خبرنگاران سلامت و زندگی روزمره کارگران در دوران کرونا، دچار چالش شده است

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، تهران- خبرنگاران- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شرایط شوک ناشی از کووید 19، نه تنها سلامت جان کارگران و خانواده های آنها بلکه زندگی روزمره آنها به شدت دچار چالش و بحران شده است.

خبرنگاران سلامت و زندگی روزمره کارگران در دوران کرونا، دچار چالش شده است

به گزارش روز دوشنبه وبلاگ آژانس الکترونیکی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در پیامی به مناسبت هفته کارگر، گفت: امسال دومین سالی است که کارگران در کنار سایر مردم در جدال با شیوع ویروس مهلک کرونا به سر می برند. ویروسی که تاثیرات گسترده ای بر زندگی کارگران و کسب و کارها داشته است. در شرایط شوک ناشی از کووید 19، نه تنها سلامت جان کارگران و خانواده های آنها بلکه زندگی روزمره آنها به شدت دچار چالش و بحران شده است.

وی اضافه کرد: در این شرایط سخت راهی نداریم جز آنکه همه با هم متحد، منسجم، هوشمند و امیدوار کنار هم باشیم تا بتوانیم از این تنگناها عبور کنیم و برای کشور، قدرت، امنیت، صلح و رفاه، آرامش و شادی را تضمین کنیم.

وزیر تعاون اضافه کرد: حرکت در این راستا زمانی ممکن است که با اتخاذ سیاست های درست، عالمانه، عادلانه و متکی بر گفت و گوی اجتماعی و سه جانبه گرایی به گونه ای عمل کنیم که کارگران ما امیدوار به آینده و مطمئن از تامین اجتماعی خود با انگیزه و خلاق در عرصه های تولید و کسب و کار مشغول به کار باشند و این همان، چارچوبی بوده که به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همیشه تلاش کرده ام به آن پایبند و متعهد باشم.

وی تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت و صیانت از کسب و کارها، حفظ امنیت شغلی کارگران و جلوگیری از ریزش نیروی کار بنگاه های اقتصادی، سیاست هایی را تدوین و در حد تصویب ستاد ملی کرونا اجرایی کرده و ضروری است در هفته کارگر ابعاد مختلف آن را در فضای عمومی به گفت و گو بگذاریم. به ویژه فرایند مذاکرات سه جانبه و فشرده شورای عالی کار که به اجماع تاریخی و سرنوشت ساز افزایش 39 درصدی برای حداقل دستمزد منجر شد می تواند به عنوان یک الگوی پیروز برای تصمیم گیری در سایر موارد واکاوی شود.

شریعتمداری گفت: امروز در مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی هستیم که باید کرامت و شأن انسانی کارگران شریف و دست اندرکاران جبهه تولید بیش از همیشه مورد حمایت قرار گیرد.

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، 5 تا 11 اردیبهشت ماه در تقویم کشور به نام هفته کارگر نام گذاری شده است. با شیوع همه گیری کرونا برنامه های این هفته به صورت مجازی برگزار می شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سلامت و زندگی روزمره کارگران در دوران کرونا، دچار چالش شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سلامت و زندگی روزمره کارگران در دوران کرونا، دچار چالش شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید