گل به خانه بیاورید

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، گل آستر را می شناسید؟ گلی زیبا است با گلبرگ های باریک و به هم فشرده که به عنوان گیاهی بیرونی شناخته می گردد. اما آستر را می توان در درون خانه هم پروش داد! با ما همراه باشید تا خودتان ببینید!

گل به خانه بیاورید

آستر را در بیرون از خانه به صورت مخلوط با بگونیا، ایمپشین و اطلسی می کارند که واقعا هم ترکیب زیبایی به وجود می آورد. در واقع این گل که به رنگ های سفید، صورتی و بنفش موجود است، عمر طولانی دارد و مورد علاقه باغبانان است. باغبانان این گیاه را از ابتدای بهار می کارند تا در اواسط تابستان از گل های زیبایش لذت ببرند! بعد از گذشتن مدتی از رشد گیاه، آستر دسته زیبایی از گل های شاداب را به وجود می آورد که می توان آن را تقسیم بوته کرد و به دوستان داد.

بهتر است آستر را در بالکن تان قرار دهید و بعد از گل دهی به داخل خانه بیاوریدش، البته می توانید تمام مدت هم در خانه پرورش دهید. آستر را درون خانه بیاورید و در کنار پنجره ای آفتابی قرارش دهید و از زیبایی بی حدی که به محیط خانه می بخشد شگفت زده شوید!

شرایط رشد

- نور

آستر به مکانی روشن و با نور زیاد احتیاج دارد پس گیاه را در روشن ترین قسمت خانه قرار دهید تا بیشترین نور ممکن را جذب کند. البته آستر می تواند در فضایی با اندکی سایه یا نور کمتر هم پرورش یابد، اما هیچ گاه به شادابی گیاهی که در نور زیاد است، نخواهد بود.

- آبیاری

این خیشاوند گل آفتاب گردان، احتیاج آبی نسبتا زیادی دارد. خاک گیاه را همیشه مرطوب نگه دارید و گیاه را مرتبا آنالیز کنید، اگر آسترتان علائم پژمردگی را نشان داد، بدانید گیاه آب کافی دریافت نمی نماید.

- خاک

خاکی سبک با زهکشی مناسب برترین خاک برای کاشت آستر است. می توانید قبل از کاشت یا بعد از آن خاک گیاه را با مقداری کود مخلوط کنید.

- کود دهی

گیاه را هر هفته یا یک هفته درمیان با کودهای مایع ضعیفی که حاوی تمامی عناصر مورد احتیاج گیاه هستند، کود دهی کنید. سعی کنید از کودهایی بهره ببرید که گیاه را به گل دهی تشویق می نمایند.

تکثیر

بیشتر کشاورزان آستر را از طریق دانه تکثیر می نمایند. بهتر است کاشت دانه را در اوایل زمستان و یا اواخر بهار در خانه انجام دهید. دانه ها را در گلدان مخصوص جوانه زنی، که با خاک مخصوص جوانه زنی پر شده است، بکارید. دانه آستر به آسانی و به سرعت جوانه می زند و در مدت زمان کمی رشد زیادی خواهد داشت، البته به شرطی که شما نور کافی برای گیاه فراهم کنید. اگر بعد از گذشت مدتی از کاشت دانه ها، خبری از جوانه زنی نبود، این نشانه کم بودن نور خورشید است. دانه ها را به مکانی با نور بیشتر منتقل کنید. اگر مکان پر نوری در خانه ندارید، می توانید از نور مصنوعی هم بهره ببرید و دانه های کاشته شده را در زیر چراغ مخصوص قرار دهید.

تعویض گلدان

یک گلدان آستر در شرایط ایده آل، بعد از چند ماه از زمان کاشتش آغاز به گل دهی می نماید. اگر چه این گیاه به صورت یک ساله و چند ساله یافت می گردد، اما به احتمال زیاد آنها را مدت زیادی بعد از گل دهی نخواهید داشت. گل ها در پاییز پژمرده می شوند و گیاه آغاز به خشک شدن می نماید. اگر شما نوع چند ساله آستر را پرورش می دهید، در پاییز، بعد از مرگ گل ها، گیاه را به داخل خانه بیاورید و هر از گاهی به گیاه آب بدهید تا زمستان را از سر بگذراند و در بهار آغاز به جوانه زنی کند. تعیین است که گونه های یک ساله در انتهای فصل خواهند مرد و هیچ وقت احتیاج به تعویض گلدان پیدا نمی نمایند.

بعد از تهیه آستر از گلفروشی گلدان گیاه را بلافاصله عوض کنید. در کل گلدان گیاهانی که از گلفروشی ها و گلخانه ها می خرید را سریعا تعویض کنید چرا که گیاه، تا جایی که می توانسته در این گلدان رشد نموده و حالا به فضای بیشتری برای ادامه رشدش احتیاج دارد. در هر بار تعویض گلدان، گیاه را به گلدانی تنها یک سایز بزرگ تر از گلدان قبلی اش منتقل کنید.

منبع: فوت و فن / thespruce.com

به "گل به خانه بیاورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گل به خانه بیاورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید