عجیب ترین جاذبه های گردشگری صربستان

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، در میان کشورهای اروپایی صربستان یکی از کشورهایی است که بیشترین جاذبه های گردشگری عجیب و غیر معمول را دارد که البته زیبایی خاص خودشان را دارند. پس از لغو ویزای صربستان برای گردشگران ایرانی، افراد بیشتری از کشورمان به صربستان سفر می کنند. اگر شما هم قصد سفر به صربستان را دارید با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا با عجیب ترین جاذبه های گردشگری صربستان آشنا شوید.

عجیب ترین جاذبه های گردشگری صربستان

عجیب ترین جاذبه های گردشگری صربستان

پل خشک در زرنجانین

به نظر می رسد ساخت این پل کاملا بی معنا باشد. بهتر است بدانیم که این پل همیشه خشک نبوده بلکه تغییر راستا رودخانه بگج در سال 1985 باعث شد این پل بدون استفاده باقی بماند. این پل با نام پل کاپیتان نیز شناخته می شود و از آنجاییکه به نماد شهر زرنجانین تبدیل شده، با تخریب آن مخالفت شده است. پل ها معمولا بر روی رودخانه ها ساخته می شوند بنابراین این پل که بر روی خشکی واقع شده باعث شده به یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری صربستان تبدیل شود. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

راکی بالبوئا

صربستان پر از مجسمه های یادبود از رهبران نظامی، شعرا و سیاستمداران است اما مجسمه راکی بالبوئا از روی قهرمان افسانه ای بوکس که در جهان بسیار محبوب است ساخته شده است. مردم روستایی جیتیشته که در شهر وجوودینا واقع شده است، در پی قهرمانی بودند که نماد سخت کوشی، پشتکار و نظم باشد و چه کسی بهتر از راکی بالبوئا می توانست نماد این ویژگی ها باشد؟

شالیناک گروو

درختان خشک و مرده حس عجیب و مرموز و البته زیبایی دارند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که این احساس را دارید، بهتر است سری به دهکده کوچک شالیناک در صربستان بزنید. صدها درخت قدیمی و کهنسال در این منطقه قرار دارند و بیشتر آنها خشک شده اند. بقایای این درختان زیبایی عجیب و اسرارآمیزی به این باغ داده و آن را به یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری صربستان تبدیل کرده است.

پیرترین تمساح جهان

باغ وحش بلگراد شاید به عنوان جاذبه گردشگری شناخته نشود اما یکی از جالب ترین نمونه های حیات وحش را می توان در آنجا پیدا کرد. موجا پیرترین تمساح جهان است که از سپتامبر سال 1936 در پارک کالمگدان زندگی می کند.

مجسمه های پارتیزانی

مجسمه های پارتیزانی در همه جای کشور صربستان بخصوص در منطقه ها یوگوسلاوی سابق دیده می شود. این مجسمه ها به بناهای یادبود و نمادین این کشور تبدیل شده اند. هرکدام از این مجسمه ها داستانی شنیدنی دارند و نماد تاریخ این منطقه هستند.

موزه مجسمه های مومی جاگودینا

جاگودینا معروفیت عجیبی در صربستان دارد و این معروفیت بی علت نیست. این شهر محل قرارگیری موزه مجسمه های مومی است که همه درباره آن شنیده اند اما هرکسی برای دیدن این مجسمه ها نرفته است. یک خانه کوچک که پر از مجسمه های مومی از افراد معروف که البته به شکل خوبی ساخته نشده اند. طبق گفته بازدیدکنندگان برای شناسایی بعضی از مجسمه ها باید اهل صربستان باشید. در این موزه اوقات نسبتا خوبی خواهید داشت ولی نه آنگونه که تصور می کردید. خرید بلیط هواپیما تهران بلگراد

باب مارلی

دهکده کوچک باناتسکی سوکولاک که در شرق صربستان واقع شده است، شاید برای خیلی ها آشنا نباشد. در این روستا کمتر از 400 نفر زندگی می کنند. اما در سال 2008 زمانی که مجسمه افسانه جامایکایی موسیقی رِگی، یعنی باب مارلی در آنجا رونمایی شد، معروفیت زیادی پیدا کرد. مانند مجسمه راکی در جیتیشته و مجسمه بروس لی در موستار، این مجسمه به عنوان نماد صلح و هم زیستی در این مکان ساخته شده است.

برج جنکس در بلگراد

بلگراد، مرکز صربستان، پر از بناهای زیبا است. اما کمتر بنایی به مقدار دروازه غربی شهر جلب توجه می کند. این بنا برج جنکس نام دارد و به نظر می رسد یک فرد نابغه آن را طراحی کرده باشد. یکی از برج ها متروکه و دیگری دارای تعداد زیادی واحد مسکونی است. یک سفینه فضایی بین این دو ساختمان وجود دارد که قبلا یک رستوران گردان بود. این بنا یکی از جالب ترین ساختمان های بلگراد است و ساختار عجیب آن، آن را به یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری صربستان تبدیل کرده است.

اوژیتسه

معرفی کل یک شهر به عنوان جاذبه گردشگری عجیب شاید کمی غیر قابل باور باشد اما شهر اوژیتسه به واقع ویژگی چنین انتخابی را دارد. در هیچ جای بالکان همبستگی معماری تاریخی و خشونت آمیز امروزی به شکلی که در اوژیتسه است دیده نمی شود. مرکز شهر ترکیبی از ساختمان های قدیمی و ساختمان های سیمانی و مدرن امروزی است. خود شهر محل خوبی برای داشتن اوقات سرگرم کننده است.

خانه دارینا در بایینا باشتا

خانه دارینا یکی از غیر معمول ترین خانه های صربستان است که به یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری صربستان تبدیل شده است. این خانه در سال 1968 از طریق چند دوست که در پی سرپناهی برای زمانی که به شنا می رفتند بودند ساخته شد. از آن هنگام تا به حال، این خانه به علت ساختار ضعیف و سست، بارها و بارها آسیب دیده و در معرض تخریب شدن بوده است. این خانه تا سال 2012 در رسانه ها دیده نشده بود تا اینکه به عنوان عکس روز نشنال جغرافی انتخاب شد. هیچ خانه ای نباید در میان رودخانه های پرتلاطم ساخته شود و علت معروفیت این خانه هم همین است.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "عجیب ترین جاذبه های گردشگری صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین جاذبه های گردشگری صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید