خبر خوب برای فرهاد مجیدی؛ پرونده سربازهای استقلال بسته شد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، تهران (پانا) - ماجراى تعویق خدمت دو مدافع تیم فوتبال استقلال مدتی است که به سوژه روز تبدیل و این سؤال مطرح شده که این باشگاه از چه راهکاری برای این موضوع استفاده می نماید.

خبر خوب برای فرهاد مجیدی؛ پرونده سربازهای استقلال بسته شد

به گزارش تسنیم، استقلالى ها مدعى هستند تعویق خدمت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند حق قانونى آنها و این باشگاه است، در حالى که بسیاری معتقدند مدافعان استقلال باید در همین مقطع راهى خدمت مقدس سربازى شوند. این عده به همین خاطر فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان را به علت نامه نگارى در این خصوص مورد انتقاد قرار داده اند و دلایل استقلالی ها را نمی پذیرند اما این باشگاه بر اساس ادله ای که دارد در این ماجرا پیش می رود.

نکته مهم این است که مرادمند و یزدانى حداقل در این مقطع شامل معافیت نمى شوند و تنها بحث مطرح شده تعویق اعزام به خدمت این دو بازیکن است. استقلالی ها می گویند در صورتى که شروط قانونى تعویق خدمت احراز گردد مرجع ذی صلاح مى تواند مجوز تعویق موقت اعزام به خدمت را براى هر سربازى بر اساس مهلت قانونى صادر کند.

بر خلاف برخى شایعات این دو بازیکن استقلال قطعاً شامل قانون معافیت سرباز قهرمان نمى شوند، اما بر اساس قانونى که در سال 1397 مصوب شده و به بازیکنان سرباز شاغل در لیگ اجازه مى دهد تا 28 سال تمام و بازیکنان در سطح ملى تا 30 سال تمام اعزام به خدمت را به تعویق بیندازند این بند قانونى در مورد محمدحسین مرادمند مدافع استقلال قابل استفاده خواهد بود.

با پیگیری که استقلالی ها انجام داده اند، می گویند که عبارت استفاده شده در این قانون بازیکنان در سطح ملى است، هرچند مرادمند بازى ملى نداشته اما شهریورماه سال جارى به اردوى تیم ملى دعوت و در لیست رجیستر یا ثبت شده بازیکنان تیم ملى ایران در سامانه فیفا نیز نام این بازیکن به ثبت رسیده است. با استناد به این موضوع و به علت سابقه دعوت به اردوى تیم ملى و ثبت نام رسمى در لیست رجیسترى بازیکنان ایران در مرحله مقدماتى جام جهانى، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش، مرادمند را به عنوان بازیکن در سطح ملى به سازمان نظام وظیفه معرفى نموده اند و معتقدند وی بر همین اساس مشکلى براى تعویق خدمت تا انتها 30 سالگى نخواهد داشت.

سیاوش یزدانى دیگر بازیکن استقلال است که در مقطع اعزام به خدمت قرار گرفته و باز هم شامل قانون معافیت نخواهد شد. با توجه به بسته بودن پنجره جابجایی در صورت اعزام به خدمت، یزدانی تا انتها فصل اجازه حضور در هیچ تیم یا باشگاهى را پیدا نمى کند. یزدانی به علت اینکه یکى از بازیکنان تیم ملى در سال اعزام به جام جهانى است اعتقاد دارد نمى تواند از شرایط مسابقه فاصله بگیرد و به همین علت خواهان موافقت با مهلت چند ماهه براى اعزام به خدمت در بهار سال 1401 شده است. حال باید دید با این درخواست موافقت می گردد یا خیر.

در نهایت باید منتظر ماند و دید با توجه به اقدامات و مکاتبات انجام شده، مجوز تعویق اعزام به خدمت دو مدافع استقلال چه زمانى صادر خواهد شد و این بازیکنان تا چه زمانى مى توانند در ترکیب تیم فرهاد مجیدى به میدان بروند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "خبر خوب برای فرهاد مجیدی؛ پرونده سربازهای استقلال بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوب برای فرهاد مجیدی؛ پرونده سربازهای استقلال بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید