توقف 1000 کانتینر بار پشت مرز میلک افغانستان

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، خبرنگاران/خراسان رضوی عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی گفت: مرز تقریبا پنج روز است که بسته شده و حدود هزار کانتینر بار در بندرعباس توقیف و دپو شده است.

توقف 1000 کانتینر بار پشت مرز میلک افغانستان

ابراهیم عطائی در گفت وگو با وبلاگ آژانس الکترونیکی، در مورد بسته بودن مرز میلک افغانستان، اظهار کرد: مرز میلک تقریبا پنج روز است که بسته شده و افغانستان برای این کار چند دلیل متفاوت دارد که بعضی خواسته ها به حق و بعضی ناحق است.

وی اضافه نمود: یک دلیل این است که می گویند ماشین هایی که سوخت قاچاق می آورند، بعد از جریمه توقیف می شوند و بار این ماشین ها نیز توقیف می گردد. ما بارها را آزاد می کنیم، اما ماشین همچنان توقیف خواهد بود، در واقع قوانین ایران اینگونه است که حتی در صورت پرداخت جریمه، ماشین باید توقیف گردد.

عطائی ادامه داد: دلیل دیگر هزینه های اضافی است که داخل ایران گرفته می گردد. دلیل بعدی این است که ماشین ها در مرز به کندی وارد و خارج می شوند که این موضوع به جا است. دلیل دیگر اینکه دلار به ایران می آورند و به بانک می دهند، اما بانک قبول نکرده و بیان می نماید که باید در صرافی بفروشند و دلار بخرند. چنین اعتراضاتی به مسائل مرز و داخل ایران وجود دارد، بنابراین موقتا مرز را بستند و شعارشان این است که ما باید به حق خود برسیم.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی گفت: مرز تقریبا پنج روز است که بسته شده و حدود هزار کانتینر بار در بندرعباس توقیف و دپو شده است. نزدیک عید قربان است و این کالاها باید به افغانستان برسد، اما زمانی اعتصاب کردند که ضربه شدیدی به شیرازه حمل و نقل وارد می گردد.

وی بیان نمود: امروز مقامی از افغانستان به نیمروز آمده و آنجا جلسه دارند. این موضوع باید به وسیله وزارت امور خارجه انعکاس داده گردد، با ایران جلسه خواهند گذاشت تا به نتیجه برسند. ما تنها 4، 5 روز وقت داریم، بعد از آن عید قربان است که افغانستان تعطیلات خاصی دارد و معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توقف 1000 کانتینر بار پشت مرز میلک افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف 1000 کانتینر بار پشت مرز میلک افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید