تحقق نیمی از تعهد طرح جهش فراوری در دیم زار های چهارمحال و بختیاری

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، سطح تعهد استان در طرح جهش فراوری در دیم زار ها را 30 هزار هکتار اعلام نمود.

تحقق نیمی از تعهد طرح جهش فراوری در دیم زار های چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، سطح تعهد استان در طرح جهش فراوری در دیم زار ها را 30 هزار هکتار گفت و گفت: از این اندازه تا به امروز 15 هزار و 813 هکتار ثبت قرارداد و کشت شده است.

حسین برزگر اضافه نمود: این عملکرد سبب شد تا استان رتبه پنجم طرح جهش فراوری در دیم زار ها را کسب کند.

بیشتر بخوانید

وی، هدف از اجرای این طرح ملی را افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش بهره وری فراوری، توجه به مدیریت آب سبز و استفاده بهینه از منابع آب گفت و گفت: طرح جهش فراوری در دیم زار ها در 9 شهرستان، 21 دهستان و 432 روستا با همکاری یک هزار و 832 کشاورز در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به محصولات کشت شده در دیم زار های استان اشاره و توضیح داد: از مجموع 15 هکتار اراضی کشت شده در دیم زارها، 12 هزار و 500 هکتار به گندم، 2 هزار و 858 هکتار به جو، 202 هکتار به عدس، هشت هکتار گلرنگ، هفت هکتار کاملینا، 121 هکتار نخود و 104 هکتار به علوفه اختصاص یافته است که از این سطح تا به امروز یک هزار و 618 هکتار بیمه شده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز 600 تن بذر گندم دیم، 80تن بذر جو دیم و 16.5 تن بذر ماشک علوفه ای،2 تن گلرنگ و 500 کیلو بذر کاملینا در استان توزیع شده است، گفت: برای اجرای این طرح 33 کارشناس و 15 دستگاه خودرو به کارگیری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: برای اجرای طرح جهش فراوری در دیم زار ها 40 فقره پرونده برای جذب تسهیلات ادوات تکمیل شده است که از این تعداد 35 فقره به ستاد معرفی شده و تا به امروز سه دستگاه کشت مستقیم و یک دستگاه ریزدانه کار تحویل گرفته شده است.

برزگر اضافه نمود: تا به امروز در سه هزار و 48 هکتار کشت به صورت مستقیم، در سه هزار و 926 هکتار کشت با عمق کار اجرا شده است که نسبت به سال های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و بعلاوه در 2 هزار و 700 هکتار حفظ بقایای 30 درصدی و در هشت هزار و 37 هکتار کشت عمود برشیب و در 396 هکتار تبدیل آیش زرد به سبز اجرا شده است.

وبلاگ آژانس الکترونیکی چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تحقق نیمی از تعهد طرح جهش فراوری در دیم زار های چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق نیمی از تعهد طرح جهش فراوری در دیم زار های چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید