دوام و ایمنی واکسن کرونا حداقل سه ماه است

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، سلامت نیوز/ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تاکید نمود: مطالعات بیانگر این واقعیت است که واکسن کرونا حداقل سه ماه یا یک فصل ماندگاری و اثربخشی دارد.

دوام و ایمنی واکسن کرونا حداقل سه ماه است

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمدرضا هاشمیان اضافه نمود: واکسن هایی که مورد آزمایش انسانی قرار گرفته اند نیز حداقل تا 6 ماه برگشت به بیماری گزارش نشده است.

وی اطلاع رسانی صحیح و کوشش برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: سطح اطلاعات و سواد جامعه نسبت به واکسیناسیون، نحوه تاثیرگذاری و اثرات مطلوب آن باید ارتقا یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی با یادآوری این که ضروری است منافع مردم، دولت ها و بخش های درمانی درمورد واکسن، شفاف و به درستی تبیین گردد، گفت: به طور معمول مردم جهان در آرامش خاطرکامل واکسینه می شوند نه در دلهره و اضطراب.

هاشمیان با تاکید بر این که بسیاری از مردم نسبت به استفاده از واکسن نگران هستند، ادامه داد: باید با آموزش های موثر و اطلاع رسانی صحیح اطمینان خاطر بیشتری برای عموم مردم مبنی بر واکسینه شدن ایجاد گردد.

وی واکسیناسیون به ویژه در برابر کرونا ضروت دارد و باید هر چه زودتر شرایط برای این مهم تسهیل گردد.

وی توضیح داد امیدواریم سایه تلخ تحریم ها در خصوص دارو، توزیع و ورود واکسن موثرکرونا تاثیر چندانی نداشته باشد و هر چه سریع تر مردم در برابر این ویروس واکسینه شوند.

فوق تخصص بخش مراقبت های ویژه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری با بیان این که کرونا شرایط سخت و پر درد و رنجی را در جهان ایجاد کرد، اظهار امیدواری کرد که با ورود واکسن به کشور زمستان گرمی را تجربه و بهار دل انگیزی را شروع کنیم.

هاشمیان در بخش دیگری با بیان این که هیچ مبتلای به کرونا چنانچه وارد فاز سخت بیماری گردد، قطعا و صرفا با یک دارو درمان نمی گردد، تاکید نمود: فرآیند درمان با مجموعه ای از مداخلات درمانی و بهداشتی انجام می گردد و صرفا یک دارو نمی تواند نجات دهنده باشد.

وی شرح داد: بیشترتجارب ناموفق درمانی مواردی هستند که یا بیماران خیلی دیر به مراکز درمانی مراجعه نموده اند و یا از بخش های بستری دیر به بخش های مراقبت ویژه ارجاع داده شده اند.

هاشمیان با تاکید بر این که درمان بیماران بدحال کرونایی در آی سی یو ها موثرتراست تاکید نمود: بیماران نباید فقط با حال عمومی وخیم به آی سی یوها منتقل می شوند.

وی با یادآوری این که کووید 19 با مجموعه ای از حملات ویروسی فرد را درگیر می نماید، گفت: عارضه های خطرناک این بیماری همچنان درگیری ریه، کلیه، سیستم خونی و عوارض نورولوژی است.

این استاد دانشگاه رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را تا زمان دسترسی به دارو یا واکسن قطعی برای مهارکرونا را خواهان شد.

فوق تخصص بخش مراقبت های ویژه دانشگاه با اشاره به این که هیچ مبتلا به کرونایی چنانچه وارد فاز سخت بیماری گردد، قطعا و صرفا با یک دارو درمان نمی گردد، گفت: فرآیند درمان مجموعه ای از مداخلات درمانی و بهداشتی است و صرفا یک دارو نمی تواند نجات دهنده باشد.

هاشمیان با تاکید بر این که هر دارو یا واکسنی علاوه بر فواید فراونی که دارد ممکن است عوارضی هم در پی داشته باشد گفت: عارضه نادر بیماری های عصبی و عضلانی می تواند یکی از مضرات واکسن آنفلوآنزا باشد.

وی با بیان این که عوارض واکسن آنفلوآنزا بسیار نادر و محدود است، اضافه نمود: در خصوص واکسن های جدید تقریبا هیچ گزارشی در کشورمبنی بر ایجاد عارضه جدی ارائه نشده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این سال گذشته ویروس آنفلوآنزا، مرگ و میر فراوانی به همراه داشت، از کاهش موارد ابتلا سال جاری در سراسر جهان اطلاع داد.

منبع: همگردی

به "دوام و ایمنی واکسن کرونا حداقل سه ماه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوام و ایمنی واکسن کرونا حداقل سه ماه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید