راهکارهایی برای طولانی تر شدن شارژ اپل واچ

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، یکی از دغدغه های کاربران فعال اپل واچ، خالی شدن شارژ دستگاهشان است که در این مطلب به راهکارهایی برای دوام بیشتر آن اشاره شده است.

راهکارهایی برای طولانی تر شدن شارژ اپل واچ

اپل واچ 8 نیز مانند نسل قبلی خود حدود 18 ساعت شارژ ارائه می دهد، به این معنی که اگر یک کاربر پرکار هستید، ممکن است قبل از اتمام روز احتیاج به شارژ ساعت خود داشته باشید.

طبق گفته سازنده، اپل واچ اولترا که به تازگی عرضه شده است، با عمر باتری 36 ساعته دو برابر عملکرد بهتری دارد؛ اما این گجت برای فضای باز طراحی شده است. بنابراین اگر برای چند روز از تمدن دور هستید، ممکن است همچنان برای روشن نگه داشتن ساعت خود در طول سفر کوشش کنید.

اما کاربر هر مدلی که باشید، راه های متعددی وجود دارد که می توانید زمان بین شارژ اپل واچ خود را افزایش دهید.

حالت کم مصرف

ویژگی جدیدی که به watchOS 9 اضافه شده است، حالت کم مصرف به همان روشی است که حالت کم مصرف برای آیفون و آیپد در دسترس است. ویژگی های خاصی را برای صرفه جویی در مصرف انرژی غیرفعال می نماید، مانند نمایشگر همواره روشن، اعلان های ضربان قلب، مقدار گیری ضربان قلب و اکسیژن خون پس زمینه و یادآور های تمرین.

در این حالت، اپل واچ بعلاوه اتصالات وای فای و تلفن همراه را هنگامی که آیفونی در نزدیکی نیست، خاموش نموده و تماس ها و اعلان های دریافتی را مسدود می نماید.

در نتیجه، برقراری تماس های تلفنی ممکن است بیشتر طول بکشد. برنامه های پس زمینه به طور پراکنده تر تازه سازی می شوند و ویجت های روی صفحه ساعت شما کمتر به روزرسانی می شوند؛ علاوه بر این، سیری ممکن است کندتر باشد و متوجه خواهید شد که انیمیشن ها و اسکرول ها می توانند کمتر روان به نظر برسند.

برای فعال کردن حالت کم مصرف، پایین صفحه اپل واچ را لمس نموده و نگه دارید تا Control Center ظاهر گردد، سپس انگشت خود را به بالا بکشید.

روی نماد درصد باتری ضربه بزنید و کلید حالت کم مصرف را روشن کنید.

می توانید از تنظیمات روی ساعت با ضربه زدن روی باتری، آن را فعال کنید. هر زمان که آن را روشن می کنید، می توانید انتخاب کنید که حالت به طور نامحدود یا برای یک، دو یا سه روز روشن گردد. هنگامی که حالت کم مصرف روشن است، یک دایره زرد در بالای صفحه ظاهر می گردد.

گزینه دیگر این است که هر بار که تمرین را آغاز می کنید، حالت کم مصرف را فعال کنید. از برنامه Settings در ساعت هوشمند، به گزینه Workout بروید، سپس کلید تغییر حالت Low Power Mode را روشن کنید و نگران نباشید. دستگاه شما همچنان معیار های کلیدی مانند ضربان قلب و سرعت را مقدار گیری می نماید.

ایجاد تنظیمات دستی

اگر حالت کم مصرف برای شما زیاد است یا کافی نیست، می توانید به جای آن از بعضی تغییرات دستی در تنظیمات اپل واچ خود بهره ببرید.

برای مثال می توانید نمایشگر همواره روشن را خودتان خاموش کنید. از برنامه تنظیمات روی ساعت، روی Display & Brightness ضربه بزنید، سپس همواره روشن را خاموش کنید. از منو می توانید با استفاده از نوار لغزنده، نور صفحه را کاهش دهید و حتی در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

راه های دیگر برای کاهش مصرف نور نمایشگر این است که به صفحه ساعت تیره تر بروید و تعداد برنامه هایی را که استفاده می کنید، محدود کنید. این تنها به این معنی نیست که پیکسل های کمتری فعال می شوند؛ بلکه به این معنی است که این ابزار پوشیدنی اطلاعات کمتری برای به روز رسانی در پس زمینه خواهد داشت. روی صفحه ساعت فعلی ضربه زده و نگه دارید تا آن را تغییر دهید.

غیرفعال کردن قابلیت wake on wrist raise نیز می تواند به عمر باتری یاری کند. به این ترتیب از روشن شدن چهره در زمانی که مثلا گوش خود را می خراشید، جلوگیری می کنید و فقط زمانی این کار را انجام می دهید که واقعا به آن احتیاج داشته باشید. این ویژگی در همان صفحه نمایش و روشنایی در تنظیمات ساعت وجود دارد، تنها کافی است گزینه Wake on Wrist Raise را خاموش کنید.

متوقف کردن اپل واچ شما از این که مجبور نباشید همواره به هی سیری خود گوش دهید، می تواند مقداری از فشار روی باتری را کاهش دهد.

به تنظیمات ساعت هوشمند خود بروید، سیری را انتخاب نموده و گزینه Listen for Hey Siri را غیر فعال کنید. بعلاوه می توانید Raise to Speak را غیر فعال کنید تا در مصرف باتری صرفه جویی گردد.

مدیریت برنامه ها

نحوه استفاده از اپل واچ نیز بر عمر باتری تاثیر می گذارد. اگر واقعا می خواهید زمان بین شارژ را به حداکثر برسانید، تماس ها را از مچ دست و پخش صدا با ساعت به حداقل برسانید و از این ابزار برای کار های سخت مانند ناوبری گام به گام استفاده نکنید.

ویژگی واکی تاکی یکی دیگر از مواردی است که برای صرفه جویی در عمر باتری باید از آن اجتناب کرد؛ زیرا از بلندگو و میکروفون استفاده می نماید.

کاهش تعداد اعلان هایی که به تلفن شما ارسال می شوند نیز می تواند به شما یاری کند. این کار تعداد آنالیز های پس زمینه و تعداد دفعات بوق زدن و لرزش ساعت را کاهش می دهد. از برنامه Watch در iPhone خود، روی Notifications ضربه بزنید، با خاموش کردن هشدار ها برای هر برنامه ای که مطلقا مجبور به شنیدن آن نیستید، آغاز کنید.

بعلاوه می توانید از ترفندی برای مدیریت عمر باتری گوشی های هوشمند بهره ببرید، Do Not Disturb را برای مدتی در ساعت خود فعال کنید. این کار همه اعلان ها را مسدود می نماید، ساعت شما را از آنالیز مداوم آن ها باز می دارد و وزوز ها و پینگ هایی را که دستگاهتان روشن می نماید، کاهش می دهد. پایین صفحه اپل واچ را لمس نموده و نگه دارید، سپس هنگامی که Control Center ظاهر شد، انگشت خود را به بالا بکشید و روی Do Not Disturb ضربه بزنید.

در خصوص برنامه ها، می توانید به اپل واچ خود بگویید آن ها را در پس زمینه تازه سازی نکنید؛ بنابراین فقط زمانی که واقعا باز هستند به روزرسانی می شوند. از برنامه Watch در iPhone خود، روی General ضربه بزنید. می توانید گزینه Background App Refresh را به طور کامل خاموش کنید یا آن را برای برنامه های جداگانه با استفاده از سوئیچ های جابه جایی غیرفعال کنید.

بیشتر بخوانید

منبع:popsci

وبلاگ آژانس الکترونیکی فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "راهکارهایی برای طولانی تر شدن شارژ اپل واچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای طولانی تر شدن شارژ اپل واچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید