مهمترین نگرانی مردم کیش از ادامه شیوع کرونا، مسائل مالی است

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، طرح نظرسنجی با هدف آنالیز نگرش کیشوندان به شیوع ویروس کرونا و پیامدهای ناشی از شیوع این ویروس به سفارش معاونت امور اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش و مؤسسه علوم و فنون کیش در مرداد 1399 توسط ایسپا اجرا شده است.

مهمترین نگرانی مردم کیش از ادامه شیوع کرونا، مسائل مالی است

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی و به نقل از روابط عمومی ایسپا، جامعه آماری نظرسنجی شامل کلیه افراد بالای 18 سال که در جزیره کیش زندگی میکنند، بود و تعداد نمونه 601 نفر و شیوه گردآوری اطلاعات مصاحبه تلفنی بوده است.

از هر 10 شهفرایند کیش، 8 نفر ویروس کرونا را به میزان زیاد خطرناک می داند

32.3 درصد از پاسخگویان گفته اند در مقایسه با دو سه ماه قبل اخبار مربوط به کرونا را کمتر دنبال میکنند. در مقابل 30.1 درصد اخبار این حوزه را بیش از قبل پیگیری میکنند.

خوداظهاری پاسخگویان نشان میدهد میزان پیگیری اخبار مربوط به کرونا در میان زنان بیش از مردان نسبت به ماههای قبل کاهش یافته است. 80.3 درصد کیشوندان ویروس کرونا را به میزان زیاد یا خیلیزیاد خطرناک میدانند. 7.2 درصد در این خصوص نظر بینابین دارند و 11.2 درصد خطر ناشی از این ویروس را در حد کم یا خیلی کم ارزیابی میکنند.

56.9 درصد کیشوندان به میزان زیادی نگران ابتلای خود یا اعضای خانواده شان به ویروس کرونا هستند؛ در مقابل 27.6 درصد گفته اند نگرانی کمی در این خصوص دارند. ارزیابی کیشوندان از محدودیتهای اعمال شده در جزیره نشان میدهد 43.1 درصد موافق ادامه محدودیتهای اعمال شده در کیش و در مقابل 50.3 درصد مخالف ادامه اعمال محدودیتها بوده و خواستار بازگشایی مراکز تفریحی و تجاری هستند.

همچنین 98.6 درصد کیشوندان با اجباری شدن استفاده از ماسک در فضاهای عمومی موافق یا بسیار موافق اند.

شهفرایندان کیش نگران مسائل مالی هستند

73.7 درصد کیشوندان به میزان زیاد یا خیلی زیاد نگران مسائل مالی پیش روی خانواده شان در ماههای آینده هستند.

بر اساس این نظرسنجی، شیوع ویروس کرونا بر کار 64.1 درصد افراد نمونه تأثیر مالی منفی زیادی داشته است. همچنین کرونا بر کار 16.6 درصد تاحدودی تأثیر منفی داشته است و 13 درصد گفته اند این امر تأثیر منفی کمی بر کارشان داشته است. 5.5 درصد پاسخگویان نیز اصلاً تأثیر مالی مخربی را از این حیث بر کارشان احساس ننموده اند.

از سوی دیگر افرادی که در فعالیتهای خصوصی شاغل هستند بیش از افراد شاغل در نهادهای دولتی تأثیر مالی منفی را تجربه نموده اند. 17.8 درصد شاغلان گفته اند اصلاً فعالیت شغلی آنها به روال قبل از کرونا بر نگشته است.

49.5 درصد به میزان کمی فعالیتشان به روال سابق برگشته و 16.8درصد تا حد زیادی به روال کاری قبل از کرونا برگشته اند.

مهمترین مسائل خانواده ها در صورت ادامه ویروس کرونا و شرایط فعلی، مسائل مالی ساکنین جزیره کیش است. 59.8 درصد افراد گفته اند مسائل مالی و امرار معاش از مهمترین مسائلی است که در صورت ادامه فرایند شیوع کرونا با آن روبرو خواهند بود.

نمره قابل قبول کیشوندان به عملکرد نهادهای محلی در مقابله با کرونا

28.2 درصد کیشوندان امیدوارند تا چندماه آینده گردشگری جزیره رونق دوباره بگیرد. در مقابل 47.9 درصد امیدی به بهبود شرایط در چندماه پیش رو ندارند. 51.9 درصد معتقدند دولت در حمایت از کسب و کارهای حوزه گردشگری مهمترین کاری که میتواند انجام دهد ارائه تسهیلات با بهره پایین است و 28.5 درصد گفته اند دولت بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی صاحبان کسب و کار را به تعویق اندازد.

کیشوندان ارزیابی نسبتاً خوبی از عملکرد نهادهای محلی در مقابله با کرونا دارند. 50.1 درصد آنان گفته اند از عملکرد نهادهای محلی در مقابله با کرونا در حد زیاد یا خیلی زیاد رضایت دارند. در مقابل 26.5 درصد رضایت کم یا خیلی کم و 22.1 درصد نظر بینابین داشته اند. در مجموع نمره رضایت افراد از عملکرد نهادهای محلی در بازه یک تا پنج 3.31 است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مهمترین نگرانی مردم کیش از ادامه شیوع کرونا، مسائل مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین نگرانی مردم کیش از ادامه شیوع کرونا، مسائل مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید