خوش بینی وزیر خارجه عربستان به دولت بایدن

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، وزیر خارجه عربستان با بیان اینکه کشورهای محاصره کننده قطر پیرامون اهمیت آشتی با دوحه توافق دارند، اظهار داشت، سفارت عربستان در دوحه ظرف چند روز آینده بازگشایی می گردد.

خوش بینی وزیر خارجه عربستان به دولت بایدن

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در مصاحبه با شبکه العربیه گفت، توافق العلا مبنایی محکم برای هماهنگی شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای عربی خواهد بود. این توافق اساس حل همه مسائل موجود را ایجاد می نماید و این اطمینان وجود دارد که همه کسانی که توافق العلا را امضا کردند، قصد اجرای آن را دارند.

وی تاکید نمود، یک تیم فنی سعودی در کوشش است تا سفارت عربستان در دوحه طی روزهای آینده بازگشایی گردد.

شورای همکاری خلیج فارس در چهل و یکمین نشست خود که دو هفته پیش در شهر العلا عربستان برگزار گردید، پیرامون بازگشت مجدد اتحاد به کشورهای عضو این شورا به توافق رسید و در پی آن چهار کشور محاصره کننده قطر یعنی عربستان، مصر، امارات و بحرین در ماه میلادی جاری با برقراری مجدد روابط دیپلماتیک و تجاری با قطر که از سال 2017 قطع شده بود، موافقت کردند.

وزیر خارجه عربستان همچنین در این مصاحبه نسبت به روابط کشورش با آمریکا در دوره ریاست جمهوری جو بایدن که 20 ژانویه وارد کاخ سفید شد، ابراز خوش بینی کرد و گفت، این روابط عالی خواهد بود و انتصاب های جدید در دولت جدید آمریکا بیانگر درک این دولت از پرونده های مشترک است.

جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه 20 ژانویه مراسم تحلیف را به جای آورد و در سخنرانی خود بر لزوم عبور از دو دستگی ها که طی چهار سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ به اوج رسید، تاکید نمود.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "خوش بینی وزیر خارجه عربستان به دولت بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوش بینی وزیر خارجه عربستان به دولت بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید