تلاش 12 ساله عزیزی خادم برای ریاست فدراسیون فوتبال بدون داشتن هنر و پِلَن مناسب

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، ملی پوش سابق ایران می گوید هر چند عزیزی خادم برای رسیدن به ریاست فدراسیون سال ها تلاش کرد، اما بعد از رسیدن به این جایگاه، پِلَنی برای ریاست نداشت.

تلاش 12 ساله عزیزی خادم برای ریاست فدراسیون فوتبال بدون داشتن هنر و پِلَن مناسب

رضا ترابیان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ آژانس الکترونیکی در مورد پیروزی 2 بر صفر پرسپولیس مقابل آلومینیوم گفت: پرسپولیس بعد از ناکامی در سوپرجام، نیم فصل دوم را خوب شروع کرد. با توجه به این همه مسئله ای که پرسپولیس داشته، کار کادرفنی و بازیکنان تیم قابل تحسین است که اکنون فاصله خود را همراه با استقلال از سایر تیم ها در جدول رده بندی لیگ جدا کرده اند. پرسپولیس امسال در بحث جابجایی، مسائل مالی، زمین تمرینی و ابتدایی ترین چیزهایی که نیاز فوتبال است، دچار مشکل شد ولی باز هم توانسته تا اینجای کار خوب نتیجه بگیرد.

وی افزود: شاید بازی های زیبای سال های گذشته را از پرسپولیس نمی بینیم، اما همین که تیم توانسته با وجود همه مسائل، توانش را برای بالا ماندن در جدول بگذارد و این دوندگی و تلاش را داخل زمین داشته باشد، واقعاً کار ارزشمندی است و امیدوارم همچنان با مسائل کنار آمده و بتوانند همین جهت را ادامه دهند.

مهاجم پیشین قرمزپوشان تغییراتی که در نیمه دوم بازی با آلومینیوم در ترکیب پرسپولیس ایجاد شد، را زمینه ساز رسیدن به گل دوم دانست و تأکید کرد: در نیمه دوم بعد از اینکه گل اول را زدیم کادرفنی با تعویض هایی که انجام داد، خواست نتیجه را حفظ کند.

ترابیان در مورد حامد پاکدل که در دو بازی اخیر پیروز به گلزنی شده، گفت: با آمدن رامین رضاییان که امیدوارم خیلی زود به کیفیت قبلی برسد، جوانان هم بیشتر به چشم می آیند. استفاده از جوانانی مثل پاکدل اتفاق خوبی است که البته به خاطر گرفتاری های پرسپولیس در فصل جابجایی باعث شد کادرفنی به این افراد بیشتر بازی دهد. اگر تیم در فصل جابجایی می توانست شرایط بهتری را تجربه کند، قاعدتاً بازی زیادی به این نفرات نمی رسید.

بازیکن سابق فوتبال ایران در مورد اینکه شایعه شده برخی از بازیکنان تیم از اضافه شدن رامین رضاییان به تیم ناراحتند، مطرح نمود: این دیگر هنر کادرفنی است که مسائل حاشیه ای را جمع کند. وقتی یک بازیکن جذب می شود، آمده که به تیم کمک کند و به همین منظور گرفته شده است. اگر قرار باشد در این خصوص مسائل حاشیه ای و مسائل قبلی دردسرساز شود، اصلاً نباید می آمد. رامین هم اگر وارد تیم شده قطعا حرفه ای فکر می کند. تمرکز او روی کمک به تیم است. همین طور که کادرفنی هم باید خوب موضوع را مدیریت کند و اگر چیزی از قبل بوده با جلساتی که برگزار می کند این مسائل را برطرف کرده و به همه تفهمیم شود که مهمترین هدف، کسب ششمین قهرمانی متوالی است.

ترابیان در ادامه گفت وگو با وبلاگ آژانس الکترونیکی در مورد عزل رئیس فدراسیون فوتبال از سوی هیئت رئیسه خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که از عزیزی خادم دارم، از 12 سال پیش مشتاق بود که این پست را به دست آورد. رقبایش کفاشیان و تاج بودند و گاهی با آنها ائتلاف می کرد و گاهی از آنها رودست می خورد. در واقع با رفتن کفاشیان و تاج میدان برای او باز شد و با تجربه ای که در این جهت به دست آورده بود و لابی خودش، این پست را به دست آورد. مشکل عزیزی خادم این بود که تخصص و تجربه مدیریت در سطح ورزش کلان کشور مثل ریاست فدراسیون را نداشت. ارتباطات خوب بین المللی هم نداشت و در تمام این سال ها فقط تلاش کرد به این جایگاه برسد و هیچ برنامه و پِلَنی نداشت که نشان دهد لیاقت این جایگاه را دارد. لااقل می توانست اطرافیانش را خوب بچیند اما او این هنر را نداشت که پازل خوبی بچیند یا از آدم های لایق فوتبالی در کنار خود استفاده کند تا این کم تجربگی فوتبالی را برایش جبران کنند.

وی ادامه داد: عزیزی خادم از دوستانش در کنار خود استفاده کرد که کار فوتبال را به اینجا کشاندند. نایب رئیس اول او مهرعلی، دوست صمیمی اش بود که هیچ تجربه ای در فوتبال ندارد و فقط در فدراسیون اتومبیلرانی بوده یا نایب رئیس بانوانش که حاشیه های زیادی داشت. هر 8 عضو هیئت رئیسه که او انتخاب شان کرده بود، رأی به عزلش دادند و این نشان می دهد که حتی با آنها هم نتوانسته ارتباط خوبی بگیرد. از همه مهمتر اینکه از وقتی آمد کاری برای فوتبال نکرد.

بازیکن سابق پرسپولیس گفت: در این مدت شاهد دو اتفاق خوب بودیم و صعود تیم ملی به جام جهانی و صعود فوتبال بانوان در آسیا در این ایام رخ داد اما در بخش زیرساخت ها هیچ کاری صورت نگرفت که از عزیزی خادم به یادگار بماند. نه برای زمین های بی کیفیت، نه مدارس فوتبال، نه فوتبال شهرستان ها و ساحلی و بانوان و... بیشتر تمرکز عزیزی خادم در بحث یارکشی اصحاب رسانه یا کسانی که او را حمایت کنند، بود و برنامه و پلنی برای این پست نداشت. اتفاقی که در ماجرای حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا هم رخ داد، خبر خیلی بدی برای فوتبال بود. همچنین رأی کذایی که علیه گل گهر صادر شد اجحاف در حق تیم های لیگ برتری به شمار می رفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تلاش 12 ساله عزیزی خادم برای ریاست فدراسیون فوتبال بدون داشتن هنر و پِلَن مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش 12 ساله عزیزی خادم برای ریاست فدراسیون فوتبال بدون داشتن هنر و پِلَن مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید