معروف ترین و پرطرفدارترین صنایع دستی و سوغات ایران را بشناسید!

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، در این مطلب قصد داریم معروف ترین سوغات و صنایع دستی ایران را نام ببریم تا در سفرهای ایرانگردی برای خرید یادگاری اطلاعات کافی داشته باشید.

معروف ترین و پرطرفدارترین صنایع دستی و سوغات ایران را بشناسید!

به جرات می توان گفت یکی از مواردی که در تکمیل یک سفر تمام عیار موثر است،خرید سوغاتیاز شهر مقصد است. تصور کنید شما به ناگهان در منزل یا محل کار چشم تان به یک کوزه یا گلیمی بیفتد که در سفرهای پیشین خود آن ها را تهیه نموده اید، در این لحظه به یک باره تمامی خاطراتی که در آن سفر داشته اید را به خاطر می آورید. البته به غیر از یادآور شدن خاطرات سفر، خرید سوغاتی و صنایع دستی موجب زنده نگه داشتن فرهنگ و هنر منطقه ها مختلف می شود. با توجه به اهمیت این موضوع در این مطلب قصد داریممعروف ترین سوغات و صنایع دستی ایرانرا نام ببریم تا در سفرهای ایرانگردی برای خرید یادگاری اطلاعات کافی را داشته باشید.

تبریز، قطب صنعت حصیربافی

تبریز یکی از کلان شهرهای ایران به شمار می رود و با توجه به موقعیت مالی و صنعتی که دارد مورد توجه بسیاری از افراد واقع شده است. سالانه افراد بسیاری به سمت این شهر سفر می نمایند و برایخرید سوغات تبریزپیشنهاد ما خرید چرم، سبد حصیری و خوراکی های بی نظیر تبریز است. حصیربافی تبریز، از دیرباز تا به امروز به علت کیفیت بالای خود هواداران بسیاری در داخل و خارج از کشور دارا بوده است. به همین علت برایخرید سوغات و صنایع دستی تبریزیکی از برترین پیشنهادها می تواند محصولات حصیری ازفروشگاه اینترنتی سوغات و صنایع دستی وچریاست.

همدان، مرکز سفال ایران

به عقیده کارشناسان قدمت سفالگری در لالجین به 7500 سال پیش برمی شود؛ با توجه به قدمتی که این هنر در این شهر و محبوبیتی که محصولات سفالی در این شهر دارا هستند بیش از 50 هزار نفر در فراوری ظروف سفالی در شهر همدان مشغول اند. اگر به شهر همدان سفر کردید، حتما به سمت بازار و کارگاه های سفالگری این شهر بروید و هنر دست هنرمندان همدانی را در حین ساخت سفال های مختلف از نزدیک مشاهده کنید.

کرمان، مهد پسته های خندان

شهر کرمان به عنوان مرکز اصلی کشت طلای سبز ایران یا همان پسته به شمار می رود. پسته های کرمان، دامغان و سبزوار جز معروف ترین سوغاتی های داخلی و البته خارج از کشور به شمار می رود. جالب است بدانید که فصل برداشت پسته در کرمان ماه های شهریور و مهر است و می توانید در این بازه زمانی پسته تازه را از شهر کرمان تهیه بفرمایید.

کرمان، شهر پته دوزی ایران

پته دوزی یکی از انواع دوخت های سنتی ایرانی است که گاهی به آن سلسله دوزی نیز می گویند. پته از واژه پت یک نام قدیمی برگرفته از تِبِت یا تِبِد آمده است. بنابراین پته در زبان فارسی به این معنا خواهد بود: پشم نرمی که از بُن موهای بُز روییده و از آن شال و پارچه های پشمی لطیف بافته می شود. پته دوزی یکی از صنایع دستی کرمان است که در حال حاضر در، رفسنجان و سیرجان دوخته می شود. پته از دو بخش اصلی تشکیل شده که شامل شال یا پارچه پشمی زمینه است که عریض نامیده می شود و نخ های رنگارنگی به نام ریس است که برای دوخت از آن ها استفاده می شود.

اصفهان، عطر خوش گز و سوهان

شهر اصفهان معروف به نصف دنیا، شهری که از گذشته تا به امروز مهد صنایع دستی ایران بوده است. برای خرید سوغات اصفهان شما گزینه های انتخابی بسیاری را در پیش روی خودتان دارید. از خوراکی های مختلف گرفته تا صنایع دستی گران بها و ارزشمند. اما برای خرید سوغات اصفهان معروف ترین و البته ارزان ترین، چیزی جز گز و سوهان نیست.

اگر به خوراکی ها و کارهای دستی اصفهان مانندخاتم کاری،فیروزه کوبی، مینا کاری و... علاقه مند هستید، می توانید برایخرید سوغات و صنایع دستی اصفهان، بهفروشگاه اینترنتی وچریمراجعه کنید.

مشهد، سرزمین زعفران ایرانی

از معروف ترین سوغاتی های ایران که در خارج از کشور هم هواداران بسیاری دارد، زعفران یا همان طلای سرخ است. استان خراسان، یکی از بزرگ ترین منطقه ها فراوری زعفران در کشور به شمار می رود و گردشگران خارجی و البته داخلی بسیاری هم در زمان برداشت گل زعفران به سمت این استان می فرایند تا برداشت گل به وسیله کشاورزان را حین چیدن این گل های با ارزش دیدن نمایند.

نیشابور، معدن فیروزه ایران

در شمال شرقی ایران، شهر نیشابور که به معدن فیروزه ایران معروف است، واقع شده است. هنرمندان نیشابوری به شکل های مختلفی در جواهرات، فیروزه کوبی و ظروف مسی این سنگ ارزشمند را به کار می برند و محصولات گران بهایی را برای خرید سوغات نیشابور تهیه می نمایند.

یزد، شهر شیرینی جات ایران

یزد به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران دارای سوغاتی های بسیار بسیاری است که البته معروف ترین آن ها شیرینی هایی است که در این شهر به وسیله استادان شیرینی پزی تهیه می شود. از بین تمامی شیرینی های یزدی باقلوا و قطاب دو یار جدانشدنی هستند که همیشه به عنوان اصلی ترین و مهمترین سوغاتی از شهر یزد به وسیله گردشگران تهیه می شود.

شیراز و هنر خاص قلم زنی

تقریبا هر یک از شهرهای ایران هنر خاص خودش را دارد، از هنرهای سنتی معروف ایران قلم زنی است و قدمت آن به حجاری هایی در دل کوه ها برمی شود. هنرمندان با استفاده از قلم های فولادی طرح های منحصر به فردی را روی ورق های فلزی حک می نمایند. اکنون هنر قلم زنی به سبک سکاها، هخامنشیان و ساسانیان در شهر شیراز انجام می شود و سالانه گردشگران بسیاری در سفر به شیراز با خرید این هنر ارزنده به پاسداشت آن یاری می نمایند.

شیراز، مهد صنایع دستی چوبی

قدمت هنر منبت کاری در ایران به 1500 سال پیش برمی شود و قدیمی ترین اثری که در حال حاضر به دست آمده یک لنگه در از مسجد عتیق شهر شیراز است. شهر آباده، مرکز اصلی این هنر به شمار می رود که در شمال استان فارس واقع است. منبت کاری و دیگرصنایع دستی چوبیاز زیباترین صنایع دستی شیراز به شمار می رود. به همین علتخرید سوغات و صنایع دستی شیرازاعم از صنایع دستی چوبی و خوراکی های بی نظیر این شهر ازفروشگاه آنلاین وچرییک انتخاب اصیل و یادگاری بسیار ارزشمند به شمار می آید.

کاشان، اصالت فرش ایرانی

شاید اولین چیزی که به عنوان سوغات شهر کاشان به ذهنتان بیاید، گلاب باشد؛ البته که حق با شما است، اما به جز این سوغاتی خوش عطروبو، قالی بافی یکی از شناخته شده ترین هنرهای دستی است که در این شهر از گذشته تا به امروز بوده و در حال حاضر به عنوان یک سوغات ارزشمند به شمار می رود.

در چند خط بخوانید

در این مقاله به معرفی معروف ترین سوغاتی ها و صنایع دستی شهرهای مختلف ایران پرداختیم. ایران کشوری است با انوع قومیت ها و با توجه به این موضوع، شما می توانید برترین و سنتی ترین محصولات را از شهرهای مختلف ایران بخرید.فروشگاه خرید سوغات وچریبا ارائه برترین و باکیفیت ترین سوغاتی ها و صنایع دستی شهرهای مختلف ایران، همیشه سعی نموده تاخرید صنایع دستی و سوغاتی شهرهای ایرانرا برای تمام مردم ایران راحت کند.فروشگاه اینترنتی وچریبه نشانیwww.vocheri.comاین امکان را به شما می دهد که در خانه بنشینید و سوغاتی شهرهای مختلف ایران را بخرید.

منبع: کجارو

به "معروف ترین و پرطرفدارترین صنایع دستی و سوغات ایران را بشناسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین و پرطرفدارترین صنایع دستی و سوغات ایران را بشناسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید