علم و تکنولوژی

آیا 8 گیگابایت رم در سال 2024 برای مک بوک کافی است؟

بحث در مورد اینکه آیا 8 گیگابایت رم برای مک بوک کافی است، از سال های دور و دست کم از سال 2012، زمانی که اپل اولین مک بوک پرو با نمایشگر رتینا را با 8 گیگابایت رم عرضه کرد، به موضوعی چالش برانگیز تبدیل شده است. اپل همچنان از 8 گیگابایت رم به عنوان پیکربندی پایه...

23 اسفند 1402

به توضیحات دیجی کالا درباره کالاها اعتماد کنید

وقتی دنبال یک کالا می شد و برایش جست وجو می کنید به فروشگاه ها و سایت های مختلفی بر می خورید که درباره آن توضیح داده اند. چقدر به این توضیحات اعتماد می کنید؟ برایتان پیش آمده که بگویید تعریف الکی کرده اند و واقعیت را ننوشته اند؟

21 اسفند 1402

بایک BJ80 معرفی شد ، بنز G کلاس چینی!

بایک BJ80 با موتور شش سیلندر معرفی گشت. این خودرو کپی بنز G کلاس چینی است و کیفیت مناسبی دارد. مشخصات فنی این محصول چیست و آیا ارزش خرید دارد؟

12 بهمن 1402

پیدا شدن اسکلت هزار ساله انسان!، عکس

راهنماتو نوشت: در استان هانام در شمال ویتنام بقایای اسکلت های انسان متعلق به 10000 سال قبل کشف شده است.

27 آبان 1402

خبر بد سامسونگ برای صاحبان این گوشی های گلکسی

گجت نیوز نوشت: سامسونگ لیستی از تعدادی از گوشی های پرفروش منتشر کرد که از امروز پشتیبانی آن ها به سرانجام می رسد و دیگر خبری از آپدیت های نو نیست.

27 مرداد 1402

آنالیز بازی دیو غواص؛ خلاقیت در سادگی

وقتی بحث به آنالیز یک بازی می رسد، بیشتر توجهات به بازی های بزرگ جلب می گردد. برای مثال در سال 2023 میلادی ما شاهد بازی های بزرگی مثل ردفال (Redfall) و دیابلو 4 (Diablo 4) بودیم و بازار آن ها گرم بوده و افراد زیادی به آن ها توجه می نمایند. به همین علت بازی های کوچکتر...

8 مرداد 1402

5هزار دلار برای مینی ون کپی تویوتا!، عکس

گجت نیوز نوشت: کمپانی چینی Weiao مشکل کسانی که به تویوتا آلفارد علاقه دارند اما پول کافی برای خریدش ندارند را با معرفی بوما - Boma حل نموده؛ این خودروی الکتریکی کپی Alphard است، البته فقط در ظاهر!

22 تیر 1402

قیمت گوشی های شیائومی شنبه 27 خرداد 1402

خبرنگاران- شیائومی 13 اولترا جزو گران ترین پرچمداران بازار است و با 512 گیگ فضای ذخیره سازی، ناقابل 68 میلیون تومان فروخته می گردد. شیائومی 12s اولترا با همین فضای ذخیره سازی 57 میلیون قیمت دارد و شیائومی 13 لایت که مقرون به صرفه ترین مدل از نسل گوشی های سری...

28 خرداد 1402

ارتقای سرانه فضای مطالعه در قزوین، کتابخانه های سیار و راهوران در منطقه ها محروم حضور دارند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) از قزوین، فاطمه محمدبیگی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری اضافه نمود: کتابخانه ثامن الحجج(ع) شهر نرجه یکشنبه دهم اردیبهشت پس از 18 سال به همت بنیاد علمی آموزشی قلم چی تکمیل و در دسترس مردم نرجه نهاده شد.

10 اردیبهشت 1402

شروع ثبت نام در دومین جایزه همراه اول برای رساله های برتر حوزه مهندسی برق و فناوری ارتباطات

مرکز تحقیق وتوسعه همراه اول با همکاری انجمن علوم مهندسی برق ایران، دومین رویداد جایزه رساله برتر مهندسی برق و فناوری ارتباطات را برگزار می نماید.

26 اسفند 1401

رویش جوانه ها در شهر و محله ، به کاشت کدام نهال میوه علاقه دارید؟

روز درختکاری، 15 اسفند، سرشروع هفته ملی منابع طبیعی و شروع نهضت درختکاری در محله های تهران است. در این هفته معاونت خدمات شهری و فضای سبز منطقه18 با برنامه ریزی ویژه در پی هرچه باشکوه برگزار کردن این برنامه است.

14 اسفند 1401

ابداع محقق ایرانی برای شناسایی سرطان با روش کم تهاجمی تر

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، یکی از جالب ترین حوزه های تحقیق درباره سرطان شناسایی تومورها است. اما این کار به وسیله آزمایش خون به خصوص در مراحل اولیه بیماری کار سختی است.

9 اسفند 1401

دشمن استرس را بشناسید

استرس بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ماست. نحوه برخورد ما با آن، تفاوت را ایجاد می نماید. ابتدا به جای روی آوردن به الکل، داروهای ضد افسردگی و داروهای ضد اضطراب به عنوان یک راه چاره سریع، دستور العمل های طبیعی سالم را برای کاهش استرس امتحان کنید.

3 اسفند 1401

پرواز 17 ساعته یک جنگنده اف، 16 به خلبانی هوش مصنوعی؛ انتها راه خلبانان انسانی

هواپیمای VISTA که به وسیله بخش Skunk Works از زیرمجموعه های لاکهید مارتین و Calspan Corporation پیشرفته، به نرم افزاری مجهز شده که به آن امکان می دهد ویژگی های عملکردی دیگر هواپیما ها را تقلید کند. این هواپیمای آزمایشی یک نسخه تغییر یافته از جنگنده F-16D Block 30 Peace Marble...

28 بهمن 1401

ساخت آیفون SE 4 احتمالا لغو شده است

مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، ساعاتی قبل گفت که بر اساس اعلام منابع مطلع، اپل ساخت آیفون SE 4 را لغو نموده یا در برترین حالت در سال 2024 که قرار بود این گوشی راهی بازار گردد، شاهد عرضه آن نخواهیم بود. او بر این باور است که این تصمیم به علت تقاضای پایین...

7 دی 1401

چرا دسترسی به گوگل در 3 کشور قطع شد؟ ، اطلاعات ضد و نقیض از حمله مخرب سایبری

دسترسی به گوگل در روسیه، چین و نیجریه روز گذشته برای ساعاتی قطع شد. بر اساس گزارشها این اتفاق به واسطه سرقت و نفوذ ترافیکی به وسیله ISP در کشورهای مذکور رخ داد.

4 دی 1401

صدا و سیما پیروز به دریافت دو جایزه از کمیته فنی ABU شد

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دو جایزه از کمیته فنی اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه دریافت کرد.

7 آذر 1401

برزک نمونه شاخص یک کهن باغ شهر پویا است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اظهار امیدواری کرد: ثبت کهن باغ شهر برزک در شورای ثبت، هرچه سریعتر در دستور کار قرار بگیرد.

20 آبان 1401

امضای تفاهم نامه بین میراث فرهنگی و شبکه دانشگاه های مجازی

در راستای توسعه ارتباطات فرهنگی و معرفی ظرفیت های غنی گردشگری جهان اسلام به ویژه جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و مذهبی، تفاهم نامه همکاری های بین المللی گردشگری و فرهنگی از طریق سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و...

12 آبان 1401

راهکارهایی برای طولانی تر شدن شارژ اپل واچ

یکی از دغدغه های کاربران فعال اپل واچ، خالی شدن شارژ دستگاهشان است که در این مطلب به راهکارهایی برای دوام بیشتر آن اشاره شده است.

18 مهر 1401
تعداد: (196)