تناسب اندام علیه زیبایی

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، رژیم های غذایی متعددی برای کاهش وزن وجود دارد. اما چـند مورد از این رژیم ها با حفظ خاصیت ارتجاعی و کششی پوست روی کاهش وزن متمرکز می شوند؟ تا به حال چنین رژیـمی دیده نشده است. واقعیت این است که بیشتر این رژیم های غذایی روی نتیجه گیری سریع تمرکز دارند تا کسب محبوبیت نمایند، و وقتی محبوبیت کسب کردند، فقط در پی

تناسب اندام علیه زیبایی

تناسب اندام علیه زیبایی

با عوارض پوستی رژیم های لاغری چه کار کنیم؟

رژیم های غذایی متعددی برای کاهش وزن وجود دارد. اما چـند مورد از این رژیم ها با حفظ خاصیت ارتجاعی و کششی پوست روی کاهش وزن متمرکز می شوند؟ تا به حال چنین رژیـمی دیده نشده است. واقعیت این است که بیشتر این رژیم های غذایی روی نتیجه گیری سریع تمرکز دارند تا کسب محبوبیت نمایند، و وقتی محبوبیت کسب کردند، فقط در پی عایدی و پول هستند. ناراحت نماینده است اما واقعیت دارد.

سوالی که به کرات از کسانی که کاهش وزن داشته اند یا می خواهند داشته باشند می شنویم، این است که وقتی اضافه وزنم به طور کامل پایین آمد، چه بلایی سر پوستم می آید یا چطور می توانم از شل شدن پوستم بعد از کاهش وزن جلوگیری کنم؟ شما وزن کم می کنید که سالم تر بمانید، اما دلیل دیگر کم کردن وزنتان هم این است که زیباتر و بهتر به نظر برسید، درست است؟ اگر قرار باشد که بعد از وزن کم کردنتان، مجبور شوید که خودتان را زیر لباس های گشاد مخفی کنید، این همه سعی و کوشش چه فایده ای دارد؟

تناسب رژیم غذایی با شرایط بدن

اگر اضافه وزن دارید و تازه یک رژیم غذایی را آغاز نموده اید به مناسب بودن این رژیم با شرایط فعلی و فیزیک بدن خود توجه کنید. رژیم های مختلفی به شما پیشنهاد می گردد که بعضی از آنها عجیب و غریب هستند و خیلی از آنها تاثیر بدی بر شرایط سلامت و به خصوص سلامت پوست شما دارند. بیشتر افرادی که رژیم می گیرند، به هیچ اسم فکر نمی نمایند که بعد از آن پوست شان شل گردد مگر وقتی که دیگر خیلی دیر شده است. چیزی که خیلی باید به آن توجه کنید، شرایط ظاهریتان است.

خیلی از افرادی که رژیم می گیرند، اندازه غذای مصرفی شان را کم می نمایند. اگر این کار به درستی انجام گیرد، یکی از راه های کم کردن وزن به شمار میرود، البته اگر شما فردی پرخوراک باشید. این طور به نظر می رسد که بیشتر رژیم های غذایی موجود مصرف کربوهیدرات را پایین می آورند. درست است، منع مصرف بعضی کربوهیدرات ها فرایند کاهش وزن شما را تسریع می نماید اما خوردن بعضی کربوهیدرات ها را به خاطر جلوگیری از خشک و کم شدن آب بدن نباید کنار بگذاریم. بعضی از کربوهیدرات ها با کاهش متناسب وزن بدن از شل شدگی پوست جلوگیری می نمایند. این مواد منبع اولیه انرژی بدن هم به حساب می آیند. به همین خاطر است که اگر مصرف کربوهیدرات ها را کنار بگذارید، بدن آغاز به سوزاندن چربی می نماید. اگر می خواهید وزن کم کنید و برایتان مهم نیست که پوست تان بعد از رژیم آویزان گردد، برترین رژیم غذایی برای شما رژیم های کم کربوهیدرات است. بدون شک هدف شما حفظ تناسب اندام است نه فقط لاغر شدن.

تامین آب مورداحتیاج بدن حین کاهش وزن

وقتی وزن پایین می آید، بسیار مهم است که آب مورد احتیاج بدن را تامین کنیم، وگرنه پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و شل و آویزان می گردد. با رعایت یک برنامه مناسب تناسب اندام علاوه بر اینکه لاغر می شوید سفتی و تناسب اندام های خود را هم حفظ خواهید کرد.

کم کردن وزن با یک رژیم کم کربوهیدرات به همراه حفظ آب بدن کار ساده ای است. اما اگر این کار را به درستی انجام ندهید، در فاصله چند ساعت مبارزه را می بازید. بله درست شنیدید، چند ساعت. مدت زمان بسیار کمی طول می کشد که بدن به حالت بی آبی برسد و اگر این حالت را مدت زیادی نگه دارید، پوست آغاز به از دست دادن خاصیت ارتجاعی خود می نماید مگر اینکه خیلی زود این فرایند را برگردانید.

وقتی که پوست شل می گردد

آسیب رسیدن به بدن چه مدت طول می کشد؟ اگر جوان باشید، این مدت برایتان طولانی تر خواهد شد اما اگر از 30 سال به بالا باشید، طی سه تا چهار هفته استفاده از یک رژیم کم کربوهیدرات، بعد از کم کردن چهار تا شش کیلو از وزنتان، فقط آسیب های جدی به پوستتان وارد خواهد شد. اگر اضافه وزنتان بیشتر از شش، هفت کیلو است، به سرعت به سراغ رژیم های کاهش وزن کم کربوهیدرات نروید، مگر اینکه آن رژیم تکنیک هایی برای حفظ آب بدن و جلوگیری از شل شدن پوست داشته باشد.

شل شدگی بی بازگشت

آیا شل شدگی و آویزان شدن پوست بعد از کاهش وزن شان کشیدگی قبلی خود را به دست می آورد و سفت می گردد یا نه؟ این سوال بسیاری از افرادی است که با این رژیم ها دچار شل شدگی پوست شده اند. جواب نه است به طوری که ممکن است از خیر گرفتن رژیم بگذرید. خیلی از محصولات (انوام کرم ها و لوسیون ها و...) را در بازار می بینیم که چنین وعده ای به مشتریان خود می دهند. ممکن است چندان شاد نشوید اما بهتر است بدانید که این صادقانه ترین پاسخی است که تابه حال شنیده اید.

پوست اندامی بسیار پیچیده تر از آنی است که به نظر می رسد. این اندام درواقع عظیم ترین عضو بدن به شمار میرود. پوست از سه لایه تشکیل شده است. پوست بیرونی، پوست میانی و بافت های زیرپوستی. یک اینچ مربع از پوست چیزی بیشتر از 30 میلیون سلول در خود دارد. غدد چربی، غدد عرق، و پایانه های عصبی را هم به آن اضافه کنید تا اندامی کاملا پیچیده داشته باشید که درمعرض آسیب هایی هم داخلی و هم خارجی است.

خبر بد این است که پوست جمع و سفت نمی گردد. این عضله است که جمع و سفت می گردد. اگر عضله سازی کنید، پوستی سالم، شاداب، دارای قابلیت ارتجاعی و شاداب روی آن را خواهد گرفت. اما اگر به دلیل رژیم های غذایی، بلند کردن وزنه هایی سنگین تر از 20 کیلو و شیوه زندگی ناسالم، قابلیت ارتجاعی پوستتان از بین رفت، می توانید درازنشست بزنید، بدوید و تاجایی که قلبتان اجازه می دهد، ورزش کنید. بعید نیست که این شل شدگی و آویزان شدن پوست کمی رفع گردد.

آیا این امکان وجود دارد که پوست شل و آویزان شده کمی از قابلیت ارتجاعی خود را به دست آورد؟ بله، ممکن است و ارزشش را دارد که پیش از رفتن زیر تیغ جراحی پلاستیک، کمی از روش های طبیعی را امتحان کنید. منظور از راه های طبیعی، سالم زندگی کردن، اجتناب از سموم، تغذیه سالم، مصرف اسیدهای چرب ضروری، آنتی اکسیدان ها و اسیدآمینه های مورد احتیاج بدن، استفاده مداوم از کرم های مرطوب نماینده و مصرف آب زیاد است.

منبع: http://www.salamat.com

ae

منبع: راسخون

به "تناسب اندام علیه زیبایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تناسب اندام علیه زیبایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید