برای خرید اینترنت TD، LTE حداقل باید چقدر هزینه کنیم؟

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، اینترنت TD-LTE چند مزیت بزرگ دارد و در سال 1401 به طور ویژه ای دارد به انتخاب نخست کاربران خانگی و اداری تبدیل می گردد. نسبت به اینترنت موبایل مقرون به صرفه تر است؛ نسبت به اینترنت ADSL در دسترس تر و نصب و راه اندازی آن ساده تر و سریع تر است؛ نسبت به اینترنت ثابت در ایران سریع تر است؛ نیازی به خط تلفن و ثبت نام در مخابرات و کابل کشی ندارد و قابل جابه جایی است.

برای خرید اینترنت TD، LTE حداقل باید چقدر هزینه کنیم؟

اگرچه TD-LTE یک اینترنت بدون کابل و خط تلفن است و برای استفاده از آن احتیاج به سیم کارت دارید ولی برخلاف تصور غالب کاربران، یک اینترنت ثابت محسوب می گردد نه اینترنت همراه و موبایل!

شما باید در یک جای ثابت باشید تا بتوانید از سود ببرید. به همین علت، برای استفاده در خانه، دفتر کار، شرکت های نوپا و استارت آپی مجذوب کننده است.

قیمت بسته های اینترنت TD-LTE بسیار مقرون به صرفه تر از اینترنت 4G LTE است و عموما سرویس دهنده ها، بسته های بلندمدت و پرحجم ارائه می دهند تا برای دانلود، وب گردی های طولانی، استریم ویدئو، بازی آنلاین و مصرف زیاد اینترنت مناسب باشد.

پیش تر، سرعت اینترنت TD-LTE حداکثر 40 مگابیت بود اما اکنون غالب سرویس دهنده ها، سرعت را تا 80 مگابیت باز گذاشتند و کاربر می تواند واقعا یک اینترنت پرسرعت ثابت را تجربه کند.

اما اکر یک کاربری باشید که بخواهید تازه سراغ اینترنت TD-LTE بروید؛ حداقل باید چقدر هزینه کنید؟ کدام سرویس شرکت ها مقرون به صرفه تر است؟

در بازار، ایرانسل، مبین نت، زی تل، پیشگامان، تک نت، مبناتلکام، آسیاتک، ماهان نت و چندین شرکت دیگر ارائه دهنده سرویس اینترنت تی دی ال تی ای هستند.

ایرانسل و مبین نت، اپراتورهای مادر در TD-LTE هستند؛ زی تل یک سرویس اینترنت نامحدود با مودم بیرونی در محدوده تهران و کرج ارائه می دهد و شرکت های دیگر غالبا ریسلرهای TD-LTE هستند ولی آفرها و تخفیف های خوبی روی بسته ها و مودم های خود داده و باعث جذب مخاطب می شوند.

بیشتر بخوانید:

گرچه بیشتر شرکت ها مشابه است ولی قیمت بسته های اینترنت و سرویس هایی که ارائه می دهند؛ متفاوت می گردد. عمده هزینه اینترنت TD-LTE برای خرید مودم آن است و بسته ها مقرون به صرفه هستند.

در ادامه، با هم نگاهی به هزینه های سرویس ها و مودم های شرکت های مختلف می اندازیم:

هزینه اینترنت TD-LTE ایرانسل: حداقل 2 میلیون تومان

در سایت ایرانسل فقط دو مودم و با سیم کارت TD-LTE ارائه می شوند که به ترتیب 4 میلیون تومان و 3.8 میلیون تومان با بسته اینترنت سه ماهه 24 گیگابایت هزینه دارند.

اما شما می توانید در بازار، مودم TD-LTE ایرانسل مقرون به صرفه تر هم پیدا کنید و لزوما نباید یکی از این دو مودم را با قیمت گران خریداری کنید. مثلا، مودم TF-i60 G1 ایرانسل با سیم کارت و 300 گیگابایت اینترنت 6 ماهه به قیمت 2/520/000 تومان فروخته می گردد. همین مودم و با 40 گیگابایت اینترنت همراه با قیمت 2 میلیون تومان نیز فروخته می گردد.

بیشتر بخوانید:

اگر مودمی مانند ایرانسل را با سیم کارت TD-LTE بخواهید؛ باید 2.7 میلیون تومان هزینه کنید و مودم های دیگر نیز به مراتب گران تر هستند. در واقع، ایرانسل به خاطر برند و شهرتش، مودم های گران تری دارد.

هزینه اینترنت TD-LTE مبین نت: حداقل 1 میلیون و 200 هزار تومان

مبین نت سه طرح ورود برای کاربران تازه اینترنت TD-LTE دارد. طرح سه ماهه 50 گیگابایت آن با مودم AG3100 پای شما 1/269/000 تومان تمام می گردد.

می توانید طرح های 6 ماهه یا یک ساله را انتخاب کنید که گران تر شده و به ترتیب با 100 گیگابایت و 200 گیگابایت حجم هزینه ای 1/369/000 تومان و 1/569/000 تومان دارند.

در طرح های ورودی پرو مبین نت می توانید مودم هواوی B612 را انتخاب کنید که یک مودم رومیزی بهتر و قوی تر است ولی تقریبا 1 میلیون تومان پول بیشتر می پردازید.

بیشتر بخوانید:

هزینه اینترنت TD-LTE زی تل: حداقل 1 میلیون تومان

زی تل چندین سرویس خانگی و سازمانی برای اینترنت TD-LTE ارائه می دهد. اینترنت زی تل نامحدود ماهیانه است و مودم به قیمت 800 هزار تومان پیش شما ودیعه است. هزینه نصب و راه اندازی از شما گرفته نمی گردد و فقط باید هزینه اشتراک سرویس اینترنت TD-LTE را بدهید.

هزینه یک ماه اینترنت TD-LTE زی تل خانگی 215 هزار تومان است که وقتی با هزینه ودیعه مودم جمع می گردد؛ شما حداقل باید 1 میلیون تومان پول برای داشتن یک ماه اینترنت نامحدود زی تل بپردازید.

مشکل زی تل پوشش دهی آن است که فقط در تهران و بعضی نقاط کرج است.

هزینه اینترنت TD-LTE آسیاتک: حداقل 2.5 میلیون تومان

آسیاتک در جشنواره تابستانی خود دو سرویس اینترنت TD-LTE ارائه می نماید:

سرویس نخست 480 گیگابایت اینترنت TD-LTE یک ساله به همراه مودم به قیمت 2.5 میلیون تومان

سرویس دوم 480 گیگابایت اینترنت TD-LTE یک ساله به همراه مودم بیرونی ZW101 به قیمت 3.4 میلیون تومان

شاید اگر آسیاتک بسته اینترنت TD-LTE ماهیانه یا سه ماهه داشت؛ قیمت بسیار پایین تر می افتاد و خریدش به صرفه بود.

هزینه اینترنت TD-LTE پیشگامان: حداقل 1 میلیون و 750 هزار تومان

پیشگامان برای کاربران تازه TD-LTE سرویس های مختلفی با مودم های و ارائه نموده است که در زیر مشاهده می کنید:

مقرون به صرفه ترین سرویس این شرکت، سه ماهه 100 گیگابایت با سیم کارت TD-LTE و مودم G1 به قیمت 1 میلیون و 750 هزار تومان است. سرویس مقرون به صرفه بعدی این شرکت، سه ماهه 100 گیگ با مودم S1 به قیمت 2 میلیون تومان است.

شما می توانید سرویس های 12 ماهه این شرکت با حجم های بسیار خوب 1000 گیگ یا 500 گیگ را نیز انتخاب کنید که گران تر می شوند.

هزینه اینترنت TD-LTE ماهان نت: حداقل 2 میلیون تومان

اگر طرح 240 مگابیت 12 ماهه اینترنت TD-LTE ماهان نت را انتخاب کنید؛ به همراه مودم AG3100 و سیم کارت، هزینه ای کمی بیشتر از 2 میلیون تومان برای شما می افتد.

اگر طرح 780 گیگابایت 12 ماهه را بخواهید؛ باید چیزی حدود 3.5 میلیون تومان هزینه کنید و بسته 1440 گیگ 12 ماهه این شرکت برای کاربران اینترنت پرمصرف، حدود 4 میلیون و 670 هزار تومان می افتد.

هزینه اینترنت TD-LTE تک نت: معین نیست

تکنت بسته های اینترنت TD-LTE یک ماهه 30 گیگابایت و 50 گیگابایت و 100 گیگابایت به قیمت های 105 هزار تومان، 160 هزار تومان و 260 هزار تومان دارد ولی هزینه مودم امانی و سیم کارت TD-LTE آن معین نیست.

این شرکت دو مودم و AG3100 را به صورت امانی به مشتریان تازه خود می دهد.

هزینه اینترنت TD-LTE مبناتلکام: حداقل 2 میلیون و 400 تومان

مبنا تلکام دو سرویس اینترنت TD-LTE حجمی و اینفینت (نامحدود) ارائه می نماید.

مقرون به صرفه ترین بسته اینترنت اینفینت این شرکت یک ماهه به قیمت 2 میلیون و 390 هزار تومان با مودم است. البته، این شرکت شرح داده است که هزینه نصب و راه اندازی هر سرویس 90 هزار تومان و آستانه مصرف هر سرویس نیز 400 گیگ داخلی و 200 گیگ بین الملل است.

مقرون به صرفه ترین بسته اینترنت TD-LTE حجمی این شرکت نیز یک ساله 400 گیگ با قیمت 2 میلیون و 690 هزار تومان است.

برای حرید اینترنت TD-LTE حداقل باید چقدر هزینه کنیم؟

با نگاهی به سرویس ها و هزینه های خرید اینترنت TD-LTE شرکت های مختلف، درمی یابیم که باید برای داشتن یک سرویس اینترنت تی دی ال تی ای حداقل 2 میلیون تومان هزینه کنیم که شامل خرید مودم و سیم کارت و یک بسته اینترنت می گردد.

بیشتر بخوانید:

اینترنت TD-LTE هزینه ابتدایی بالایی دارد که عمدتا برای خرید مودم است ولی در ادامه می توانید فقط بسته های اینترنت دلخواه خود را با قیمت های مناسب خریداری و بهره ببرید.

اگر شما یک مودم TD-LTE داشته باشید یا قبلا یک مودم 4G/TDLTE خریداری نموده اید؛ عمده هزینه TD-LTE را پشت سر گذاشته و فقط باید یک سیم کارت TD-LTE خریداری و روی آن بسته اینترنت TD-LTE فعال کنید.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی

به "برای خرید اینترنت TD، LTE حداقل باید چقدر هزینه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید اینترنت TD، LTE حداقل باید چقدر هزینه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید