ثبت یک رکورد در حجم تأسیسات آبرسانی اجرا شده در فارس

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، مدیرعامل شرکت آبفای فارس، حجم تأسیسات آبرسانی شهری و روستایی در این استان طی بازه زمانی هفت ماه گذشته را یک رکورد بزرگ توصیف کرد.

ثبت یک رکورد در حجم تأسیسات آبرسانی اجرا شده در فارس

علی جان صادق پور ضمن تشریح عملکرد شرکت آبفای فارس در 7 ماه گذشته، گفت: با توجه به جغرافیای پهناور فارس و خشکسالی های مستمر در چند سال اخیر و بعلاوه وسعت دامنه فعالیت شرکت آبفای استان که شامل ارائه خدمات آب و فاضلاب به 115 شهر و قریب به 4200 روستای این استان است، اولویت نخست این شرکت علاوه بر مدیریت هزینه ها و جذب منابع مالی بخش خصوصی، به انتها رساندن پروژه های نیمه تمام، بهبود بهره وری در استفاده بهینه از تاسیسات موجود آبرسانی برای کاهش اثرات خشکسالی در نقاط مختلف استان بالاخص مناطقی که دارای منابع آب ناپایدار هستند، است.

مدیرعامل شرکت آبفای فارس با بیان این مهم که تهیه و توزیع آب سالم و بهداشتی و ارائه خدمات مطلوب همیشه به عنوان یک اصل در خدمت رسانی مورد توجه این شرکت بوده است، گفت: در 7 ماه گذشته امسال خدمات قابل توجهی به مشترکان شهری و روستایی استان در حوزه تأمین آب شرب ارائه شده که اجرای این حجم از تأسیسات آبرسانی شهری و روستایی در استان طی بازه زمانی مذکور یک رکورد بزرگ در عملکرد این شرکت محسوب می گردد.

او، راه اندازی و اتمام تعداد قابل توجهی از پروژه های آب نیمه تمام که عملیات اجرایی آن ها از سنوات قبل شروع شده بود، علاوه بر توسعه و اصلاح 226 کیلومتر خط انتقال آب شرب، اصلاح و توسعه 168 کیلومتر شبکه توزیع، احداث 29000 مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب، حفر 44 حلقه چاه و کف شکنی 25 حلقه چاه دیگر و بعلاوه فروش 8600 فقره انشعاب آب و 2245 فقره انشعاب فاضلاب را از اهم اقدامات شرکت آبفا فارس در شهر ها و روستا های استان طی 7 ماه گذشته بیان کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای فارس با پرداختن به اهم اولویت های بخش فاضلاب، گفت: در بخش فاضلاب نیز علاوه بر تسریع در عملیات اجرا و بهره برداری از طرح ها و پروژه های فاضلاب ناتمام، جذب سرمایه گذار و انعقاد تفاهم نامه همکاری با بخش خصوصی و صنایع محلی در شهرستان های فارس به منظور اجرای طرح های تازه فاضلاب و بعلاوه فروش پساب تصفیه خانه های فاضلاب از مهمترین اولویت های شرکت در ماه های گذشته بوده که گام های قابل توجهی در این خصوص برداشته ایم و ادامه این روند می تواند تحولی موثر در ارتقاء بهداشت عمومی و دفع آسیب های زیست محیطی در استان به وجود آورد.

او گفت: به همین دلیل علاوه بر تداوم روند احداث تصفیه خانه، اجرای خطوط انتقال و شبکه های جمع آوری فاضلاب در بعضی شهر ها و روستا های استان، با کوشش و پیگیری مداوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کازرون پس از مدت ها توقف در اجرا، در نیمه اول امسال تکمیل و در هفته دولت به بهره برداری رسید. بعلاوه با پیگیری های مستمر و حمایت های مسئولان ارشد استان به ویژه استاندار فارس، تفاهمنامه هایی در مورد توسعه بخشی از خطوط انتقال و شبکه های جمع آوری فاضلاب و بعلاوه بهره برداری از پساب تصفیه خانه های فاضلاب در چند شهر استان با بخش خصوصی در قالب قرارداد بیع متقابل مبادله کنیم که این کار در نوع خود ابتکاری تازه محسوب می گردد. در بخش انرژی نیز در جلسات کمیته انرژی و تله متری شرکت برنامه های جامعی برای مدیریت مصرف انرژی درتأسیسات آب و فاضلاب استان تدوین شده است.

صادق پور مقوله مدیریت عرضه و تقاضا را به عنوان یک اصل مهم در مدیریت منابع آب شرب توصیف و با تأکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب، گفت: شرایط موجود منابع آب فارس ایجاب می نماید که به منظور تداوم ارائه خدمات مطلوب آبرسانی، به جای حفر چاه و شناسایی منابع تازه، مدیریت مصرف و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در جامعه را در دستور کار قراردهیم.

وبلاگ آژانس الکترونیکی فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ثبت یک رکورد در حجم تأسیسات آبرسانی اجرا شده در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت یک رکورد در حجم تأسیسات آبرسانی اجرا شده در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید