کپسول سیگنوس به فضا ارسال شد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی به نقل اسپیس، این کپسول متعلق به شرکت نورتروپ گرومن همراه یک موشک آنتارس در ساعت 17:40 دقیقه به وقت گرینوویچ از مقر پرواز والوپز ناسا در استان ویریجینیا به مدار زمین پرتاب شد. ابزار مذکور پس از سفری یک و نیم روزه به ایستگاه فضایی بین المللی می رسد.

کپسول سیگنوس به فضا ارسال شد

پیش بینی می شد تنها مانع عملیات پرتاب وزش باد باشد، اما رای گیری دسته جمعی میان کارشناسان قبل از پرتاب نشان داد آب وهوا مانعی برای انجام عملیات نخواهد بود.

سخنگوی ناسا پس از پرتاب کپسول به فضا گفت: این یک عملیات ایده ال به مدار زمین بود. اکنون سیگنوس در راستا خود به سمت ایستگاه فضایی بین المللی قرار گرفته است.

قرار است کپسول سیگنوس علاوه بر حمل بار به مدار زمین، عملیات افزایش ارتفاع محل فعالیت ایستگاه فضایی بین المللی را نیز انجام دهد. مدار ایستگاه فضایی بین المللی باید هر از گاهی تغییر کند زیرا ارتفاع این آزمایشگاه کاهش می یابد و وارد اتمسفر زمین می گردد. کریستینا هالونا مهندس سیستم آنتارس و مدیر پروژه مذکور در این باره می گوید: این فرایند بخشی مهم از عملیات نگهداری ایستگاه فضایی بین المللی است.

البته زمان انجام این مانور اعلام نشده است.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، کپسول سیگنوس فردا ساعت 9:35 دقیقه به وقت گرینوویچ به ایستگاه فضایی بین المللی می رسد و 3 هزار و 765 کیلوگرم ذخایر را به آنجا می رساند.

راجا چاری یکی از فضانوردان ماموریت اکسپدیشن 66 ناسا با استفاده از بازوی رباتیک Candarm2 در ایستگاه فضایی بین المللی کپسول را کنترل می نماید. از سوی دیگر کایلا بارون دیگر فضانورد حاضر در ایستگاه به عنوان نیروی پشتیبان عمل می نماید.

پس از کنترل کپسول، دستوراتی به بازوی رباتیک ارسال می گردد تا بچرخد و آن را به ماژول یونیتی متصل کند. در این کپسول علاوه بر مواد غذایی و میوه تازه، تجهیزاتی برای نصب 2 پنل خورشیدی در ایستگاه در امسال میلادی نیز به فضا ارسال می گردد. در کنار این موارد سیگنوس حاوی 2800 پوند سخت افزار مانند تانک هوا و 100 پوند تجهیزات پیاده روی فضایی وجود دارد.

عملیات مذکور هفدمین پرتاب کپسول تامین ذخیره سیگنوس به مدار زمین است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کپسول سیگنوس به فضا ارسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کپسول سیگنوس به فضا ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید