریومی در پارک هایچانگ در منطقه پودانگ شانگهای به نمایش گذاشته شده است.

کوسه نهنگ از خانواده کوسه نهنگ سانان کند حرکت و بزرگترین ماهی زنده شناخته شده است.

این ربات که به وسیله مهندسان شرکت علوم و صنعت هوافضای چین طراحی و ساخته شده است، 4.7 متر طول و 350 کیلوگرم وزن دارد و می تواند 42 متر در دقیقه حرکت کند.

انرژی این ربات از یک باتری لیتیومی تامین می گردد و می تواند با حرکت دادن باله های مکانیکی خود مانند یک کوسه واقعی شنا کند، بچرخد و شیرجه بزند. دهان و آبشش هایش نیز می توانند مانند دهان کوسه باز و بسته شوند.

فانگ ژولین (Fang Xuelin) از محققانی که در طراحی و توسعه این ربات نقش داشته، گفت: این ربات قادر به شنا تا عمق 10 متر است و می تواند تا 10 ساعت حرکت کند.این کوسه می تواند از راه دور کنترل گردد و بعلاوه می تواند بر اساس برنامه های از پیش معین شده یا با یاری حسگرهای خود شنا کند.در حال حاضر، ما چندین نوع ماهی رباتیک ساخته ایم. کوسه نهنگ رباتیک بزرگترین ماهی مکانیکی است که تا به امروز ساخته ایم.

محققان این ربات ها را برای دنبال کردن سه هدف توسعه داده اند.

1.حرکت در آکواریوم ها برای تفریح،2. توسعه دانش جوانان در خصوص دریا و حیوانات آبزی 3. انجام وظایف علمی مانند آنالیز های هیدرولوژیکی، عکاسی از زیر آب و بازرسی محیطی.

این شرکت اکنون میخواهد انواع بیشتری از ربات های آبزی از جمله چند پستاندار منقرض شده را برای نمایش در پارک ها و مدارس توسعه دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توسعه کوسه رباتیک با قابلیت های منحصر به فرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه کوسه رباتیک با قابلیت های منحصر به فرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید