آزمایش کرونای ترامپ و همسرش مثبت شد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، در بحبوحه رقابت های انتخاباتی در آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور از مثبت شدن آزمایش کرونای خود و همسرش اطلاع داد.

آزمایش کرونای ترامپ و همسرش مثبت شد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی از فارس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از مثبت شدن آزمایش کرونای خود و همسرش اطلاع داد.

ترامپ در این خصوص در صفحه توئیتر خود نوشت: آزمایش کووید 19 بانوی اول ایالات متحده و من مثبت شد. ما فرایند قرنطینه و بهبودی را فوراً شروع می کنیم. ما با هم از پس این (بیماری) برخواهیم آمد!

ترامپ ساعتی پیش از اعلام خبر مثبت شدن آزمایش خود در توئیتر، از مثبت شدن آزمایش یکی از دستیاران نزدیکش اطلاع داده بود.

وی در توییتی نوشته بود: آزمایش کووید 19 هوپ هیکس که خیلی سخت بدون وقفه مشغول کار بوده، مثبت شده است. وحشتناک است! بانوی اول و من هم منتظر نتیجه آزمایشات خود هستیم. تا آن موقع (معین شدن نتیجه آزمایشات) فرایند قرنطینه خود را شروع خواهیم کرد.

آزمایش کرونای رئیس جمهور آمریکا بعد از ماه ها دست کم دریافت این ویروس و اظهارنظرهای عجیب و غیرعلمی درباره این بیماری، در حالی مثبت شده که این کشور در مراحل انتهای رقابت های انتخاباتی تا سوم نوامبر (13 آبان)، روز انتخابات سراسری واقع شده است و آمریکا همچنان درگیرترین کشور دنیا با این بیماری است.

عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا از ابتدای همه گیری مورد انتقاد دموکرات ها و حتی جمهوری خواستار قرار داشته و در موارد زیادی اظهارنظرهای غیرعلمی او با واکنش کارشناسان بهداشت و درمان آمریکا روبرو شده است. نتایج یک تحقیق جدید در همین خصوص نشان داده که رئیس جمهور آمریکا از بزرگترین ترویج دهندگان اطلاعات غلط درباره همه گیری کرونا به شمار می آید.

بر اساس تحقیقی که نتایج آن روز پنجشنبه منتشر شد، 11 موضوع درباره اطلاعات غلط در مورد ویروس کرونا مورد آنالیز قرار گرفته که یکی از آنها این بوده که ترامپ در دوران استیضاح خود مدعی شده بود که ویروس کرونا توسط دموکرات ها ایجاد شده و یکی دیگر از اطلاعات غلط که توسط ترامپ ترویج یافته بود این است که این ویروس به صورت معجزه آسایی ناپدید خواهد شد.

یکی دیگر از اطلاعات غلطی که توسط ترامپ ترویج یافته بود استفاده از داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلوروکین به عنوان درمان ویروس کووید 19 بوده است. ترامپ یک دوره 14 روزه نیز به عنوان درمان از این دارو استفاده کرد. این در حالی است که سازمان غذا و داروی آمریکا در ماه ژوئن هشدار داده بود که استفاده از این دارو می تواند مسائل قلبی جدید برای بیماران به همراه داشته باشد.

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری 23 آوریل خود نیز این ایده را مطرح نموده بود که تزریق مواد ضد عفونی می تواند به صورت بالقوه درمانی برای کووید 19 باشد.

این اواخر نیز ترامپ مدعی شده دولت آمریکا تا ماه اکتبر واکسن کرونا را آماده خواهد نمود و 100 میلیون دوز از این واکسن تا انتها سال توزیع خواهد شد. این ادعا در حالی مطرح شده که بسیاری از کارشناسان درمانی این اظهارات ترامپ را زیر سوال برده و اعلام نموده اند که انتظار نمی رود تا سال آینده واکسن کرونا در دسترس قرار بگیرد.

همه این ها در حالی است که شمار ابتلای روزانه به ویروس کووید 19 در این کشور همچنان رو به افزایش است.

منبع: جام جم آنلاین

به "آزمایش کرونای ترامپ و همسرش مثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش کرونای ترامپ و همسرش مثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید