طراحی گلخانه فناورانه برای زندگی آپارتمانی

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، این روزها زندگی آپارتمان نشینی، بشر را از گیاهان و طبیعت دور نگه داشته و گاه فرصت یا تجربه چندانی برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی نداریم. اینجاست که فناوری با ارائه یک گلخانه داخلی رومیزی به نام Plantee به یاری شما آمده است.

طراحی گلخانه فناورانه برای زندگی آپارتمانی

پیش از این نیز دنیای فناوری گلخانه هایی همانند iHarvest, Rotofarm و Click & Grow 25 را به بازار ارائه داده بود، ولی این گلخانه ها تنها مختص پرورش سبزیجات بود. این درحالی است که با یاری Plantee می توان گل های زینتی منطقه ها گرمسیری را بخوبی پرورش داد و از آنها مراقبت کرد.

این گلخانه آلومینیومی دارای یک صفحه نمایش 7 اینچی است که می توان به وسیله آن بر سیستم کنترل داشت و نظارت کرد. این سیستم بعلاوه زمان آبیاری، کوددهی و... را نیز اعلام می نماید تا گیاه تشنه نماند و احتیاجهای تغذیه ای آن رفع گردد.

در این گلخانه تعدادی لامپ ال ای دی Osram Duris نیز برای تأمین روشنایی به کار رفته و از آنجا که تعدادی سنسور دارد می تواند مقدار دما و رطوبت خاک را بخوبی میزان گیری کند و در صورت احتیاج از مخزنی که در اختیار دارد، آب برداشت کند. به این ترتیب حتی اگر مدتی هم در خانه نباشید نگرانی بابت گیاهان خود ندارید تنها کافی است مخزن را پر کنید و راهی سفر شوید تا این گلخانه فناورانه بقیه کارها را انجام دهد. در Plantee می توان ارکیده، بونسای، توت فرنگی، فلفل قرمز، ساکولنت ها و سبزیجات را پرورش داد. در این گلخانه چرخه نور و تاریکی هم بخوبی رعایت می گردد تا گیاه نور کافی دریافت کند.

این گلخانه همراه با یک اپ ارائه می گردد و اکنون در سایت کیک استارتر به همراه یک بسته خاک، بذر و کود با بهای 899دلار در حال پیش فروش است، اگر همه چیز بخوبی پیش برود این گلخانه در فوریه ،مارس 2022 راهی بازار خواهد شد.

منبع: ایران آنلاین

به "طراحی گلخانه فناورانه برای زندگی آپارتمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی گلخانه فناورانه برای زندگی آپارتمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید