درخواست سازمان ملل برای سه برابر شدن یاری اقتصادی به کشورهای فقیر در دوره کرونا

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، سازمان ملل خواهان سه برابر شدت یاری ها به کشورهای آسیب پذیر برای مقابله با گسترش و تاثیرات بی ثبات کننده ناشی از کروناویروس شده و درخواست 6.7 میلیارد دلاری برای یاری به 63 کشور به ویژه در آفریقا و آمریکای لاتین نموده است.

درخواست سازمان ملل برای سه برابر شدن یاری اقتصادی به کشورهای فقیر در دوره کرونا

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، به نقل از خبرگزاری رویترز، درحالیکه ایالات متحده و اروپا در بحبوحه کروناویروس گرفتار شده اند، مارک لوکاک، رئیس یاری رسان سازمان ملل هشدار داد، این ویروس در سه تا شش ماه آینده در فقیرترین کشورهای دنیا به پیک نمی رسد.

وی ادامه داد: در این کشورهای فقیر، ما شاهد از بین رفتن گردشگری، مشکل در پرداخت دستمزدها و سایر رکودهای مالی هستیم. اگر همین الان کاری انجام ندهیم، باید خود را برای رشد عجیب درگیری ها، قحطی ها و فقر آماده کنیم. همچنین دورنمای قحطی شدید در این کشورها دیده می گردد.

بر اساس آمارهای خبرگزاری رویترز، بیماری کووید-19 مسبب ویروس کرونا تا به امروز 3.7 میلیون تن را در سراسر دنیا آلوده نموده و بیش از 263 هزار تن نیز در پی ابتلا جان باختند. این ویروس نخستین بار در ووهان، چین باعث آلودگی و مرگ شد.

سازمان ملل در ابتدای امر مبلغ دو میلیارد دلار برای طرح واکنش بشری در سراسر دنیا تا انتها مارس درخواست نموده بود. تا پنجم مه اما خاطرنشان کرد که تنها 923 میلیون دلار دریافت نموده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ماه گذشته میلادی درباره پشتیبانی نامناسب برای کشورهای فقیر هشدار داده و فقدان رهبری از سوی قدرت های دنیا و جامعه بین المللی دچار تفرقه را در مبارزه با کروناویروس مورد انتقاد قرار داد.

شورای امنیت سازمان ملل بیش از شش هفته را برای مذاکره درباره یک قطعنامه صرف نموده که بر فوریت گسترش همکاری در میان تمامی کشورها در مبارزه با کرونا تاکید داشته و خواهان یک آتش بس بشری در کشورهای درگیر جنگ شده است.

دیپلمات ها می گویند، مذاکرات بین آمریکا و چین بر سر چگونگی ارجاع آن به سازمان بهداشت دنیای به بن بست خورده است.

واشنگتن نحوه رسیدگی به کروناویروس توسط سازمان بهداشت دنیای را مورد انتقاد قرار داده و آن را به چین محوری متهم نموده است اما سازمان مذکور این اتهام را رد می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "درخواست سازمان ملل برای سه برابر شدن یاری اقتصادی به کشورهای فقیر در دوره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سازمان ملل برای سه برابر شدن یاری اقتصادی به کشورهای فقیر در دوره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید