چرا باید هرچه سریع تر این تنظیم خطرناک وای فای روی آیفون را متوقف کنید

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، اپل مشکل خطرناک و شرم آور وای فای آیفون را در iOS 14.7 رفع نموده است. همان مسئله ای که باعث می شد اگر در نام یک شبکه وای فای از علامت درصد استفاده گردد؛ همچون یک کد پردازش شده و آیفون هنگ کند و وای فای از کار بیفتد و ناچار شوید گوشی را ریستارت کامل کنید.

چرا باید هرچه سریع تر این تنظیم خطرناک وای فای روی آیفون را متوقف کنید

در iOS 14.7 مشکل اتصال به یک شبکه وای فای مخرب که می تواند خودسرانه بعضی کدها و برنامه ها را اجرا کند؛ برطرف شده است ولی این به معنی امن شدن کامل آیفون نیست.

قبول داریم که آیفون و سایر دستگاه های اپل به طور کلی امن و قابل اعتماد هستند. حداقل نسبت به گوشی های اندرویدی امنیت بهتری دارند اما به این معنی نیست که آیفون، آیپد، مک و سایر دستگاه های اپل شما هک نمی شوند و 100 درصد امن هستند. در ماه های اخیر، آسیب پذیری های بسیار زیادی در آیفون مشاهده شده است و همین در هفته اخیر، یک بدافزار بسیار مخرب برای دستگاه های مک کشف شد.

با وجودی که iOS 14.7 مشکل اتصال به یک وای فای با نام SSID ترکیبی از حروف و علامت درصد را حل نموده است اما هنوز یک خطر امنیتی عظیم در کمین وای فای گوشی های آیفون است.

اساسا مشکل قبلی هم از این ضعف و خطر امنیتی ناشی می شود. اگر وای فای گوشی آیفون شما باز باشد و به طور اتوماتیک به شبکه های وای فای عمومی وصل شود؛ گوشی شما در خطر بسیار عظیمی است.

کارشناسان امنیت شبکه های کامپیوتری توصیه می نمایند هیچ گاه به وای فای عمومی وصل نشوید و اگر هم ناچار هستید؛ نام شبکه وای فای را به صورت دستی انتخاب و فرایند اتصال به وای فای را در گوشی دنبال کنید.

آیفون شما نباید به طور اتوماتیک و بدون اجازه شما به هر شبکه وای فای وصل شود. آیفون طوری برنامه ریزی شده است که وقتی قابلیت وای فای آن باز باشد؛ به طور اتوماتیک دنبال شبکه های بی سیم اطراف می شود و اگر بتواند به یک شبکه بی سیم وصل می شود. بنابراین، خرابکاران می توانند به راحتی انواع شبکه های وای فای با اسامی و نام های جعلی و فریبنده بسازند و آیفون شما را قربانی نمایند.

کافی است وارد لابی یک هتل شوید و هات اسپات گوشی خود را روشن کنید و رمزعبور آن را بردارید. در کمتر از یک دقیقه بیش از 5 دستگاه آیفون به گوشی شما وصل خواهند شد.

چگونه مانع از اتصال اتوماتیک آیفون به وای فای شویم؟

حتما حتما برای تامین امنیت گوشی آیفون و اطلاعات شخصی و خصوصی خودتان، تنظیم زیر را انجام دهید:

1- اپلیکیشن Settings را روی گوشی آیفون باز کنید.

2- روی آیکون وای فای (Wi-Fi) ضربه بزنید.

3- روی گزینه Ask to Join Networks ضربه زده و بعد مطمئن شوید تیک گزینه Ask زده شده است.

4- در همان بخش وای فای، روی گزینه Auto-Join Hotspots ضربه زده و باز مطمئن شوید تیک گزینه Ask to Join خورده است.

5- اگر چند شبکه وای فای روی آیفون شما ذخیره شده اند؛ روبروی نام هریک از این شبکه ها، یک آیکون و علامت i درج شده است. روی این علامت ضربه زده و گزینه auto-join را غیبرطرفال کنید.

برای اتصال به وای فای های عمومی یا وای فای های دانشگاه و محل کار و دوست و آشنا، اگر چند ثانیه وقت بگذارید و به طور دستی وصل شوید؛ گوشی آیفون و اطلاعات شخصی خود را تا حدود زیادی امن نگه داشته و مانع از نفوذ کدها یا برنامه های مخرب به درون گوشی می شوید.

اگر مجبور به استفاده از یک وای فای عمومی و رایگان شدید؛ حتما سعی کنید ابتدا مطمئن شوید این وای فای امن است. ما در مطلب ترفندهایی آموزش دادیم که به درد شما می خورند.

منبع: شبکه چی

به "چرا باید هرچه سریع تر این تنظیم خطرناک وای فای روی آیفون را متوقف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید هرچه سریع تر این تنظیم خطرناک وای فای روی آیفون را متوقف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید