نرم افزار فلش به صورت کامل از نسخه جدید ویندوز 10 حذف شد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، ویندوز 10 به تازگی در راستای سیاست های خود در زمینه حذف کامل ادوبی فلش، این نرم افزار را با به روزرسانی اختیاری ویژه ای از این سیستم عامل حذف نموده است.

نرم افزار فلش به صورت کامل از نسخه جدید ویندوز 10 حذف شد

نرم افزار فلش به صورت کامل از نسخه جدید ویندوز 10 حذف شد

ویندوز 10 به تازگی در راستای سیاست های خود در زمینه حذف کامل ادوبی فلش، این نرم افزار را با به روزرسانی اختیاری ویژه ای از این سیستم عامل حذف نموده است.

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی به نقل از ایتنا، مایکروسافت به تازگی به روزرسانی اختیاری جدیدی را برای ویندوز 10 عرضه نموده است که با نصب آن ادوبی فلش از این سیستم عامل به صورت کامل حذف می گردد و امکان نصب مجدد آن وجود نخواهد داشت. عرضه این به روزرسانی راستا را برای حذف کامل این نرم افزار در سال 2021 هموار می نماید.

بااین حال گزارش های به دست آمده از Bleeping Computer خبر از آن دارد که این به روزرسانی که با کد KB4577586 شناخته می گردد تنها آن نسخه از فلش را حذف می نماید که با ویندوز 10 همراه شده است و نسخه های مستقل این نرم افزار که شما آن را به صورت جداگانه نصی نموده اید همچنان برقرار خواهند ماند. همچنین فلش از مایکروسافت اج و مرورگرهای دیگر نیز حذف نخواهد شد.

پشتیبانی ویندوز 10 از فلش در انتها سال میلادی جاری تمام خواهد شد و همچنین از ماه دسامبر به روزرسانی جدیدی نیز برای اینترنت اکسپلورر 11 و نسخه غیر کرومی اج عرضه نخواهد شد. جدیدترین نسخه اج که از موتور کروم گوگل استفاده می نماید نیز از ژانویه 2021 به پشتیبانی از فلش انتها می دهند.

مایکروسافت در این رابطه اظهار نموده است که: ما این به روزرسانی را پیش از انتها پشتیبانی عرضه می کنیم تا به کاربران در تست و تصدیق محیطشان در زمینه هر تأثیری که ممکن است با حذف ادوبی فلش پلیر به وجود آمده باشد، یاری کنیم. این کمپانی ماه گذشته زمان بندی جدیدی را برای انتها فلش عرضه کرد و در آن گفت که ابزار حذف فلش احتمالا در اوایل سال 2021 به عنوان گزینه ای اختیاری در Windows Update عرضه می گردد.

بعد از چند ماه و در تابستان 2021این قابلیت به صورت پیشنهادی درمی آید و درنهایت مایکروسافت فریم ورک های توسعه دهندگان مرتبط به فلش، سیاست های گروهی و رابط های کاربری را از مرورگر غیر کرومی اج و اینترنت اکسپلورر 11 حذف خواهد نمود. این کار به وسیله به روزرسانی تجمعی در چندین نسخه ویندوز از جمله ویندوز 10 و 8.1 انجام می گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "نرم افزار فلش به صورت کامل از نسخه جدید ویندوز 10 حذف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرم افزار فلش به صورت کامل از نسخه جدید ویندوز 10 حذف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید