3 طرز تهیه تارتلت (مینی تارت) کافی شاپی

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، آیا تا حالا خودتان در خانه تارتلت درست نموده اید؟ هر چند به نظر کار سختی می رسد ولی می توانید با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت خودتان شیرینی تارتلت تهیه کنید. بعلاوه طعم های مختلف تارتلت را به سلیقه خود تست کنید. در این مقاله از در طرز تهیه تارتلت به چند روش را به شما آموزش خواهیم داد. در خصوص اینکه تارتلت چیست و چه فرقی با تارت دارد هم توضیحاتی خواهیم داد.

3 طرز تهیه تارتلت (مینی تارت) کافی شاپی

طرز تهیه تارتلت شکلاتی

زمان مورد احتیاج برای آماده سازی مواد تارتلت: 40 دقیقه

زمان مورد احتیاج برای پخت تارتلت: 45 دقیقه

مواد لازم برای تهیه تارتلت شکلاتی

آرد: 220 گرم

کره: 125 گرم

شکر: 60 گرم

پودر کاکائو: 2 قاشق سوپ خوری

سفیده تخم مرغ: 1 عدد

مواد لازم برای لایه روی تارتلت

شیر: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

آرد: 1 قاشق چای خوری

آب گرم: 1/4 لیوان دسته دار فرانسوی

سفیده تخم مرغ: 1 عدد

نمک: نوک قاشق چای خوری

خرما: 200 گرم (هسته گرفته)

گردو خرد شده: 60 گرم

مغزهای دلخواه برای تزیین: به میزان لازم

مراحل طرز تهیه مینی تارت شکلاتی

مینی تارت شکلاتی یا تارتلت شکلاتی، یکی از مخصوصا برای مهمانی ها و جشن تولدها است. این تارتلت با لایه رویی دلخواه پر می گردد که ما در این مقاله از خرما استفاده نموده ایم.

می توانید شما هم از مواد دلخواهتان بهره ببرید. تارتلت شکلاتی با خرما را می توانید برای یا هم درست کنید. مراحل تهیه این دسر لذیذ را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: مواد تارتلت شکلاتی را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه تارتلت شکلاتی، مواد را از 30 دقیقه قبل از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند. یک قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید و کره را در آن بیندازید تا ذوب گردد. سپس شکر را به آن بیفزایید تا دانه های آن آب گردد. و را می توانید به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای بخرید.

مرحله دوم: پودر کاکائو و آرد را اضافه کنید

در این مرحله، آرد را 2 تا 3 بار الک کنید و کنار بگذارید. پودر کاکائو را به مواد داخل قابلمه بیفزایید و هم بزنید تا یکدست شوند. سپس حرارت را قطع کنید و اجازه دهید مواد سرد شوند و از دما بیفتند. سپس آرد را به مخلوط بیفزایید. و را می توانید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی بخرید.

مرحله سوم: خمیر تارتلت را درست کنید

زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید. سفیده را در یک کاسه بزنید تا از لختگی خارج گردد و کف کند. سپس آن را به مواد خمیری اضافه کنید و هم بزنید تا منسجم گردد. زیاد مواد خمیر را ورز ندهید تا به روغن نیفتد. در این صورت، خمیر سفت و خشک می گردد. روی خمیر را بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهی تا استراحت کند.

را به قیمت مناسب از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی می توانید بخرید.

مرحله چهارم: خمیر تارلت را در قالب قرار دهید

قالب های کوچک را آماده کنید. خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و روی یک سطح آرد پاشی شده، با وردنه باز کنید تا نازک گردد. خمیر را به میزان قالب ها برش بزنید و داخل قالب بگذارید. یا چنگال سوراخ هایی ایجاد کنید. کف و دیواره های قالب باید با خمیر تارتلت پوشانده گردد. به مدت 15 دقیقه قالب ها را در یخچال بگذارید.

مرحله پنجم: قالب ها را در فر بگذارید

در این مدت فر را روشن و روی درجه 180 درجه تنظیم کنید تا گرم گردد. کف قالب های خمیر تارتلت، مقداری حبوبات یا سنگ های ریزه بریزید تا پف نکند. قالب ها را در فر به مدت 15 دقیقه بگذارید و بعد آن ها را بیرون بیاورید. در این فاصله، مواد روی تارتلت را درست کنید.

مرحله ششم: مواد داخلی تارتلت را آماده کنید

خرماها را از قبل هسته گیری کنید و در مقداری آب بخیسانید تا نرم شوند. سپس شیر را روی حرارت گرم کنید. آرد را هم به شیر در حال گرم شدن اضافه کنید و هم بزنید تا از حالت گلوله شدن خارج گردد. قبل از جوشیدن، شعله را خاموش کنید تا سرد شوند. را از فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری می توانید بخرید.

مرحله هفتم: مواد تارتلت را با هم مخلوط کنید

خرمای خیس خورده از آبکش نموده و به شیر اضافه کنید. سفیده تخم مرغ را جداگانه هم بزنید تا کف کند. سپس گردوی پودر شده و نمک را به مواد بیفزایید تا یکدست گردد. همه مواد را با هم ترکیب کنید تا منسجم گردد. برای خرید و می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله هشتم: تارتلت را با مواد خرما پر کنید

وقتی لایه رویی یا داخلی تارتلت آماده شد، آنها را به میزان لازم داخل خمیرهای تارتلت که از قبل در فر پخته بودید، بریزید و دوباره به فر برگردانید. 30 تا 40 دقیقه دیگر تارتلت ها را بپزید و بعد از فر بیرون بیاورید. تارتلت ها که سرد شدند، آنها را سرو کنید.

طرز تهیه تارتلت میوه ای یا مینی تارت میوه ای

برای تهیه تارتلت میوه ای خمیر تارتلت را باید مانند روش بالا درست کنید. اگر نمی خواهید تارتلت، شکلاتی باشد، پودر کاکائو را حذف کنید. سپس مواد روی تارتلت را درست کنید. اگر می خواهید موادتان حاوی نباشد، خرما را از دستور آن حذف کنید. مایه روی تارتلت را می توانید گردویی یا وانیلی هم درست کنید.

کافی است به کرمی که با شیر، آرد، سفیده تخم مرغ و شکر درست می کنید، پودر گردو یا وانیل یا حتی پودر نارگیل بزنید. وقتی لایه رویی تارتلت میوه ای درست شد، آنها را داخل قالب های تارت بریزید. قالب ها را در فر بگذارید تا به مدت 30 تا 40 دقیقه بپزند.

بعد از پخت دوباره مواد تارتلت به روش بالا، آنها را از فر بیرون بیاورید تا کمی سرد شوند. در آخر روی تارتلت را با برش های میوه های دلخواه یا میوه های فصل، تزیین و سرو کنید. و را از فروشگاه های زنجیره ای به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی بخرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارتلت توت فرنگی

طرز تهیه تارتلت مرغ

تارتلت مرغ به خاطر شباهت به دیگر تارتلت ها، چنین اسمی دارد و به عنوان یک فینگرفود ساده و خوشمزه برای مهمانی ها یا جشن تولد به کار می رود. برای درست کردن تارتلت مرغ، اصلا احتیاجی به تهیه خمیر تارت نیست.

خمیر تارتلت مرغ، همان خمیر یوفکا است که روی آن مرغ و دیگر مخلفات دلخواه گذاشته و در فر پخته می گردد. برای تارتلت مرغ، از سینه مرغ پخته شده با ادویه ها، قارچ، ژامبون و مواد دلخواه دیگر استفاده می گردد.

وقتی مایه مرغ را درست کردید، روی خمیرهای یوفکایی که در میزان های کوچک بریده شده اند، بچینید و به شکل قیف درآورید تا مواد بیرون نریزند. در آخر هم برای خوشمزه تر شدن آنها، مقداری پنیر پیتزای رنده شده بپاشید.

این تارتلت های مرغ را در سینی فر بچینید و در فر بگذارید. به مدت 15 دقیقه صبر کنید تا پنیرها ذوب شوند و روی تارتلت طلایی گردد. سپس تارتلت مرغ را بیرون بیاورید و آنها را به صورت گرم سرو کنید. برای خرید ، ،، و از فروشگاه های به صورت اینترنتی، تلفنی یا حضوری بخرید.

سوالات متداول

تارتلت چیست؟

تارتلت همان مینی تارت است و تارت مینیاتوری هم به آن گفته می گردد. تارتلت در اصل یک نوع شیرینی کوچک است که طعم و مواد مورد استفاده در آن شبیه مواد است. می توانید تارتلت را در طعم های مختلف و با مواد متنوعی که روی آن چیده می گردد، درست کنید.

فرق تارت و تارتلت چیست؟

میزان تارتلت بسیار کوچک تر از تارت است و خمیر آن در قالب های کوچک پخته و با مواد دلخواه پر می گردد. گاهی اوقات تارت و تارتلت با هم یکسان گرفته می شوند ولی تنها تفاوت آنها در ظاهر و میزان شان است.

منبع: افق کوروش

به "3 طرز تهیه تارتلت (مینی تارت) کافی شاپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 طرز تهیه تارتلت (مینی تارت) کافی شاپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید