سینماگران روس از فیلمبرداری فضایی به زمین بازگشتند

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، بازیگر و کارگردان روس که برای ضبط بخش هایی از یک فیلم سینمایی 12 روز را در ایستگاه فضایی بین المللی گذراندند امروز همراه با فضانورد آژانس فضایی روسیه به زمین بازگشتند.

سینماگران روس از فیلمبرداری فضایی به زمین بازگشتند

یولیا پرسیلد (Yulia Peresild) بازیگر و کلیم شیپنکو (Klim Shipenko) در 5 اکتبر (13 مهر) با مأموریت سایوز MS-19 راهی ایستگاه فضایی شده بودند. تا سکانس هایی از فیلم چالش (The Challenge) را ضبط نمایند.

این فیلم درباره یک پزشک روس با بازی پرسیلد است که برای درمان یک فضانورد راهی ایستگاه فضایی بین المللی می گردد و در آنجا با چالش های مختلفی دست وپنجه نرم می نماید. روسیه با این پرتاب نخستین فیلم داستانی ضبط شده در فضا را به نام خود ثبت کرد.

حضور پرسیلد و شیپنکو به عنوان نخستین گروه سینماگران در ایستگاه فضایی بین المللی طی یک توافق تجاری با آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) انجام می گردد. در این فیم فضانوردان اولگ نویتسکی (Oleg Novitskiy)، آنتون شکاپلروف (Anton Shkaplerov) و پیوتر دوبروف (Pyotr Dubrov) هم نقش های کوچکی ایفا خواهند کرد.

بازگشت دو سینماگر و نویتسکی به زمین به وسیله فضاپیمای سایوز MS-18 انجام شد که ساعت 00:35 منطقه زمانی شرقی (08:05 به وقت تهران) در قزاقستان فرود آمد. نویتسکی پیش از این برای سپری کردن سومین مأموریت خود، 9 آوریل (20 فروردین) به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شد و با خاتمه مأموریت، در مجموع 531 روز را در فضا گذرانده است. پس از فرود، تیم های بازیابی به خدمه برای خروج از کپسول یاری کردند و آنالیز های پزشکی اولیه را انجام دادند که از سلامت فضانوردان حکایت داشت.

روز گذشته این فضاپیمای سایوز که فضانوردان را به زمین بازگرداند، اندکی دچار مشکل شد و با روشن ماندن طولانی مدت موتورها، باعث چرخش غیرمنتظره ایستگاه فضایی بین المللی شد. طی این رخداد ISS از موقعیت خود منحرف شد و حدود 30 دقیقه بعد شرایط به حالت عادی بازگشت. به گفته مقامات آژانس فضایی آمریکا و روسیه، در این مدت خطری متوجه خدمه نبود. این دومین بار طی ماه های گذشته است که یک فضاپیمای روسی باعث چرخش غیرمعمول ایستگاه می گردد.

خروج سایوز MS-18 از ایستگاه فضایی بین المللی بعلاوه خاتمه اعزام 65 (Expedition 65) و شروع اعزام 66 را رقم زد. در این ایستگاه که اکنون به فرماندهی توماس پسکی (Thomas Pesquet) از آژانس فضایی اروپا مدیریت می گردد، علاوه بر او شکلپروف دوبروف از روسیه، شین کمبرو (Shane Kimbrough)، مگان مک آرتور (Megan McArthu) و مارک وانده هی (Mark Vande Hei) از ناسا به همراه آکیهیکو هوشیده (Aki Hoshide) از آژانس کاوش های هوافضای ژاپن (JAXA) حضور دارند.

عکس کاور: یولیا پرسیلد بازیگر روس، پس از بازگشت از ایستگاه فضایی بین المللی

Credit: Sergei SavostyanovTASS via Getty Images

منابع: The Verge, Space

منبع: دیجیکالا مگ

به "سینماگران روس از فیلمبرداری فضایی به زمین بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینماگران روس از فیلمبرداری فضایی به زمین بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید