ببینید ، برگ انبه را دور نیندازید!

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، ممکن است بیشتر شما عاشق خوردن انبه باشید اما آیا از خواص برگ انبه چیزی می دانید؟ از تسکین گوش درد گرفته تا درمان سوختگی و ویتامین هایی همچون A ،B ،C بسیاری از مواد مغذی مفید دیگر در خاصیت استفاده از برگ انبه است که منجر به افزایش سلامت کلی بدن می شود.

ببینید ، برگ انبه را دور نیندازید!

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، برگ های انبه زمانی که نرم و تازه هستند، رنگ قرمز یا ارغوانی دارند و به رنگ سبز تیره رشد می کنند. برگ های حساس درخت انبه حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که به درمان دیابت کمک می کند.

برگ ها را خشک و پودر و دم کنید و آب آن را صاف کرده و بنوشید. برگ های انبه به کاهش فشار خون کمک می کنند زیرا دارای مواد ضد فشار خون هستند. آنها به تقویت رگ های خونی و درمان مشکل واریس کمک بسکمک می کنند.

فیتوکمیکال موجود در برگ های انبه دارای خواص ضد اضطرابی است که بی قراری افراد را به دلیل اضطراب آرام می کند.

برگ انبه برای درمان سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا موثر است. مصرف روزانه پودر ریز آسیاب شده برگ انبه که در سایه خشک می شود با آبی که یک شب در لیوان نگهداری می شود، به شکستن سنگ ها و شستشوی آن ها کمک می کند.

برگ انبه برای انواع مسائل تنفسی مخصوصاً برای افرادی که از سرماخوردگی، برونشیت و آسم رنج می برند بسیار مفید است.

نوشیدن جوشانده برگ انبه در آب با کمی عسل به درمان موثر سرفه کمک می کند. مقداری برگ انبه را در آب گرم بریزید و در ظرف را ببندید و بگذارید یک شب بماند.

صبح روز بعد، آب را صاف کرده و با معده خالی بنوشید. مصرف منظم این دم کرده به عنوان تقویت معده عمل می کند و برای پیشگیری از بیماری های مختلف معده نیز موثر است.

منبع: همشهری آنلاین

به "ببینید ، برگ انبه را دور نیندازید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، برگ انبه را دور نیندازید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید