حقوق معوقه معلمان را پرداخت کنید، مدارس اول مهر بازگشایی می گردد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، سیدابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت تاکید نمود: حقوق معوقه معلمان و خسارات ناشی از خشکسالی کشاورزان را پرداخت کنید.

حقوق معوقه معلمان را پرداخت کنید، مدارس اول مهر بازگشایی می گردد

وی در ادامه بر ضرورت بازگشایی مدارس تاکید نمود و گفت: فعلا به خاطر شرایط کرونایی، مدارس به صورت مجازی و در بعضی منطقه ها به صورت ترکیبی از مجازی و حضوری، فعالیت خود را شروع می نمایند تا به مرور با بهتر شدن شرایط، شاهد آموزش حضوری در مدارس کشور باشیم.

رئیس جمهور توضیح داد: وزارت آموزش و پرورش و مدیران مدارس باید برنامه ریزی دقیق و مشخصی براساس شرایط شهر ها و استان های کشور از نظر بیماری و تعداد دانش آموزان در کلاس ها برای حضوری و یا غیرحضوری بودن کلاس ها داشته باشند و آن را با دقت اجرا نمایند.

جای نگرانی نیست

رئیسی با بیان اینکه تمهیدات درباره بازگشایی مدارس با توجه به واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان اتخاذ شده است، اضافه کرد: جای نگرانی نیست، واکسیناسیون صورت گرفته و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس و مراکز آموزشی می توان سال تحصیلی تازه را شروع کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه تردیدی نداریم فعالیت آموزشی در مدارس و دانشگاه ها باید در زمان خودش شروع گردد، تاکید نمود: آموزش اعم از مجازی، حضوری یا ترکیبی باید مدیریت شده باشد. اگر در جایی امکان شروع آموزش از اول مهر به شکل حضوری نیست، این نباید تا آخر سال تحصیلی ادامه یابد.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: آموزش مجازی باید در نهایت به مدت 15 روز تا یک ماه باشد و بعد از یک ماه به آموزش حضوری و یا ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی تبدیل گردد و حتماً باید آموزش حضوری را در کنار آموزش مجازی داشته باشیم.

رئیس جمهور بعلاوه بر ضرورت انتخاب یک سخنگو برای آموزش و پرورش برای اظهارنظر و اطلاع رسانی دقیق و واحد تاکید نمود.

رسیدگی به موضوع رتبه بندی معلمان

رئیسی بعلاوه در ادامه درباره موضوع رتبه بندی معلمان که در مجلس شورای اسلامی درحال رسیدگی است، با تاکید بر ضرورت انجام یک کار دقیق و کارشناسی در این زمینه با همراهی مجلس و دولت، گفت: متأسفانه در طرح رتبه بندی معلمان، آنچه در وهله اول به اذهان تداعی می گردد، بحث اقتصادی و پرداخت ها است، درحالی که مباحث اقتصادی فقط یک بخش از طرح رتبه بندی است و این طرح اساسا برای ارتقای صندلی معلمی و هویت، منزلت و صندلی معلم و البته معیشت معلم است.

رئیس قوه مجریه بعلاوه با اشاره به مسائل ناشی از خشکسالی در کشور، بر تامین اعتبارات لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای پرداخت خسارات خشکسالی به کشاورزان و باغداران تاکید نمود.

عدم استفاده از بازنشستگان در انتصابات

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر لزوم شایسته گزینی در انتصاب ها گفت: خیلی مهم است که مردم ببینند آیا آن شاخص هایی که در دولت مشخص شده در انتصاب ها لحاظ می گردد یا خیر. مردم و جوانان، در فضای حقیقی و مجازی نظاره گر هستند تا ببینند کسانی که انتخاب می شوند با این شاخص ها همخوانی دارند یا نه؟ آنجایی که همخوانی دارد مورد استقبال قرار می گیرد و آنجا هایی که احیانا مورد سوال هست، طبیعتا ابهام ایجاد می گردد.

رئیس قوه مجریه توضیح داد: تاکید دارم حتما از بازنشستگان استفاده نگردد، چون خلاف قانون است. نص صریح قانون است که نباید از بازنشسته استفاده گردد. در مواقعی هم که یک ضرورت جدی اقتضا می نماید، باید مورد اضطراری را به صورت اضطراری حل کنیم، و نه اینکه دائمی گردد.

رئیس جمهور تاکید نمود: مسئولان دولتی باید به قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی پایبند باشند.

منبع: وبلاگ آژانس الکترونیکی

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان وبلاگ آژانس الکترونیکی بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "حقوق معوقه معلمان را پرداخت کنید، مدارس اول مهر بازگشایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق معوقه معلمان را پرداخت کنید، مدارس اول مهر بازگشایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید