صرفه جویی 300 میلیون لیتر بنزین در پی مدیریت بهینه مصرف سوخت، عرضه روزانه 180 خودروی دوگانه سوز به بازار مصرف

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، در پی امضای قرارداد فراوری 45 هزار خودروی تاکسی و ون دوگانه سوز به طور میانه روزانه 180 خودرو به بازار مصرف تحویل داده می گردد که طی 4سال در حدود 300 میلیون لیتر صرفه جویی بنزین را در برخواهد داشت.

صرفه جویی 300 میلیون لیتر بنزین در پی مدیریت بهینه مصرف سوخت، عرضه روزانه 180 خودروی دوگانه سوز به بازار مصرف

به گزارش گروه مالی وبلاگ آژانس الکترونیکی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، 14 آذرماه امسال قراردادی در راستای حمایت از ناوگان حمل و نقل و بعلاوه افزایش سهم سی ان جی در سبد سوخت کشور و مدیریت بهینه مصرف سوخت به امضای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و گروه صنعتی ایران خودرو رسید.

باتوجه به اینکه مدت زمان اجرای این قرار داد 8 ماهه است؛ مقرر شده است تا از زمان ابلاغ قرارداد ؛16 آذرماه امسال؛ روزانه 180 خودروی دوگانه سوز به بازار مصرف عرضه گردد.

براساس این گزارش، ارزش این قرار داد برای فراوری 45 هزار خودرو برابر با 19 میلیون و 525 هزار دلار می باشد که در سال نخست منجر به صرفه جویی بیش از 19 میلیون دلار می گردد و در سال های بعدی این رقم به با یک رشد 8 میلیون دلاری به سقف بیش از 27 میلیون دلار می رسد.

این درحالی است که پیش بینی می گردد بدنبال عرضه 45 هزار خودروی دوگانه سوز به مصرف کنندگان طی 4 سال، صد و یک میلیون و 641 هزار دلار صرفه مالی رقم بخورد.

لازم به ذکر است، با فراوری این حجم از خودروی دوگانه سوز در سال نخست رقمی در حدود 58 میلیون لیتر و در سال های بعدی 80 میلیون لیتر بنزین صرفه جویی می گردد که در مجموعِ 4 سال به رقمی در حدود 300میلیون لیترمی رسد؛ روندی که می تواند با توجه به افزایش مصرف بنزین در داخل، کشور را از تهدید واردات این سوخت رها کند و صادرات فرآورده ها را استمرار بخشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "صرفه جویی 300 میلیون لیتر بنزین در پی مدیریت بهینه مصرف سوخت، عرضه روزانه 180 خودروی دوگانه سوز به بازار مصرف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صرفه جویی 300 میلیون لیتر بنزین در پی مدیریت بهینه مصرف سوخت، عرضه روزانه 180 خودروی دوگانه سوز به بازار مصرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید