خطر شاهین از سر ایران کم شد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بر اساس آخرین ارزیابی های صورت گرفته طوفان سواحل مکران به سمت عمان خواهد رفت از این به بعد برای ایران خطری نخواهد داشت اما تا از بین رفتن کامل آن در حالت آماده باش هستیم.

خطر شاهین از سر ایران کم شد

نادر پسنده در گفت وگو با وبلاگ آژانس الکترونیکی درباره آخرین شرایط طوفان چرخنده حاره ای سواحل مکران که شاهین نامگذاری شده است، اظهار کرد: در شرایط کنونی و بر اساس تصاویر دریافت شده از سواحل دریای عمان، این طوفان در دریا و حوالی چابهار بوده و هم اکنون در حال حرکت به سمت عمان است.

وی افزود: بر اساس مدل های پیش بینی شده سازمان هواشناسی این طوفان که نام آن شاهین است، شب گذشته وارد عمان شده و به سمت ساحل این کشور در حرکت است و از نظر علمی طوفان دریایی تا زمانی که روی آب باشد، خطرناک است و زمانی که به خشکی برسد گر چه خساراتی به بار می آورد اما به سرعت از بین خواهد رفت.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: البته همچنان و تا زمانی که خطر به صورت کامل رفع نشده باشد، در حالت آماده باش کامل هستیم چرا که حتی اگر طوفان هم تمام شود پیامدهای آن تا چند روز باقی خواهد ماند که یکی از آن ها پدیده ای به نام موج مرده است و سبب می شود تا برای کشتی ها و شناورها خطرناک باشد.

پسنده تاکید کرد: بر همین اساس همچنان تا خاتمه هفته جاری در حالت آماده باش هستیم و باید مراقبت کنیم تا اثرات ناشی از طوفان در دریا هم از بین برود و به همه دریانوردان و مردم توصیه می کنیم که طرح دریابست را جدی بگیرند و به پروتکل ها و توصیه های ابلاغی دستگاه های متولی توجه کنند تا خطری متوجه شان نشود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خطر شاهین از سر ایران کم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر شاهین از سر ایران کم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید