بیش از 7220 روستا در کشور، فاقد راه آسفالت هستند

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، مدیر کل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری کشور گفت: هم اکنون بیش از 7 هزار و 220 روستا در کشور فاقد راه آسفالت هستند.

بیش از 7220 روستا در کشور، فاقد راه آسفالت هستند

علی خانقایی، مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سفر به بم از راه های روستایی و فرعی شهرستان بم و بعلاوه از جاده حادثه خیز روستا دولت آباد انصاری که راه مواصلاتی بیش از 50 روستا و آبادی از آن می گذرد، بازدید کرد.

مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در حاشیه این سفر گفت: هم اکنون در کشور بیش از 7 هزار و 220 روستا، فاقد راه آسفالت هستند که باید بیش از 32 هزار کیلومتر راه برای این تعداد روستا ساخته گردد و طبق آنالیز های اجرا شده برای ساخت این مقدار راه، بیش از 200 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

او با بیان اینکه برنامه ریزی برای احداث این مقدار راه 10 ساله است، اضافه نمود: تمام توان خود را در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به کار می بریم تا بتوانیم مشکل مسیر های روستایی را حل کنیم.

خانقایی با بیان اینکه اعتبار را های روستایی استانی شده است، بیان داشت: این موضوع توجه بیشتر را می طلبد که اگر صورت بگیرد ما قیر مورد احتیاج آسفالت را ه های روستایی را تامین می کنیم.

او بیان داشت: ساخت جاده روستایی دولت آباد انصاری با توجه به ترافیک زیاد در دستو کار است و طول کل جاده 12 کیلومتر می باشد که 3 کیلومتر آن ساخته شده است و برای ساخت 9 کیلومتر به جای مانده برنامه ریزی می کنیم که هر چه زودتر انجام گردد.

مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه علائم هشدار دهنده باعث نجات جان مردم هستند و باید علائم هشدار دهنده و ایمنی را در جاده داشته باشیم، توضیح داد: دلیل بعضی از تصادفات در جاده روستایی دولت آباد انصاری، نبود علائم هشدار دهنده است.

او اضافه نمود: ما باید حتما علائم ایمنی و هشدار دهنده در جاده ها نصب کنیم، هر چند در همه راه های روستایی کشور با مشکل سرقت علائم هشداردهنده روبرو هستیم.

وبلاگ آژانس الکترونیکی کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بیش از 7220 روستا در کشور، فاقد راه آسفالت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 7220 روستا در کشور، فاقد راه آسفالت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید