آشنایی با غارهای اسرارآمیز در چین

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، غار لانگیو، غاری اسرارآمیز از دوران باستان در کشور چین است که شگفتی بسیاری از کارشناسان را برانگیخته است. برای آشنایی بیشتر، همراه ما باشید.

آشنایی با غارهای اسرارآمیز در چین در سال 1992، مرد کنجکاوی به نام وو آنای، در نزدیکی دهکده شیان بیکون آغاز به پمپ کردن آب از برکه در دهکده اش کرد. آنای اعتقاد داشت که برکه طبیعی نیست و آنطور که افسانه های محلی حکایت می نمایند عمق آن بی نهایت نیست و تصمیم گرفت این را ثابت کند. او چند تن از روستاییان را قانع کرد و باهم پمپ آبی آوردند و آغاز به کشیدن آب برکه کردند. بعد از 17 روز پمپاژ، سطح آب به میزان ای کاهش یافت که ورودی یک غار مصنوعی و باستانی ادعای آنای را تایید می کرد.

این غار که اکنون غار لانگیو نامیده می شود نشان دهنده یکی از بزرگترین حفاری های زیرزمینی است که در دوران باستان اجرا شده است. در نهایت 24 غار حفاری شده با دست کشف شد، مساحت هریک از آن ها به طور میانه هزار مترمربع و ارتفاع سقف به بیش از 30 متر می رسید. مجموع غار ها مساحتی حدود 30000 مترمربع داشتند. ما می دانیم که غار ها طبیعی نیستند، زیرا نشانه های حفاری روی دیوارهای داخلی به چشم می خورد. بعلاوه کنده کاری به روشی اجرا شده که الگوی یکنواختی از شیارهای موازی به جای بگذارد که بعضی مردم معتقدند آن ها نمادین هستند. این نشانه ها شبیه به آن هایی هستند که در ظروف سفالین موزه ای که در این منطقه واقع شده است دیده می شود و تاریخ آن ها به 500 تا 800 قبل از میلاد باز می شود. بعلاوه راه پله، ستون و فیگورهای پیچیده ای نیز وجود دارند. بعضی تخمین می زنند که این غار ها بیش از 2000 سال پیش حفر شده اند. تخمین تقریبی نشان می دهد که حدود یک میلیون مترمکعب سنگ برای ایجاد این غار ها استخراج شده است. چنین پروژه بزرگی مطمئنا باید مورد توجه مورخان و مسافران قرار می گرفت، اما هیچ مدرکی تا به امروز پیدا نشده است که باوجود دقت زیادی که چینی های باستان داشتند چنین چیزی بسیار عجیب است.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون

به "آشنایی با غارهای اسرارآمیز در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با غارهای اسرارآمیز در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید