برترین رستوران های حلال در سئول، کره جنوبی

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، اگر برای سفر به سئول برنامه ریزی می کنید، بد نیست که قبل از سفر، چند رستوران حلال این شهر را بشناسید تا با خیال راحت بتوانید غذاهای اصیل کره ای و غذاهایی از سراسر جهان را نوش جان کنید.

برترین رستوران های حلال در سئول، کره جنوبی

سبک آسپزی کره ای را در سریال های طولانی و مجذوب نماینده این کشور، بارها دیده ایم. شاید سفر به سئول بهانه خوبی برای امتحان کردن غذاهای کره ای باشد. رستوران های سئول برترین فرصت برای آشنایی با فرهنگ غذایی سئول است؛ هرچند این رستوران ها محدود به آشپزی سنتی این کشور نمی شوند.

در کره جنوبی غذا خوردن و رستوران رفتن به خصوص در سال های اخیر، به یکی از تفریحات محبوب اهالی این کشور و گردشگران تبدیل شده است. سئول یکی از مقصدهای گردشگری مجذوب نماینده در جهان است. این شهر دیدنی، تلفیقی از سنت و مدرنیته است و از همه نظر، یک مقصد گردشگری فرق دارد.

یکی از دلایلی که باعث جلب توجه گردشگران به این شهر می گردد، سبک آشپزی کره ای است. ولی معمولا در سفرهای خارجی، به خصوص در کشوری مثل کره جنوبی، غذاها با ذائقه ما هم خوانی ندارند یا به دلایل مذهبی، برای خوردن بسیاری از آنها محدودیت داریم.

اگر قصد سفر به سئول دارید و دلتان می خواهد در این شهر، در رستوران ها، غذای حلال بخورید، این مطلب را دنبال کنید. در ادامه، تعدادی از برترین رستوران های حلال سئول را معرفی می کنیم.

رستوران EID

رستوران EID، شناخته شده ترین رستوران حلال در کل کره جنوبی است. این رستوران به وسیله مسلمانان کره ای اداره می گردد و در آن می توانید غذاهای اصیل کره ای را در فضایی گرم و دوست داشتنی نوش جان کنید. این رستوران در قلب منطقه Itaewon قرار گرفته است. این منطقه جایی است که مسافران مسلمان سئول حتما باید از آن بازدید نمایند و البته بیشتر غذاهای حلال و رستوران ها و فروشگاه های مربوطه در این منطقه پیدا می گردد. این رستوران اولین رستورانی بود که از طرف بنیاد مسلمانان کره، گواهینامه فعالیت دریافت کرد.

البته این رستوران به غیر از مسلمانان، میزبان گردشگران غیرمسلمان از سراسر جهان است و علت این استقبال مردم، منوی متنوع و غذاهای بسیار لذیذ آن است. از مهم ترین غذاهای منو می توان به tteokbokki نوعی کیک برنجی نرم، bulgogi نوعی خوراک با گوشت گاو، jjimdak مرغ سرخ شده در نوعی سس تند و شیرین و jja jang bap برنج و لوبیای سیاه اشاره نمود.

برترین نکته در خصوص این رستوران این است که هر چقدر خواستید می توانید رایگان، نوشیدنی، سوپ و ساید دیش اضافه درخواست کنید. بعلاوه کیمچی رایگان در کنار غذاهای برایتان سرو می گردد. علاوه بر این، این رستوران در فاصله بسیار نزدیکی از مسجد مرکزی سئول قرار گرفته است.

این رستوران دوشنبه ها تعطیل است و سایر روزهای هفته از ساعت 11 و نیم صبح تا 9 شب فعالیت می نماید.

رستوران کره ای Makan Halal

رستوران کره ای Makan Halal یک رستوران نو در سئول است. این رستوران در سال 2015 فعالیت خود را آغاز کرد. رستوران Makan Halal هم در منطقه Itaewon قرار گرفته است و غذاهای اصیل کره ای سرو می نماید مثلا نودل سرد و bulgogi. غذاها در محیطی دنج و محبت آمیز سرو می شوند و فضای رستوران بسیار دوست داشتنی است. یکی از ویژگی های مثبت این رستوران این است که لازم نیست حتما در رستوران غذا بخورید، می توانید غذای خود را سفارش دهید و بسته بندی شده تحویل بگیرید. این رستوران فاصله کمی تا رستوران EID دارد و درست در مقابل مسجد مرکزی سئول واقع شده است.

این رستوران سه شنبه ها تعطیل است و سایر روزهای هفته از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح تا 10 شب باز است.

رستوران باربیکیوی کره ای یانگ گود ( Yang Good Korean BBQ)

رستوران یانگ گود، در نزدیکی ایستگاه Yeoksam قرار گرفته است و یکی از برترین انتخاب های مسلمانان برای خوردن غذاهای کبابی کره ای است. غیر از مسلمانان، این رستوران مشتریان زیادی از سراسر جهان دارد که به شوق خوردن غذاهای کبابی لذیذ و مارینه شده در خوشمزه ترین سس ها همراه با کیمچی اصیل، به اینجا سر می زنند.

در این رستوران کباب بره با گوشت حلال سرو می گردد. غذاها به خوبی طعم دار می شوند و عطر و بوی خوبی دارند. استفاده از گوشت بره مزایای زیادی دارد از جمله اینکه بسیار لذیذ و لطیف است. انواع غذا با گوشت بره در منوی رستوران وجود دارد. برترین و پرفروش ترین غذای رستوران، گوشت بره مارینه شده است. هر روز از ساعت 4 بعدازظهر تا 2 بامداد برای غذا خوردن در این رستوران فرصت دارید.

رستوران حلال Murree Muslim Food

در سفر به کره حتما باید غذاهای سنتی و اصیل کره ای را که معمولا همراه با چندین مدل ساید دیش سرو می شوند، امتحان کنید. رستوران Murree Muslim Food در منطقه Itaewon قرار گرفته است و در بین رستوران های حلال، یکی از مفصل ترین و متنوع ترین منوها را دارد. در این رستوران می توانید غذاهایی مثل سوپ مرغ و جینسنگ، کیمچی و برنج سرخ شده، کیمچی پنکیک و... را امتحان کنید. تنوع ساید دیش ها نیز در این رستوران بسیار زیاد است و می توانید دوباره درخواست کنید.

علاوه بر غذاهای کره ای در این رستوران چند نوع غذای هندی هم سرو می گردد از جمله بریانی مرغ که غذایی مشهور و مورد علاقه مهمانان رستوران است.

غذاها تازه و با تزییناتی زیبا سرو می شوند. در فصل های سرد می توانید انواع سوپ های داغ را امتحان کنید و لذت ببرید. این رستوران در خیابانی قرار گرفته است که به مسجد مرکزی سئول منتهی می گردد. هر روز از ساعت 10 و نیم صبح تا 11 شب برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید.

رستوران مستر کباب ( Mr. Kebab)

اگر در سرزمین کیمچی دنبال غذای حلال ترکی می شد، حتما باید به رستوران مستر کباب سر بزنید. این رستوران، یک شعبه از رستوران های زنجیره ای مستر کباب است و در واقع یک رستوران رنجیره ای فست فود حلال است که در اطراف منطقه Itaewon کره جنوبی چند شعبه دارد. علاوه بر این، دارای سرویس برای مشتریانی است که غذا را برای بیرون سفارش می دهند.

این رستوران را به خاطر جوجه کباب و کباب بره اش می شناسند. مشتریان برای امتحان کردن این غذاها صف می کشند. البته غیر از کباب، غذاهای دیگری مثل فلافل و دسرهای ترکی و بستنی هم در این رستوران سرو می گردد. وعده های غذایی حجم زیاد و قیمت های بسیار مناسبی دارند. هر روز از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید.

رستوران کاخ پارسی ( Persian Palace)

اگر در قلب سئول، هوس غذای ایرانی کردید، جای نگرانی نیست. رستوران کاخ پارسی، غذاهای حلال و ایرانی سرو می نماید. این رستوران در منطقه Sungkyunkwan قرار گرفته است و از سال 2002 فعالیت خود را آغاز نموده است. این رستوران را یکی از مهاجران ایرانی سئول افتتاح نموده است. غذاهای سنتی ایرانی در این رستوران سرو می گردد.

یکی از محبوب ترین غذاهای رستوران، چلو گوشت بره است. برای تهیه آن، گوشت را سه روز در مواد مختلف طعم دار می نمایند.

منوی رستوران بسیار متنوع است و غذای کبابی هم دارد. برنج ایرانی، نان ایرانی، ماست و هر آنچه که در سفر دلتنگ آن هستید، در این رستوران پیدا می گردد. ساعت کار رستوران از 11 صبح تا 11 شب است.

رستوران سنتی ترکی ( Kervan)

غذاهای ترکی، بسیار لذیذ و متنوع هستند و تقریبا در هر شهر بزرگی، چند رستوران ترکی وجود دارد. رستوران Kervan یک رستوران سنتی ترکی است که در منطقه Itaewon قرار گرفته است و یکی از معدود رستوران های شهر است که به وسیله سازمان گردشگری کره توصیه می گردد.

این رستوران را سرآشپزان ترک اداره می نمایند و البته شعبه های دیگری هم در سایر منطقه ها سئول دارند. در این رستوران غذاهای ترکی با تزیینات زیبا و طعمی خاص و به یادماندنی سرو می گردد. حجم هر وعده زیاد است و نسبت به کیفیت، قیمت مناسبی دارد.

از مهم ترین غذاهای منو که حتما باید امتحان کنید، انواع کباب، پیده، باقلوا و... است. پیده با طعم های مختلفی عرضه می گردد از جمله گوشت بره و پنیر، که محبوب ترین غذای رستوران است. این رستوران هر روز از ساعت 11 و نیم صبح تا 11 شب باز است.

رستوران Ilji Hanbang Samgyetang

رستوران Ilji Hanbang Samgyetang به میزان رستوران های EID و یانگ گود، مشهور نیست ولی با وجود اینکه از دید گردشگران پنهان مانده، غذاهای بسیار لذیذ و باکیفیت کره ای را با گوشت ها و مواد اولیه حلال سرو سرو می نماید.

این رستوران در منطقه Myeongdong قرار گرفته است و برای تهیه غذاها از تازه ترین مواد غذایی و سبزیجات معطر شرقی استفاده می نماید به همین علت، غذاهای آن، عطر و طعم اصیل و ناب غذاهای کره ای را دارد. این رستوران را بیشتر از هرچیز به خاطر یکی از غذاهای منو یعنی samgyetang می شناسند که سوپ مرغ و جینسنگ است. برای اینکه در این رستوران غذا بخورید، باید حتما از قبل رزرو کنید تا گوشت حلال از قبل برایتان تدارک دیده گردد.

رستوران Chunja Daegutang

رستوران Chunja Daegutang یک غذاخوری کوچک در منطقه Hongdae است. این رستوران را بیشتر از همه به خاطر غذایی می شناسند که نام رستوران را از روی آن برداشته اند. نام رستوران به معنای سوپ ماهی روغنی است. سایر غذاهای منو هم با همین نوع ماهی تهیه می شوند. در واقع این رستوران، انواع غذاهای لذیذ و خلاقانه را با استفاده از یک نوع ماهی تهیه می نماید. این رستوران، قیمت های معقول و مناسبی دارد.

رستوران Hajj

رستوران Hajj یک رستوران کوچک است که به وسیله مسلمانان اداره می گردد و در منطقه Itaewon قرار گرفته است. این رستوران فاصله بسیار کمی تا مسجد مرکزی سئول دارد. منوی رستوران شامل انواع غذاهای متنوع کره ای و مالزیایی است. قیمت غذاها بسیار مناسب و ارزان است. برترین غذاها و پیش غذاهای کره ای و غذاهایی از مالزی را می توانید در منوی رستوران ببینید که با مواد غذای حلال تهیه می شوند. تنوع آنها قابل توجه است و حتما در بین غذاها، غذایی که مورد توجهتان قرار بگیرد، پیدا می گردد.

رستوران آشپزخانه حلال کره ای ( Halal Kitchen Korea )

آشپزخانه حلال کره ای در فضایی دنج و آرام برترین غذاهای اصیل کره را سرو می نماید. این رستوران در منطقه Samcheong قرار گرفته است و در یک خانه سنتی کره ای واقع شده است که بر زیبایی دکوراسیون آن افزوده است. بدون تردید از خوردن غذاهای سنتی کره که با مواد غذایی و گوشت حلال تهیه می گردد، لذت می برید.

منوی رستوران شامل محبوب ترین غذاهای کره ای از جمله bulgogi، dak-galbi یا مرغ سرخ شده اسپایسی، yang galbi-jjim خوراک دنده و... است.

در این رستوران از خوردن غذایی لذیذ در محیطی دنج و گرم در حال تماشای زیباترین چشم میزانا، لذت می برید. قیمت رستوران نسبت به تنوع و کیفیت غذاها، قابل قبول است.

منبع: کجارو / tripzilla.com / trip101.com

به "برترین رستوران های حلال در سئول، کره جنوبی" امتیاز دهید

1 کاربر به "برترین رستوران های حلال در سئول، کره جنوبی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین رستوران های حلال در سئول، کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید