استقبال خوب دانش آموزان از بازگشایی مدارس ، خانواده ها نگران نباشند؛ پروتکل ها رعایت می گردد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، سخنگو و معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تمام مدارس از صبح امروز بازگشایی شدند و مطابق آماری که تا الان به دست رسیده است استقبال خوبی از سوی دانش آموزان و والدین انجام شده است.

استقبال خوب دانش آموزان از بازگشایی مدارس ، خانواده ها نگران نباشند؛ پروتکل ها رعایت می گردد

صادق ستاری فرد سخنگو و معاون وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی وبلاگ آژانس الکترونیکی، گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تمام مدارس از صبح امروز بازگشایی شدند و مطابق آماری که تا الان به دست رسیده است استقبال خوبی از سوی دانش آموزان و والدین انجام شده است.

وی ادامه داد: رعایت بهداشت فردی، محیط و زدن ماسک و رعایت تهویه کلاس ها مورد تاکید ماست و البته ما تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم. بعلاوه در بندی از این ابلاغیه تاکید کردیم هرگونه تغییر که به تصمیمات ستاد مقابله با کرونا برسد لازم الاجراست، اما هیچ پیش شرطی را برای آموزش حضوری پیش بینی نکردیم.

ستاری فرد اضافه کرد: تنها ما در کلان شهر ها نگران تردد دانش آموزان بودیم که امیدواریم با همکاری شهرداری و وزارت راه ظرف یکی 2 روز آینده مساله تردد هموار گردد البته باید بگویم بعضی از مدارس با والدین هماهنگی های لازم سرویس را انجام داده اند و از طرفی هم بعضی از خانواده ها هنوز در سفر هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بند یک ابلاغیه آموزش حضوری مدارس و نحوه فعالیت کلاس های درس ادامه داد: 3 سال تحصیلی دانش آموزان متاثر از کرونا بوده است؛ این موضوع می طلبد ما به دوران قبل از کرونا و فعالیت مدارس برگردیم. اهداف یادگیری در هر دوره تحصیلی متاثر از کرونا بوده است ما باید در انتهای سال تحصیلی برای بسیاری از دانش آموزان برنامه موثری داشته باشیم.

ستاری فرد بیان نمود: در ابن ابلاغیه تاکید شده است که برنامه های آموزشی، تربیتی و ورزشی مدارس باید براساس برنامه هفتگی که از قبل بوده از سوی مدیران و معلمان اجرا گردد موضوع نحوه حضور دانش آموزان اهمیت دارد لذا کوشش داریم تمام دانش آموزان در کلاس های درس حضور داشته باشند.

وی بعلاوه اطلاع داد: اگر دانش آموزی مبتلا به کرونا است یا علائم این ویروس و یا بیماری زمینه ای دارد می تواند آموزش را از بستر شبکه شاد دنبال کند.

ستاری فرد درباره موضوع اضافه شدن یک ماه به سال تحصیلی دانش آموزان اضافه کرد: این امر صرفا یک پیشنهاد است که در این ابلاغیه مدنظر نیست لذا این موضوع ضمانت اجرایی ندارد. باید از فرصت به جامانده به خوبی استفاده کنیم تا بتوانیم بخشی از جبران عقب ماندگی ها را انجام دهیم قانون مصوب مجلس پیش بینی نموده امتحانات باید در خردادماه باشد، اما اگر تصمیمی در این باره گرفته گردد آموزش و پرورش تابع آن خواهد بود ارزشیابی از تمام کتاب است و تمرکز همکاران این می باشد که در این زمان به جای مانده تا انتها اردیبهشت عقب ماندگی ها را در کنار بحث تربیت و آموزش جبران نمایند.

سخنگوی آموزش و پرورش مطرح کرد: باید بگویم ما 3 سال تحصیلی دانش آموزان متاثر از کرونا بوده است؛ این موضوع می طلبد ما به دوران قبل از کرونا و فعالیت مدارس برگردیم. اهداف یادگیری در هر دوره تحصیلی متاثر از کرونا بوده است ما باید در انتهای سال تحصیلی برای بسیاری از دانش آموزان برنامه موثری داشته باشیم قصد داشتیم بعد از آزمون بهمن ماه دانش آموزان به مدرسه بیایند که متاسفانه سویه اومیکرون نگذاشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما به خانواده ها این اطمیمنان را میدهیم که تمام پروتکل های بهداشتی رعایت می گردد، اقلام بهداشتی در مدرسه وجود دارد تهویه ها آنالیز شده است و در منطقه ها محروم و کم برخوردار نیز با یاری ستاد اجرایی فرامان امام (ره) این اقلام را فراهم نموده ایم و در کل جای نگرانی نیست.

وی درباره واکسیناسیون فرهنگیان گفت: 95 درصد فرهنگیان دوز اول، 90 درصد دوز دوم و بیش از 50 درصد دوز سوم واکسن را دریافت کردند همچنسن دانش آموزان 12 تا 18 سال نیز 92 درصد دوز اول و 80 درصد دوز دوم واکسن را دریافت نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "استقبال خوب دانش آموزان از بازگشایی مدارس ، خانواده ها نگران نباشند؛ پروتکل ها رعایت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال خوب دانش آموزان از بازگشایی مدارس ، خانواده ها نگران نباشند؛ پروتکل ها رعایت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید