دعوای ترامپ با خبرنگاران ،ترامپ قهر کرد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، رئیس جمهوری آمریکا یک کنفرانس خبری مرتبط با بحران شیوع کروناویروس در کاخ سفید را بعد از جدال با دو خبرنگار با خشم ترک کرد، یکی به خاطر پرسیدن سوالی درباره فرایند آزمایش ها و دیگری به خاطر اصلا سوال نپرسیدن.

دعوای ترامپ با خبرنگاران ،ترامپ قهر کرد

به نقل از شبکه خبری سی ان بی سی، این کنفرانس خبری در محل باغ رُز کاخ سفید برگزار گردید و هدف از آن دادن شانسی به رئیس جمهوری آمریکا برای تعریف از کوشش هایش در حوزه افزایش ظرفیت آزمایش های مربوط به کروناویروس بود و برای حدود یک ساعت دونالد ترامپ به پرسش ها پاسخ می داد.

این کنفرانس خبری از همان ابتدا با مناقشه همراه شد وقتی که دونالد ترامپ رقم اشتباهی را برای حجم بودجه اختصاص یافته از سوی دولتش به ایالت ها به منظور یاری به آنها در زمینه آزمایش ها ذکر کرد.

ترامپ گفت: ما در حال فرستادن یک میلیارد دلار به ایالت ها، مناطق و قبایل آمریکا هستیم.

به گفته چند مقام آمریکا، این بودجه معادل 11 میلیارد دلار است نه یک میلیارد دلار. به عبارت دیگر این بودجه 11 میلیارد دلاری از سوی کنگره آمریکا بر مبنای قانون CARES تصویب شد و اختصاص پیدا کرد و در ماه آوریل نیز امضا و به قانون تبدیل شد.

یک سخنگوی کاخ سفید بعدا به سی ان بی سی تایید کرد که در حقیقت این حجم بودجه معادل 11 میلیارد دلار است.

ترامپ در باقی مانده حرف هایش درباره مسائلی همچون آمار تجهیزات حفظ سلامت شخصی، دستگاه های تنفس مصنوعی و دیگر اقلام فراوری و در نظر گرفته شده برای مبارزه با کروناویروس در آمریکا حرف زد.

با این حال به هنگام پرسش و پاسخ رئیس جمهوری با وبلاگ آژانس الکترونیکی جنجال هایی جدید به وجود آمد. ویجیا جیانگ، خبرنگار حوزه کاخ سفید از رسانه سی بی اس نیوز از ترامپ پرسید: شما به دفعات زیاد گفته اید که آمریکا در زمینه آزمایش ها خیلی بهتر از هر کشور دیگری عمل می نماید. ترامپ به این صحبت وی پاسخ آری داد.

جیانگ که یک چینی تبار آمریکایی است در ادامه اظهار کرد: چرا اصلا چنین موضوعی برای شما اهمیت دارد؟ چرا وقتی هر روز آمریکایی ها دارند همچنان جانشان را از دست می دهند شما به این شرایط به چشم یک رقابت دنیای نگاه می کنید در حالی که ما همچنان هر روز داریم موارد بیشتری را می بینیم؟

ترامپ نیز پاسخ داد: در هر جایی از دنیا مردم دارند جانشان را از دست می دهند. شاید شما باید این سوال را از چین بپرسید. از من چنین سوالی نپرسید. این سوال را از چین بپرسید. باشد؟ اگر شما این سوال را از آنها بپرسید ممکن است یک جواب بسیار غیرمعمول را بشنوید. ترامپ چین را متهم به پنهان ساختن اطلاعات درباره ویروس کرونای جدید کرد.

در ادامه وقتی ترامپ خواهان سوال یک خبرنگار دیگر شد، جیانگ صحبتش را ادامه داده و گفت: جناب چرا شما تعیینا دارید این صحبت را به من مطرح می کنید؟

ترامپ به شکلی تعیین از این سوال ناراضی شده و گفت: من این را تعیینا به شخص خاصی نمی گویم. من دارم این صحبت را به هر کسی می گویم که یک چنین سوال شیطنت آمیزی را بپرسد.

جیانگ گفت : این سوال شیطنت آمیزی نبود. اما ترامپ به او اعتنایی نکرد و خطاب به وبلاگ آژانس الکترونیکی گفت: کسی دیگری هست؟ او در ادامه به کایتلین کالینز، خبرنگار سی ان ان که در ردیف پشت جیانگ ایستاده بود اشاره نمود و گفت: بله، لطفا شما که آن عقب هستید ادامه دهید.

کالینز به میکروفون نزدیک شده و گفت: من دو سوال از شما دارم. با این حال ترامپ به شکلی عجیب بلافاصله او را رد نموده و به او گفت: خیر. کافی است.

کالینز گفت: اما شما به من اشاره نمودید رئیس جمهوری و من دو سوال دارم.

ترامپ بدون نگاه کردن به کالینز گفت: نفر بعدی. نفر بعدی لطفا.

کالینز با لحنی اعتراضی خطاب به ترامپ گفت: اما شما من را فراخواندید. بله من این کار را کردم و شما پاسخ ندادید و حالا دارم خانم جوان دیگری که در عقب است را فرامی خوانم.

کالینز پاسخ داد: اما قصد من فقط این بود که اجازه دهم همکارم صحبت هایش را تمام کند. ترامپ صحبت او را قطع نموده و گفت: خانم ها و آقایان، خیلی از شما متشکر هستم.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه چرخیده و از اتاق خارج شد.

این جدیدترین جنجالی است که بین ترامپ و وبلاگ آژانس الکترونیکی از زمان شروع کنفرانس های خبری تقریبا روزانه او درباره شرایط شیوع کروناویروس در اواسط ماه مارس بروز پیدا نموده است.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "دعوای ترامپ با خبرنگاران ،ترامپ قهر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوای ترامپ با خبرنگاران ،ترامپ قهر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید