بررسی دقیق و آشنایی با هنر و صنایع دستی مونیخ

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، صنایع دستی مونیخ

صنایع دستی مونیخ از اهمیت ویژه ای برای کشور آلمان برخوردار میباشد. مونیخ از جمله شهرهای ثروتمند آلمان می باشد که هر ساله شاهد برگزاری نمایشگاه های بین المللی صنایع دستی و هنر ها در مونیخ هستیم. معمولا زمان برگزاری این نمایشگاه مصادف با عید نوروز ایرانیان خواهد بود و از جمله بزرگترین نمایشگاه های بین المللی صنایع دستی جهان به شمار می آید. در این نمایشگاه می توانید انواع صنایع دستی مونیخ و کل کشور آلمان را یکجا مشاهده کرده و اقدام به خرید لوازم مورد نیاز خود نمایید. دلیل برگزاری این نمایشگاه در مونیخ به دلیل وجود صنایع دستی فراوان در این شهر می باشد که به همین دلیل نیز توانسته نظر بسیاری را به این شهر جلب نماید.

بررسی دقیق و آشنایی با هنر و صنایع دستی مونیخ

گشت و گذار در نمایشگاه هنر و صنایع دستی مونیخ نیز عاری از لذت نخواهد بود و می توانید انواع اقسام صنایع دستی مربوط به این شهر را مشاهده نمایید. منظور از صنایع دستی, وسایلی است که کاملا به صورت دستی تهیه می شوند و در شهر مونیخ این صنایع دستی با زرق و برق بیشتری تهیه شده و زیبایی منحصر به فردی خواهد داشت. توجه داشته باشید که برخی از این صنایع دستی های مونیخ در یک جاکلیدی خلاصه خواهند شد اما برخی از آنها جهت حمل شدن نیاز به کمک خواهند داشت. در نمایشگاه صنایع دستی مونیخ می توانید از ریز تا درشت این صنایع را مشاهده کرده و از گشت و گذار در آن لذت ببرید.

در صورتی که به سفر به کشورهای آسیایی علاقمند هستید ، تور پاتایا و تور ترکیه ارزان هم میتوانند پیشنهادات خوبی برای شما باشند.این تور ها از پرطرفدار ترین تور های خارجی هستند .

شیشه گری

یکی از مهمترین صنایع دستی مونیخ را می توان شیشه گری دانست که این صنعت توانسته در دل و جان مردن مونیخ ریشه کرده و به مهمترین صنایع دستی مونیخ بدل شود.

ریشه این صنعت از ونیز شروع شده است اما با اضافه شدن نقوش آلمانی ویژه ای به آن رنگ ملی به خود گرفته است. باید بدانید که مردم مونیخ بر روی شیشه انواع نقوش برجسته را حکاکی می نمایند که بی شک برای همگان فرآیند جالبی خواهد بود. به همین دلیل می توان گفت: یکی از لوازمی که در نمایشگاه صنایع دستی مونیخ می توانید مشاهده کنید شیشه های کنده کاری شده می باشد که این شیشه ها تماما جنبه اختصاصی داشته و نقوش برجسته آن به صورت حرفه ای حکاکی شده اند.

این کار از طریق چرخ دستی بر روی شیشه انجام می شود و پس از اینکه طرح مورد نظر بر روی شیشه حکاکی شده اطراف آن نیز به ضخامت محدودی برداشته می شود که نقش آن به بهترین شکل ممکن جلوه نماید. امروزه شیشه گری در مونیخ به گونه ای انجام می شود که می توانید انواع نقش ها را به صورت سفارشی بر روی شیشه حکاکی نمایید. همچنین از نمایشگاه صنایع دستی مونیخ می توانید انواع صنایع دستی شیشه ای را تهیه نمایید. یکی از مهمترین ویژگی های حکاکی مونیخی ها امکان حکاکی بر روی ظریف ترین شیشه ها می باشد.

چاقو سازی

یکی دیگر از معروف ترین جمله صنایع دستی مونیخ را می توان چاقو هایی دانست که ساخته دست هستند. این چاقو ها از محبوبیت خاصی در میان مردم آلمان برخوردار بوده و بسکمک آنها را به عنوان بهترین چاقو های مونیخ می شناسند. توجه داشته باشید که چاقو های ساخته شده در مونیخ از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل بسکمک از گردشگران نیز این چاقو های زیبا را که تیغه ای بسیار مقاوم دارند خریداری می نمایند.

یکی از مهمترین بخش های چاقو های تولید شده در این شهر دسته زیبای آنها می باشد که به دلیل این دسته های زیبا توانسته اند جای بسکمک از چاقو های شیک را در آلمان بگیرند. دسته های این چاقو ها از جنس استخوان و یا چوب می باشد که اغلب با دانه های ریز رنگی تزیین شده و زیبایی بیشتری بدست می آورند. توجه داشته باشید که چاقو های تولید شده به صورت دستی در مونیخ در نمایشگاه مونیخ به نمایش گذاشته شده و از طریق همین فروشگاه می توانید اقدام به خرید آن نمایید.

لازم به ذکر اینکه پس از شهر زولینگن که بهترین و معروف ترین مرکز ساخت چاقو های دستی در آلمان می باشد شهر مونیخ در رده دوم قرار می گیرد. صادرات چاقو دستی به خارج از کشور منحصر به شهر زولینگن آلمان می باشد اما چاقو های مونیخ نیز در بسکمک از شهر های آلمان مورد استفاده قرار می گیرد و محبوبیت خاص خود را در میان مردم دارد.

پارچه بافی از جمله صنایع دستی مونیخ

یکی دیگر از جمله صنایع دستی مونیخ را می توان پارچه بافی دانست که این پارچه بافی ها اغلب به صورت تابلو خواهند بود که با گشت و گذار در شهر مونیخ شاهد فعالیت کارگاه های متعددی در این زمینه خواهید بود. باید توجه داشته باشید که این تابلو ها از بهترین نخ ها تهیه شده و به همین دلیل در میان مردم مونیخ و همچنین کل کشور آلمان معروفیت خاصی پیدا کرده است. مونیخ دارنده امتیاز بهترین تابلو های نخی در کشور آلمان می باشد و به همین دلیل برند خاصی برای پارچه بافی دستی تابلو برای این شهر در نظر گرفته شده است.

یکی از هنر های رسمی مردم مونیخ که از ابتدای تولد به بچه ها نیز آموزش داده می شود توانایی بافتن تابلو های زینتی می باشد که به همین دلیل بیش از 90 درصد از مردم مونیخ با این هنر آشنایی داشته و توانایی تولید بهترین تابلو های سنتی و زیبا را خواهند داشت. لازم به ذکر که این تابلو ها همگی بزرگ نخواهند بود و می توانید به راحتی آن را خریداری کرده و با خود حمل نمایید. بسکمک از تابلو های دست ساز مونیخ بر روی چهارچوب به فروش می رسند که به همین دلیل نیازی به خرید قاب نیز نخواهید داشت اما می توانید به صورت پارچه ای نیز این تابلو ها را خریداری کرده و به عنوان یک یادگار از شهر زیبای مونیخ بر دیوار خانه خود نصب نمایید.

لعاب کاری از جمله صنایع دستی مونیخ

یکی دیگر از جمله صنایع دستی مونیخ را می توان سرامیک سازی و یا لعاب کاری بر روی بدنه سفال ها دانست که این کار به بهترین شکل ممکن در مونیخ انجام می شود. سفال هایی که جهت منبت کاری مورد استفاده قرار می گیرند نیز اغلب ساخته دست خود مونیخی ها می باشند اما برخی از صنعتگران این سفال ها را از هایدلبرگ یا زاربروکن خریداری می نمایند. توجه داشته باشید که نقش هایی که بر روی این سفال ها نقاشی می شوند شما را مجذوب خود کرده و به بهترین شکل ممکن جلوه خواهند کرد.

امکان نقاشی بر روی انواع اندازه های سفال وجود داشته و حتی می توانید این نقش ها را بر روی سفال های بسیار کوچک نیز مشاهده نمایید. تمامی ریزه کاری هایی که بر روی سفال های نقاشی شده قابل مشاهده است بیانگر فرهنگ و هنر مردم آلمان و به ویژه مونیخ می باشد که به عنوان یکی از بهترین صنایع دستی جهان شناخته می شود. نقاشی ها بر روی سرامیک های تخت نیز انجام می شوند که در این صورت پر زرق و برق تر جلوه کرده و برای هر فردی حیرت آور خواهد بود. در نمایشگاه این شهر سفال ها و سرامیک های نقاشی شده از جمله مهمترین جمله صنایع دستی مونیخ به شمار می آیند.

سفر به این مکان میتواند بسیار مجذوب نماینده و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید بلیط چارتر از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

منبع: دلتابان

به "بررسی دقیق و آشنایی با هنر و صنایع دستی مونیخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی دقیق و آشنایی با هنر و صنایع دستی مونیخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید