شمال شرق هند، بهشت گمشده

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، اگرچه بسیاری از جاذبه های گردشگری هندوستان معروفیت جهانی دارند ولی هنوز هم جاذبه های گردشگری ناشناخته بسیاری دارد. با خبرنگاران همراه شوید تا با این جاذبه های ناشناخته آشنا شوید.

شمال شرق هند، بهشت گمشده

هندوستان یکی از مقاصد مسافرتی مرموز، حیرت انگیز و فریبنده جهان است. در حالی که بیشتر مسافران از نماد ها و مکان های مشهور و محبوب هند مانند تاج محل، قلعه ها و کاخ های راجستان و مرداب های کرالا بازدید می نمایند، تعداد بسیار کمی از گردشگران از سرزمین ها و قبایل ناشناخته و دور افتاده شمال شرقی هند بازدید می نمایند.

از شمال شرقی هند، سرزمین ناشناخته ها بازدید کنید

شمال شرقی هند که بین بنگلادش، تبت، بوتان و میانمار واقع شده است، سرزمین اسرارآمیزی است که از شلوغی و هیاهوی سایر نقاط توریستی هند به دور است. این سرزمین دور افتاده و ناشناخته که خانه بسیاری از قبایل هندی است به تازگی مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

شمال شرقی هند با قبایل بومی، حیات وحش منحصر به فرد، طبیعت چشم نواز همچون بهشت گمشده ای برای گردشگران شجاع و کاوشگر است. البته با توجه به اینکه محبوبیت این منطقه روز به روز در حال افزایش است انتظار می رود به سرعت به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری هند تبدیل گردد. بنابراین اگر شما می خواهید زیبایی های این منطقه ها را قبل از اینکه دستخوش تغییرات دست بشر گردد، نظاره گر باشید باید هرچه زودتر از آنجا بازدید کنید.

در سفر به منطقه ها دورافتاده شمال شرقی هند ضمن دیدار با مردم بومی قبایل می توانید اطلاعات ارزشمندی از آداب و سنت های آنان کسب کنید. در عصر مدرنیته تماشا مردمی که بسیار متفاوت از ما و پایبند به سنت های اجداد خود زندگی می نمایند، تجربه ای منحصر به فرد است.

شمال شرقی هند یکی از معدود منطقه ها جهان است که چندین فرهنگ متفاوت را در خود جای داده و خانه بیش از 200 قبیله بومی است.

یکی از راه های تجربه و لمس فرهنگ منحصر به فرد و پویای مردم شجاع قبایل شمال شرقی هند به وسیله فستیوال های شگفت انگیز و تماشای است. جشنی از رنگ ها، موسیقی، شادمانی و بسیاری از مراسم مذهبی ویژه و حتی مراسم قربانی کردن بدون شک تجربه ای فراموش نشدنی است.برای درک بهتر مراسم بومیان و پذیرش بهتر در جمع بومیان بهتر است از یک راهنمای محلی یاری بگیرید.

حیات وحش نایاب را لمس کنید

منطقه ها شمال شرقی هند به علت اینکه بسیار بکر، دست نخورده و ناشناخته بودن، پناهگاه بسیاری از جانوران کمیاب و رو به انقراض است. از طرف یونسکو تعداد زیادی از پارک های ملی شگف انگیز در این منطقه ها معرفی شده که بهشت علاقه مندان به حیوانات و طبیعت محسوب می شوند. علاقه مندان می توانند با یک سافاری و گردش در دل طبیعت بکر، شاهد جانوران عجیب و کمتر دیده شده ای باشند که در زیستگاه طبیعی خود زندگی می نمایند.

یکی از مشهورترین پارک های ملی، پارک کازیرانگا در استان آسام است، جایی که می توان کرگدن شاخ دار (یا کرگدن هندی) را که گونه ای رو به انقراض است از نزدیک دید. منطقه حفاظت شده ماناس در آسام نیز زیستگاه بسیاری از جانوران در معرض خطر انقراض است.

بعلاوه پارک ملی نوکرک در مقالایا به خاطر پاندا های قرمز، فیل ها و گونه های کمیاب ماکاک ها (از زیر دسته خانواده دم درازیان) و گربه های مرمری معروفیت دارد.

فرهنگ زیبا و رنگارنگ تبت را بدون سفر به تبت تجربه کنید

ناحیه شمال شرق هند در مجاورت مرز تبت و بخش هایی از رشته کوه های استان آروناچال پرادش در واقع در گذشته بخشی از تبت بوده است. با بازدید از منطقه دورافتاده تاوانگ، جایی که پرچم های مذهبی تبتیان بر فراز دره های آرامش بخش به اهتراز در آمده است می توانید فرهنگ زیبا، آرام ، رنگارنگ و فریبنده تبتیان را از نزدیک نظاره گر باشید. صومعه سراهای تاریخی و نماد های مذهبی را بازدید کنید و از انواع غذاهای اصیل و خوشمزه تبت مثل ممس (momos) و توکپا (thukpa) لذت ببرید.

در طبیعت خیره نماینده و بکر گشت و گذار کنید

شمال شرقی هند با منظره ها بسیار زیبا و طبیعت بکر خود از رشته کوه های سر به فلک کشیده و پوشیده از برف هیمالیا گرفته تا دشت ها و علفزار های آسام و جنگل های انبوه و آبشار های با عظمت مقالایا تجربه ای شگفت انگیز را به شما هدیه می دهد.

سفر به شمال شرقی هند؛ سفری کاملا متفاوت به هندوستان

اگر تصور شما از هندوستان، جایی شلوغ و پر ازدحام و نه چندان تمیز است با تماشا منطقه ها شمال شرقی هند تجربه ای متفاوت از سفر به این کشور را کسب کنید. بر خلاف منطقه ها عمده توریستی هند، در آنجا خبری از فریب خوردن به وسیله فروشندگان محلی، ازدحام در منطقه ها توریستی، و دزدی و آزار و اذیت نیست و مردمی بسیار مهمان نواز پذیرای شما خواهند بود.

شمال شرقی هند؛ سرزمین ناشناخته ها

شمال شرقی هند هنوز هم به خوبی کشف نشده است و در حقیقت بسیاری از منطقه ها کوهستانی آروناچال پرادش در نقشه ها یافت نمی گردد. این به معنی آن است که اگر عاشق هیجان و کشف ناشناخته ها هستید، شمال شرقی هند بهشت گردشگری شما است و سفری پر از هیجان و اتفاقات غیر قابل پیش بینی و به دور از تجملات پیش روی شما است و تجربه ای فراموش نشدنی را خواهید داشت. در این سفر شما نباید انتظار اقامت در یک هتل لوکس و یا سفری راحت و بی دغدغه را داشته باشید.

در جهانی مدرن و پیشرفته امروز تصور این حقیقت که در نقشه ها مکان های بی نام و نشان دیده گردد بسیار سخت است ولی بسیاری از منطقه ها شمال شرقی هند تا به حال ثبت نشده اند و هیچ نامی از آن مکان ها در نقشه نیست. پس اگر عاشق کشف نا شناخته ها هستید هرچه سریع تر به این سرزمین های ناشناخته سفر کنید.

راهکارهایی برای سفر بهتر به شمال شرق هندوستان

شمال شرق هند از هفت استان شامل آسام، مقالایا، ناگالند، آردناچال پرادش، مانیپور، میزورام و تری پورا تشکیل شده است که هرکدام برای خود فرهنگ، زبان، قبایل، غذا و سبک زندگی مخصوص به خود را دارند.

استان های آسام و مقالایا زیرساخت های بهتری نسبت به سایر استان ها دارند و به همین علت سفر به آن ها آسان تر می باشد. اما استان های دیگر مثل آروناچال پرادش احتیاج به مدارک خاصی برای ورود دارند یا استان ناگالند زیر ساخت شهری، حمل ونقل عمومی و امکانات گردشگری بسیار ضعیفی دارد که سفر به صورت مستقل را به آنجا بسیار سخت می نماید.

اما با همه این سختی ها، گنجینه شمال شرقی هند واقعا ارزش بازدید را دارد و با کسب کمی اطلاعات و یک برنامه ریزی دقیق می توان سفری بی نظیر را تجربه کرد.

منبع: کجارو / theplanetd.com

به "شمال شرق هند، بهشت گمشده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمال شرق هند، بهشت گمشده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید