خاتمه بن بست سیاسی در افغانستان با تقسیم قدرت میان غنی و عبدالله

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان بر سر تقسیم قدرت با رقیب خود عبدالله عبدالله به توافق رسید تا بن بست سیاسی در این کشور پس از ماه ها به سرانجام برسد.

خاتمه بن بست سیاسی در افغانستان با تقسیم قدرت میان غنی و عبدالله

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی به نقل از آناتولی، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری افغانستان خبر توافق سیاسی غنی و عبدالله را در حساب کاربری خود در توییتر اعلام نمود. صدیق صدیقی نوشت: توافق سیاسی میان رئیس جمهوری (اشرف غنی) و دکتر عبدالله عبدالله به امضا رسید و بر این اساس مقرر شد دکتر عبدالله ریاست شورای عالی آشتی ملی را بر عهده بگیرد و اعضای کارزار انتخاباتی او در کابینه به کار کرفته شوند.

بر اساس آنچه در گزارش تلویزیون دولتی افغانستان آمده، صندلی عبدالله هم ارز معاون رئیس جمهوری افغانستان خواهد بود و مسئولیت و وظیفه اش به خاتمه رساندن گفتگوهای صلح با گروه طالبان. به این ترتیب، 19 سال جنگ داخلی در افغانستان به انتها می رسد و این کشور خاتمه خواهد توانست روی آرامش را ببیند.

عبدالله که پیش از انتخابات سال گذشته معاون اجرایی غنی بود، نتایج انتخابات سپتامبر 2019 را نپذیرفت. از این رو، دو همکار پیشین و رقیب سیاسی اواخر زمستان گذشته همزمان در دو سوی کابل دو مراسم تحلیف به جای آوردند و خود را رئیس دولت قانونی و رسمی افغانستان نامیدند.

منبع: همشهری آنلاین

به "خاتمه بن بست سیاسی در افغانستان با تقسیم قدرت میان غنی و عبدالله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه بن بست سیاسی در افغانستان با تقسیم قدرت میان غنی و عبدالله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید