ثبت علامت تجاری یک شرکت دانش بنیان در کویت
به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، یکی از مسائلی که توسعه بازار شرکت های دانش بنیان را سرعت می بخشد ثبت علامت تجاری آن ها در کشورهای خارجی است. این مسئله نه تنها به شناخت محصول آنان در خارج از مرزهای کشور یاری می رساند بلکه به عنوان یکی از مهم ترین دارایی های فکری آنان نیز به شمار می آید.
علامت تجاری یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد. علامت تجاری به صورت نامحدود با پرداخت هزینه برای دوره های متوالی 10 ساله حفاظت می گردد.
شرکت های دانش بنیانی که قصد صادرات دارند، می توانند بسته به کشور یا کشورهای هدف به وسیله معاهده مادرید یا فاز ملی هر کشور، اقدام به ثبت و حفاظت از علامت تجاری شرکت یا محصول خود در آن کشور نمایند.
از سوی دیگر اما حفاظت اثربخش از دارایی های ارزشمند فکری در قالب ثبت علامت تجاری خارج از کشور، علاوه بر هزینه های ثبت، پیچیدگی های زیادی در خارج از کشور دارد و مستلزم استفاده از کارگزاران و مشاوران باتجربه است.
از این رو صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف توانمندسازی شرکت های دانش بنیان، امکان بهره مندی شرکت های دانش بنیان از همراهی و مشورت کارگزاران معتمد و باتجربه صندوق در زمینه مالکیت فکری را فراهم نموده است و بخش شایان توجهی از هزینه خدمات ثبت علامت تجاری را به طور بلاعوض می پردازد.
صندوق نوآوری هر ساله به هر شرکت دانش بنیانی که متقاضی ثبت علامت تجاری خود در کشور دیگری باشد، تا سقف صد میلیون تومان حمایت بلاعوض ارائه می نماید. درصد حمایت صندوق نوآوری از شرکت های دانش بنیان در این فرایند تا سقف 85 درصد هزینه های ثبت علامت تجاری است.
یکی از شرکت هایی توانسته است با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، علامت تجاری خود را در کشور کویت ثبت کند. این شرکت دانش بنیان ترکیب جدیدی از محلول رزماری را فراوری و روانه بازار نموده است، محصولی که در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با استقبال بسیاری روبرو شده است.
این شرکت در پی آن است که علامت تجاری خود را در کشور امارات نیز ثبت کند.
وبلاگ آژانس الکترونیکی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
منبع: خبرگزاری مهر