بازسازی چهره افرادی که در زمانهای گذشته زندگی می کردند

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، ایسنا/ این خبر پیرامون بازسازی چهره افرادی که در زمانهای گذشته زندگی می کردند، برای شما نگارش شده است.

بازسازی چهره افرادی که در زمانهای گذشته زندگی می کردند

زن نئاندرتالی که در جبل الطارق کشف شد

این تصویر واقعی ما را به 40,000 سال پیش می برد. در این تصویر چهره یک زن جوان نئاندرتال را مشاهده می کنید که از نخستین انسانهای ساکن جبل الطارق محسوب میشد. این زن 20 ساله در حالی دفن شده بود که یک کودک کوچک روی قفسه سینه او آرمیده بود. کارشناسان معتقدند این زن حین زایمان در دوران نوسنگی جانش را از دست داده بود.

چهره زن 5000 ساله

اسکلت این زن در انگلستان کشف شد. باستان شناسان معتقدند این زن حدود 5,500 سال پیش زندگی میکرد و جانش را در حین زایمان از دست داده است. این زن 1.45 سانتیمتر قد داشته که حتی به عنوان یک زن دوران نوسنگی نیز کوتاه محسوب می شود. باستان شناسان او را به همراه یک طلسم خوش شناسی کشف کردند.

اوتسی، مرد یخی

کوهنوردان بقایای این مرد را در رشته کوه آلپ اوتستال واقع در مرز اتریش و ایتالیا کشف کردند. او در فاصله 3350 تا 3100 پیش از میلاد زندگی میکرد و در سن 46 سالگی درگذشت که عمر طولانی برای یک انسان عصر مسی محسوب می شود.

شاه هنری هفتم

این تصویر بسیار طبیعی را که مت رافری، یک متخصص گرافیک طراحی کرده، چهره هنری هفتم پادشاه انگلستان است که در 21 آوریل سال 1509 میلادی درگذشت. این متخصص چهره پادشاه انگلستان را با استفاده از نقاب مرگ او بازسازی کرده است.

هیلدای دروئیدی

هیلدا یکی از قدیمی ترین دروئیدهای (عضوی از طبقه تحصیلکرده و پیشه ور در میان اقوام سلت های عصر آهن) اسکاتلند محسوب می شود که در عصر آهن زندگی میکرد و در فاصله بین 55 پیش از میلاد تا 400 میلادی درگذشت. باستان شناسان جمجمه بدون دندان و بقایای این زن را در سواحل اسکاتلند کشف کردند. بازسازی مومی چهره او حتی چروک های ریز این زن را نیز به تصویر کشیده است.

شاه ریچارد سوم

این بازسازی از چهره شاه ریچارد سوم به رغم تصویری که ویلیام شکسپیر از او خلق کرده است، چهره محبت آمیز تری از این شاه را به نمایش میگذارد. استخوان های ریچارد سوم زیر یک پارکینگ در انگلستان کشف شد. باستان شناسان معتقدند او در سال 1485 میلادی درگذشت.

ملکه تمدن واری

جمجمه ملکه تمدن واری که حدود 1200 سال پیش زندگی میکرد به همراه آثار تاریخی مجللی در هرمی باستانی واقع در کشور پرو کشف شد. این ملکه در یک تالار مجزا دفن شده بود و در سایر بخش های مقبره 58 زن اشراف زاده دیگر دفن شده بودند. این افراد به تمدن واری تعلق داشتند که در فاصله 700 تا 1000 میلادی در این مکان شکل گرفت.

چهره یک مرد پارینه سنگی زبرین

در دوران پارینه سنگی زبرین یعنی حدود 40,000 تا 10,000 سال پیش گروهی از انسانهای خردمند که با نام Cro-Magnon شناخته می شوند در اروپا ساکن شدند. این تصویر براساس بقای یکی از همین افراد است که در فرانسه کشف شد. با این حال باستان شناسان معتقدند این گروه از افراد در این دوره از تاریخ در جنوب انگلستان نیز زندگی می کردند.

منبع: همگردی

به "بازسازی چهره افرادی که در زمانهای گذشته زندگی می کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی چهره افرادی که در زمانهای گذشته زندگی می کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید