برزک نمونه شاخص یک کهن باغ شهر پویا است

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اظهار امیدواری کرد: ثبت کهن باغ شهر برزک در شورای ثبت، هرچه سریعتر در دستور کار قرار بگیرد.

برزک نمونه شاخص یک کهن باغ شهر پویا است

علیرضا ایزدی در بازدید ازطرح های سرمایه گذاری بخش برزک از توابع شهرستان کاشان با تاکید بر بی نظیر بودن ظرفیت های جهانگردی روستا های بخش برزک از توابع شهرستان کاشان اضافه کرد: شهر برزک یکی از بی نظیرترین منطقه ها جهانگردی استان اصفهان با بافت تاریخی دارای ظرفیت های فوق العاده و نمادی از یک منطقه بومی با کاربری جهانگردی است.

او برزک را نمونه شاخص یک کهن باغ شهر پویا دانست و اظهار امیدواری کرد که ثبت کهن باغ شهر برزک در شورای ثبت، هرچه سریعتر در دستور کار قرار بگیرد.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی بخش برزک کاشان را دارای قابلیت های ویژه ای در هر سه حوزه میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی دانست و تاکید نمود: حفظ بافت تاریخی روستا ها و ایجاد بوم گردی های متناسب با بافت هر روستا در کنار احیا صنایع دستی روستایی می تواند رونق و توسعه پایدار روستایی این بخش را در پی داشته باشد.

ثبت بافت تاریخی روستای پنداس

ایزدی از ثبت بافت تاریخی روستای پنداس در آینده نزدیک اطلاع داد و توضیح داد: تا مادامی که حفظ بافت روستایی مزاحمتی برای مردمان روستا ایجاد نکند از ثبت بافت های روستایی حمایت می کنیم.

او بعلاوه در بازدید از موزه مردم شناسی برزک، این موزه را گنجینه غنی از فرهنگ و مردم شناسی منطقه دانست و اذعان کرد: موزه برزک یکی از غنی ترین موزه های مردم شناسی استان اصفهان است که بدون شک نقش موثری در شناخت این منطقه و جذب جهانگرد دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان اصفهان در بدو ورود به مرق و بازدید از بقعه باباافضل مرقی نیز در جمع دانشجویان، معماری بقعه باباافضل را حیرت انگیز دانست و گفت: معماری این بقعه شبیه گنبد علویان، گنبد سلطانیه و محراب گچبری آن شبیه محراب الجایتو مسجد جامع اصفهان است که این نشان از اهمیت شخصیت عرفانی باباافضل مرقی در طول تاریخ دارد.

اجرای طرح اکوموزه روستایی مرق

ایزدی بنا به درخواست اهالی و اعضای شورای روستا، قول بازسازی و توسعه بقعه باباافضل مرقی در قالب طرح اکوموزه روستایی مرق را داد و توضیح داد: شخصیت باباافضل به شناخت بیشتری احتیاج دارد و ضرورت برگزاری همایشی در راستای معرفی ابعاد شخصیتی این عارف نامی در سال آینده اطلاع داد.

علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان اصفهان به همراه معاون سرمایه گذاری اداره کل و رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی شهرستان کاشان در بازدید عصرگاهی از شهر برزک و روستای مرق مورد استقبال بخشدار برزک، دهیار و اعضای شورای روستا و دانشجویان رشته معماری دانشگاه علم و صنعت قرار گرفتند.

وبلاگ آژانس الکترونیکی اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برزک نمونه شاخص یک کهن باغ شهر پویا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برزک نمونه شاخص یک کهن باغ شهر پویا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید