کشف 37 پرونده برداشت غیرمجاز ، بازگشت 970میلیون تومان وجوه سرقتی به حساب مالباختگان

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، رئیس پلیس فتا مرکز از کشف 37 پرونده برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان و بازگشت وجوه سرقتی به حساب آنها اطلاع داد.

کشف 37 پرونده برداشت غیرمجاز ، بازگشت 970میلیون تومان وجوه سرقتی به حساب مالباختگان

به گزارش گروه حوادث وبلاگ آژانس الکترونیکی، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران عظیم در تبادل نظر با فارس از کشف 37 پرونده مرتبط با جرائم برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان و استرداد 9 میلیارد و700 میلیون ریال به مالباختگان اطلاع داد.

سرهنگ معظمی گودرزی در تشریح جزئیات خبر فوق گفت: در هفته جاری 37 نفر از شهروندانی که به پلیس فتا مراجعه نموده اند، گفتند که بدون اینکه اطلاعات کارت عابر بانک خود را در اختیار فرد دیگری قرار بدهند، مبالغی از وجوه شان کسر و به حساب سایر افراد انتقال یافته است.

وی با اشاره به اینکه تیم های مختلفی از کارآگاهان پلیس فتا مسئولیت پرونده ها را بر عهده گرفتند، گفت: در رصد و پالایش اطلاعاتی تعیین شد که این برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان بوده و به وسیله کپی کارت بانکی و سرقت داده ها و اطلاعات بانکی (فیشینگ) صورت گرفته است.

وی گفت: کارآگاهان پلیس فتا پیروز شدند با مسدودسازی سریع حساب های مقصد و ردیابی مبالغ سرقتی 9 میلیارد و 700 میلیون ریال وجوه کسر شده از حساب 37 مالباخته را قبل از خروج از چرخه بانکی با هماهنگی قضائی به مالباختگان مسترد نمایند.

رئیس پلیس فتا خاطر نشان کرد: شناسایی و دستگیری عوامل این کلاهبرداری ها در دست آنالیز است و تا به امروز هم چندین نفر در این خصوص جلب و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

وی ادامه داد: یکی از اولویت های پلیس فتا جلب رضایتمندی شهروندان و اقدام سریع پلیس در مورد جرائم اقتصادی در فضای مجازی است تا از خارج شدن وجوه سرقتی از چرخه بانکی جلوگیری گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "کشف 37 پرونده برداشت غیرمجاز ، بازگشت 970میلیون تومان وجوه سرقتی به حساب مالباختگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 37 پرونده برداشت غیرمجاز ، بازگشت 970میلیون تومان وجوه سرقتی به حساب مالباختگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید