امضای تفاهم نامه بین میراث فرهنگی و شبکه دانشگاه های مجازی

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، در راستای توسعه ارتباطات فرهنگی و معرفی ظرفیت های غنی گردشگری جهان اسلام به ویژه جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و مذهبی، تفاهم نامه همکاری های بین المللی گردشگری و فرهنگی از طریق سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کریم نجفی برزگر دبیرکل شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام به امضا رسید.

امضای تفاهم نامه بین میراث فرهنگی و شبکه دانشگاه های مجازی

براساس این تفاهم نامه، بازاریابی و برندسازی علمی گردشگری به منظور تعمیق ارتباطات فرهنگی با جمعیت بیش از 1.6 میلیاردی مسلمانان جهان و توانمندسازی مالی کشورهای اسلامی و ارائه خدمات و تسهیلات مناسب مبتنی بر رویکرد گردشگری خلاق، بنیان همکاری های بین المللی مشترک خواهد بود.

در این رویداد همچنین برگزاری نخستین نمایشگاه گردشگری جهان اسلام به منظور ایجاد شناخت کشورهای سازمان همکاری اسلامی از ظرفیت ها و امکانات گردشگری، ارائه آموزش های مجازی و ایجاد زیرساخت های فناورانه مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مشارکت در راه اندازی نشریه الکترونیک گردشگری به زبان های بین المللی و برگزاری رویدادها و کمیته های کاری مورد توافق قرار گرفت.

شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام یکی از شبکه های وابسته به کامستک کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران میزبانی از آن را بر عهده دارد. این شبکه پایگاهی مهم و غنی برای تقویت و توسعه آموزش عالی همگانی در بستر مجازی فناوری اطلاعات به شمار می آید که با هدف تحقق عدالت در عرصه دانش و اندیشه و تعمیق و تثبیت آموخته ها و توانمندسازی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مهارتی دانشجویان، اساتید، دانشگاه ها و نخبگان جهان اسلام فعالیت می کند.

منبع: گردشبان

به "امضای تفاهم نامه بین میراث فرهنگی و شبکه دانشگاه های مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه بین میراث فرهنگی و شبکه دانشگاه های مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید