جراحی زیبایی به جاذبه گردشگری در ایران تبدیل شد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، بالا بودن کیفیت خدمات اجرا شده و اندازه رضایت مندی بیماران در کنار هزینه پایین و مناسبی که در ایران و در مقایسه با کشورهایی مانند کانادا، استرالیا یا آمریکا حتی کشورهای همسایه ایران انجام می گردد، باعث شده تا متقاضیان خارجی جراحی پلاستیک در ایران بسیار زیاد گردد.

جراحی زیبایی به جاذبه گردشگری در ایران تبدیل شد

در سال های اخیر گردشگری به عنوان صنعت بدون دود، به منبع عایدی سرشار در تجارت دنیای و عنصر مهمی در بهبود و تنظیم موازنه بازرگانی و تراز پرداخت های بسیاری از کشورها تبدیل شده است. این صنعت یک صنعت منحصربه فرد اقتصادی تلقی می گردد و هواداران بسیاری دارد. رشد قابل توجه و چشمگیر گردشگری در 50 سال اخیر نشان دهنده اهمیت فراوان اقتصادی و اجتماعی این پدیده است.

یکی از موارد مهم در گردشگری، توریسم سلامت است که در ایران به دلایل بسیاری رشد یافته است. گردشگری سلامت به عنوان خدمتی به نسبت نوظهور، در بازار گردشگری امروزه مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته در این میان کشورهای در حال توسعه به علت هزینه های پایین تر نسبت به کشورهای پیشرفته به مقاصد مهمی برای دریافت خدمات پزشکی تبدیل شده اند.

البته این نوع گردشگری به علت حساسیت بالا و اهمیت سلامت افراد، احتیاج به استانداردهایی دارد که این استانداردها شامل وجود دانش فنی، علمی و بعلاوه زیرساخت های پزشکی و درمانی است. در این میان، کشورهایی در منطقه آسیا مانند ترکیه، مالزی، هند، ایران و امارات متحده عربی با بهره گیری از دانش علمی و بعلاوه حمایت های اقتصادی و غیراقتصادی از برنامه های توسعه گردشگری سلامت به ویژه گردشگری درمانی و در نتیجه ایجاد خدمات با استاندارد لازم و قیمت مناسب، توانسته اند به موفقیت های قابل قبولی در این بازار دست یابند.

هم اکنون نه تنها خود ایرانی ها بلکه بسیاری از افراد از کانادا، اتریش، آمریکا و کشورهای همسایه با عنوان گردشگری پزشکی برای انجام جراحی زیبایی به ایران سفر می نمایند. بالا بودن کیفیت خدمات اجرا شده و مقدار رضایت مندی بیماران در کنار هزینه پایین و مناسبی که در ایران و در مقایسه با کشورهایی مانند کانادا، استرالیا یا آمریکا حتی کشورهای همسایه ایران انجام می گردد، باعث شده تا متقاضیان خارجی جراحی پلاستیک در ایران بسیار زیاد گردد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، گردشگری سلامت یا درمانی یکی از موضوعات تازه در عرصه گردشگری والبته پزشکی به شمار می آید که هم اکنون در ایران رو به رشد است. هزینه پایین جراحی و بعلاوه کیفیت بالای این عمل در ایران باعث شده تعداد افرادی که برای عمل زیبایی به ایران مراجعه می نمایند، همیشه افزایش یابد.

در کنار کیفیت بالای خدمات پزشکی در ایران، این کشور در پی افزایش جذب گردشگران پزشکی خارجی برای انجام عمل های زیبایی در ایران است. بنا بر گزارش های موجود، بسیاری از اتباع خاورمیانه، آسیای مرکزی، اروپا، استرالیا و آمریکا برای انجام عمل زیبایی به ایران سفر می نمایند.

دکتر علیرضا فدایی نائینی فوق تخصص جراحی پلاستیک و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی در مصاحبه با اسپوتنیک خاطرنشان کرد:

هزینه جراحی های زیبایی در ایران در مقایسه با سایر کشورهای دنیا به گونه ای است که قابلیت جلب متقاضیان خارجی را دارد.

وی تاکید نمود که هم اکنون متداول ترین عمل جراحی زیبایی، جراحی بینی است و سطح انجام جراحی پلاستیک در ایران بسیار بالا بوده و ایران می تواند در این زمینه به سادگی با کشورهای غربی و به طور کلی با کشورهای دنیا رقابت کند.

نائینی در مورد مسائل موجود در این بخش نیز می افزاید که در مورد کمبودهای عرصه سلامت زیبایی در ایران باید بگویم، متاسفانه به علت نبود سیستم های نظارتی کارآمد و دقیق در حیطه جراحی زیبایی بعضی از عمل ها کیفیت مناسبی ندارند، البته شاید مسوولان نظارتی سرگرم موارد دیگری باشند که از اولویت بیشتری در مقایسه با جراحی های زیبایی برخوردار است.

وی در ادامه بیان نمود که حدود چند صد هزار متخصص گوش و حلق و بینی، متخصصان پوست و 300 فوق تخصص جراحی زیبایی جوابگوی سیل انبوه متقاضیان انجام عمل های زیبایی ایران نیستند و باعث شده تا بخشی از بار انجام عمل های زیبایی بر دوش همکاران پزشک عمومی قرار گیرد. در این شرایط نیز به علت عدم آموزش کافی اغلب کیفیت جراحی ها کاهش می یابد.

دکتر نائینی ادامه داد که مسائل اقتصادی باعث می گردد پزشکان به انجام خدمات زیبایی رو بیاورند، چراکه در سیستم های غیر زیبایی بیمه دخیل است و به علت حجم زیاد بدهی سیستم بیمه به پزشکان، پزشکان عمومی به زیبایی روی آورده که در نتیجه ممکن است کاهش کیفیت را به همراه داشته باشد.

این استاد دانشگاه بیان نمود که متاسفانه حتی در بعضی موارد مشاهده شده که افراد غیر پزشک یا حتی فردی که تنها در اتاق عمل ناظر بوده و یاری نموده نیز اقدام به انجام خدمات زیبایی کند؛ بنابراین ضروری است تا نظارت بیشتری صورت بگیرد. با این وجود معتقدم عمل های زیبایی در ایران خوب و با قدرت پیش می رود و به راحتی قابل رقابت با بسیاری از کشورهای توانمند دنیا است.

منبع: کجارو / دنیای اقتصاد

به "جراحی زیبایی به جاذبه گردشگری در ایران تبدیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جراحی زیبایی به جاذبه گردشگری در ایران تبدیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید