اسکان اضطراری 2000 سیل زده امام زاده داوود

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، شهردار منطقه 5 تهران از آماده سازی اماکن اسکان با ظرفیت 2000 نفر برای اسکان اضطراری اهالی منطقه ها آسیب دیده از سیل محدوده امام زاده داوود(ع) در شمال غرب مرکز اطلاع داد.

اسکان اضطراری 2000 سیل زده امام زاده داوود

به گزارش ایسنا، احسان شریفی در این باره گفت: از حدود ساعت 1:20 بامداد امروز حادثه سیلاب رخ داد و به رغم هشدارهایی که از روز قبل به وسیله رسانه ها به اطلاع شهروندان رسانده شده بود، متاسفانه عده ای گرفتار حادثه شدند. البته از نخستین ساعات وقوع این حادثه عوامل شهرداری منطقه 5 در محل حادثه حاضر شده اند.

وی اضافه نمود: در حال حاضر نیز با تشکیل ستاد بحران در منطقه کن شهردار تهران به همراه وزیر کشور، استاندار تهران، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و سایر سازمان های مسئول و امداد رسان به همراه تیم های شهرداری تهران در محل حادثه حضور دارند.

شهردار منطقه 5 ادامه داد: فضای لازم برای اسکان ساکنان محدوده امامزاده داوود به وسیله شهرداری منطقه 5 آماده شده و چادرهایی نیز به همین منظور در محل های مناسب نصب شده است.

وی بیان نمود: سکنه منطقه امام زاده داوود در حال تخلیه محل حادثه و اسکان در محل های مذکور هستند.

شریفی یادآور شد: مکان های در نظر گرفته شده امکان اسکان 2000 نفر از اهالی و ساکنان محله های آسیب دیده را دارد.

شهردار منطقه5 با بیان اینکه از اولین دقایق وقوع این حادثه همکاران خدمات شهری منطقه در محله سیلاب حضور داشتند، تاکید نمود: مشکل اصلی در منطقه امام زاده داوود حجم بالای گل و لای حاصل از رانش زمین در این محدوده است که امکان حرکت را از نیروهای امدادی و خدمات رسان گرفته است.

وی با اشاره به حضور 500 نیروی خدمات شهری و امداد رسان شهرداری به همراه شهردار تهران، شهرداران منطقه ها مشخص، مدیران عامل آتش نشانی و سازمان بوستان ها در محل حادثه گفت: برنامه اصلی، تخلیه گل و لای از محل حادثه است که اتفاقا محل تجمع ساکنان محله امام زاده داوود بوده که کار سخت و دشواری است.

شریفی اضافه نمود: سرعت کار قابل قبول نیست. به این علت که امکان تخلیه گل و لای با ماشین های تخصصی در این منطقه وجود ندارد و این کار به صورت دستی درحال انجام است. به علت عرض کم خیابان های محله امام زاده داوود امکان تردد خودروهای تخصصی و بزرگ در این محدوده وجود ندارد.

وی ادامه داد: درحال حاضر هلال احمر، اورژانس و پلیس حضور موثر دارند تا منطقه را به علت احتمال وقوع بارندگی و سیلاب در عصر امروز و فردا تخلیه نمایند.

شهردار منطقه 5 بیان نمود: خوشبختانه بارندگی دیشب باعث تخریب خانه ها درحد وسیع نشده است. اما بازار سنتی امامزاده داوود به شدت آسیب دیده و محورهایی که در راستا جریان سیلاب و رانش زمین قرار داشتند آسیب زیادی دیده اند.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی یادآور شد: روز گذشته هشدارهایی در قالب بنرهای محیطی در راستاهای منتهی به امام زاده داوود و در سطح خود منطقه به وسیله شهرداری منطقه 5 نصب شده بود.

منبع: فرارو

به "اسکان اضطراری 2000 سیل زده امام زاده داوود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکان اضطراری 2000 سیل زده امام زاده داوود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید