اختلال شدید در فرودگاه های آمریکا در پی راه اندازی خدمات 5G، پروازها همچنان لغو می شوند

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، در شرایطی که ارائه خدمات نسل پنجم در نزدیکی فرودگاه های آمریکایی به دلیل مختل کردن تجهیزات ناوبری هواپیماها متوقف شده، اما هنوز هم بعضی شرکت های هواپیمایی پروازهای خود را به دلیل نگرانی از اختلال لغو می نمایند.

اختلال شدید در فرودگاه های آمریکا در پی راه اندازی خدمات 5G، پروازها همچنان لغو می شوند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ آژانس الکترونیکی به نقل از ان پی آر، در شرایطی که ارائه خدمات نسل پنجم در نزدیکی فرودگاه های آمریکایی به علت مختل کردن تجهیزات ناوبری هواپیماها متوقف شده، اما هنوز هم بعضی شرکت های هواپیمایی پروازهای خود را به علت نگرانی از اختلال لغو می نمایند.

دو اپراتور وریزون و ای تی اند تی می گویند از روز چهارشنبه برنامه های خود برای راه اندازی خدمات نسل پنجم را در سراسر آمریکا شروع نموده اند. ولی این خدمات را در نزدیکی فرودگاه ها ارائه نمی دهند، زیرا بیم دارند علائم رادیویی پیشرفته با سیستم های ناوبری بعضی هواپیماها تداخل نموده و شناسایی دقیق ارتفاع هواپیما را ناممکن کند.

بعضی شرکت های هواپیمایی بین المللی در واکنش به این رویدادها از لغو پروازهای خود به آمریکا یا تغییر راستا آنها خبر داده اند. در این میان شرکت هایی که از هواپیماهایی مانند بوئینگ 777 استفاده می نمایند نگرانی های ویژه ای دارند. بعلاوه دو شرکت هواپیمایی ژاپنی تصریح نموده اند که هواپیماهای آنها در برابر علائم مخابراتی نسل پنجم آسیب پذیر بوده و لذا برنامه پروازهایشان را تغییر داده اند.

به علت این نگرانی های ایمنی، اداره هوانوردی فدرال آمریکا اخطاریه هایی را برای شرکت های هواپیمایی صادر نموده و بعضی از هواپیماها را از فرود آمدن در ده ها فرودگاه در سراسر کشور در شرایط آب و هوایی بد منع نموده است. اگرغول های مخابراتی برای محدود کردن خدمات نسل پنجم در نزدیکی فرودگاه ها، اقدام نمی کردند هزاران مسافر با تأخیر و لغو پروازهای خود روبرو می شدند.

با این وجود، هواپیمایی امارات گفت پروازهای خود به بوستون، شیکاگو، دالاس-فورث، هیوستون، میامی، نیوآرک، نیوجرسی، اورلاندو، فلوریدا، سانفرانسیسکو و سیاتل را متوقف می نماید، اما پروازها به لس آنجلس، نیویورک و واشنگتن طبق برنامه ادامه خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

به "اختلال شدید در فرودگاه های آمریکا در پی راه اندازی خدمات 5G، پروازها همچنان لغو می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلال شدید در فرودگاه های آمریکا در پی راه اندازی خدمات 5G، پروازها همچنان لغو می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید