گوگل یک محقق هوش مصنوعی دیگر را اخراج کرد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی به نقل از رویترز، روز گذشته شرکت گوگل یکی از متخصصان خود به نام مارگارت میچل را اخراج کرد. این در حالی است که در دسامبر 2020 میلادی تیمنیت گبرو یکی دیگر از محققان اخلاق در هوش مصنوعی گوگل نیز اخراج شده بود.

گوگل یک محقق هوش مصنوعی دیگر را اخراج کرد

گوگل در بیانیه ای بیان کرد میچل با انتقال فایل های الکترونیک به خارج از شرکت، قوانین عملکرد و امنیتی شرکت را نقض نموده است. این کارشناس نیز در توئیتر از اخراج خود اطلاع داد اما به درخواست رویترز برای اظهار نظر در این باره پاسخی نداده است.

پس از اخراج گبرو بخش اخلاق در هوش مصنوعی گوگل به شدت تحت نظر است. گبرو در تحقیقات خود به وجود تبعیض در سیستم های شناسایی صورت اشاره نموده بود و هزاران نفر از کارمندان گوگل به اخراج او اعتراض کردند.

او و میچل خواستار استخدام نیروهای انسانی با پس زمینه قومیتی و جنسیتی متنوع تر بودند. همچنین آنها نسبت به سانسور تحقیقاتی اظهار نگرانی نموده بودند که انتقاد از محصولات گوگل را در بر داشت.

این دو محقق حدود 2 سال مدیریت بخش تیم اخلاق در هوش مصنوعی گوگل را برعهده داشتند.

گوگل بیان کرد پس از توصیه های یک کمیته آنالیز تصمیم به اخراج میچل گرفته است. طبق تحقیقات صورت گرفته، تخلفات این محقق هوش مصنوعی شامل خارج کردن اسناد محرمانه تجاری و اطلاعات خصوصی سایر کارکنان است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گوگل یک محقق هوش مصنوعی دیگر را اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل یک محقق هوش مصنوعی دیگر را اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید